×
×

رییس هیات مدیره انجمن موسیقی خانه تئاتر

  • کد نوشته: 1083
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۱ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • رییس هیات مدیره انجمن موسیقی خانه تئاتر جمعه شب در مراسم جشن این انجمن بر لزوم فراگیری و آموزش تمامی رشته های موسیقی تئاتر از جمله نوازندگی، خوانندگی و آهنگسازی تاکید کرد. سعید ذهنی در این مراسم و در نخستین گردهمایی اعضای انجمن موسیقی خانه تئاتر که در تالار بتهوون خانه هنرمندان برگزار شد، گزارشی […]

  • رییس هیات مدیره انجمن موسیقی خانه تئاتر جمعه شب در مراسم جشن این انجمن بر لزوم فراگیری و آموزش تمامی رشته های موسیقی تئاتر از جمله نوازندگی، خوانندگی و آهنگسازی تاکید کرد.
    سعید ذهنی در این مراسم و در نخستین گردهمایی اعضای انجمن موسیقی خانه تئاتر که در تالار بتهوون خانه هنرمندان برگزار شد، گزارشی از شکل گیری انجمن موسیقی در خانه تئاتر ارائه کرد.
    وی گفت: سه سال از تشکیل انجمن موسیقی و همکاری آن با خانه تئاتر می گذرد و انجمن موسیقی در این مدت تلاش کرده آئین نامه هایی سه گرایش نوازندگی، خوانندگی و آهنگسازی را تدوین کند.
    ذهنی تعداد اعضای انجمن موسیقی خانه تئاتر را ۴۰ نفر اعلام کرد و گفت که تمامی این اعضا در زمینه موسیقی تئاتر و در گرایش های مختلف فعالیت می کنند.
    این سازنده موسیقی آثار نمایشی با بیان اینکه تمام رشته های موسیقی تئاتر نیاز به آموزش دارند، از برگزاری و راه اندازی دوره های آموزشی از جمله سولفژ در سال جاری خبر داد.
    ذهنی همچنین گفت که در انجمن درصدد تهیه آرشیو موسیقی تئاتر هستیم.
    وی در ادامه با نواختن قطعه ای کوتاهی با پیانو به هنرنمایی پرداخت.
    ایرج راد مدیر عامل خانه تئاتر نیز در این مراسم گفت: موسیقی تئاتر از اهمیت خاصی برخوردار است و به رغم عدم آموزش در این زمینه، هنرمندان با عشق و علاقه در این زمینه کار می کنند.
    وی جنس موسیقی تئاتر را با جنس موسیقی مجلسی متفاوت دانست و افزود: موسیقی تئاتر ضمن فضاسازی و افکتیو، زمینه ای را برای القا مفاهیم درون متن و منظور کارگردان فراهم می کند.
    راد با قدردانی از تلاش اعضای انجمن موسیقی، ابراز امیدواری کرد که با حضور هنرمندانه آنان، موسیقی تئاتر جایگاه خود را در جهان با شناسنامه ایرانی پیدا کند.
    سپس پری صابری نویسنده و کارگردان تئاتر مطلبی در ارتباط با کاربرد موسیقی در تئاتر قرائت کرد.
    در ادامه این مراسم، فرزانه کابلی، نادر رجب پور و پری صابری از سوی انجمن موسیقی خانه تئاتر مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفتند.
    سعید داخ نیز به نمایندگی از نادر رجب پور که بدلیل بیماری در این مراسم حضور نداشت لوح تقدیر وی را دریافت کرد.
    از نیما اکبریان نیز به عنوان یکی از هنرمندان بخش تکنیکی موسیقی و صدابردار ۴۲ اثر نمایشی از جمله “لیلی از مجنون”، “هاملت با سالاد فصل”، “بیژن و منیژه” تقدیر به عمل آمد.
    تقدیر ویژه هیات مدیره انجمن موسیقی خانه تئاتر نیز به پری صابری برای استفاده مستمر وی از موسیقی در آثار نمایشی خود اختصاص یافت.
    در این مراسم همچنین گروه موسیقی “آوای مهربانی” و “وصل یار” به هنرنمایی پرداختند.
    گروه “آوای مهربانی” به سرپرستی سهیلا پور گرامی به دف نوازی پرداختند و قطعه ای موسیقایی از نمایش “رند خلوت نشین” به کارگردانی پری صابری را اجرا کردند.
    گروه “وصل یار” نیز قطعه ای با نام “ایران” ساخته ابراهیم اثباتی که در نمایش “هفت خان رستم” به کارگردانی پری صابری اجرا شده بود را نواختند.
    هادی مرزبان، علی بی غم از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

    https://musiceiranian.ir/?p=1083
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *