×
×

در مراسم بزرگداشت خاندان تجویدی

  • کد نوشته: 1077
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۱ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • در مراسم بزرگداشت خاندان تجویدی که توسط فرهنگستان هنر برگزار شده است، مجید مهرگان از سخنرانان بزرگداشت هادی تجویدی خواهد بود. به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، در سومین برنامه سلسله پاسداشت فرزانگان هنر ایران که به استاد علی اکبر مختار تجویدی به همراه خاندان هنرمندشان اختصاص دارد، مراسم بزرگداشتی از هادی تجویدی برگزار […]

  • در مراسم بزرگداشت خاندان تجویدی که توسط فرهنگستان هنر برگزار شده است، مجید مهرگان از سخنرانان بزرگداشت هادی تجویدی خواهد بود.
    به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، در سومین برنامه سلسله پاسداشت فرزانگان هنر ایران که به استاد علی اکبر مختار تجویدی به همراه خاندان هنرمندشان اختصاص دارد، مراسم بزرگداشتی از هادی تجویدی برگزار خواهد شد. در این مراسم محمود افتخاری ، مجید مهرگان و علی اکبر مختار تجویدی در خصوص هادی تجویدی سخنرانی خواهند کرد.
    هادی تجویدی از استادان گران‌قدر هنر نگارگری معاصر ایران بود، که پس از قریب سه سده وقفه و رکود از عهد صفوی تا پهلوی نگارگری را احیاء کرد. وی به سال ۱۲۷۲ در اصفهان ، دیده به جهان گشود. او فرزند محمد علی سلطان الکتاب مذهب و خوشنویس مشهور اصفهانی است. جد مادری او، میرزا بابا نقاش باشی، نیز هنرمند شایسته دوران بود. هادی تجویدی از شاگردان استاد کمال الملک در مدرسه صنایع مستظرفه بود که بعدها ریاست آن را بر عهده گرفت.
    مراسم بزرگداشت این هنرمند، سه‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت، ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1077
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *