×
×

موسیقی نواحی در کنسرواتور چایکوفسکی

  • کد نوشته: 105860
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۷ام اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۰
  • پژوهشگر و مدرس موسیقی نواحی ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های خود، از حضور هنرمندان پیشکسوت موسیقی اقوام ایرانی در کنسرواتوار چاکوفسکی مسکو خبر داد. پیمان بزرگ‌نیا پژوهشگر و مدرس موسیقی نواحی درباره تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود توضیح داد: هم اکنون درگیر یک کار پژوهشی هستم که بیشتر مربوط به ترانه های اقوام […]

    موسیقی نواحی در کنسرواتور چایکوفسکی
  • ۷۷۸۱۳۶پژوهشگر و مدرس موسیقی نواحی ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های خود، از حضور هنرمندان پیشکسوت موسیقی اقوام ایرانی در کنسرواتوار چاکوفسکی مسکو خبر داد.

    پیمان بزرگ‌نیا پژوهشگر و مدرس موسیقی نواحی درباره تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود توضیح داد: هم اکنون درگیر یک کار پژوهشی هستم که بیشتر مربوط به ترانه های اقوام می شود. البته نقطه آغازین این کار پژوهشی از سال ۸۹ با همکاری موسسه فرهنگی هنری «ماهور» آغاز شد اما با توجه به مشکلاتی که به وجود آمد مجبور شدیم چند سالی پروژه را متوقف کنیم که خوشبختانه کارها دوباره آغاز شده و ما به زودی مراحل نهایی این کار پژوهشی را دنبال خواهیم کرد.

    وی ادامه داد: این پروژه پژوهشی که با عنوان «شادانه های ایران» در دسترس علاقه مندان موسیقی نواحی قرار می گیرد بیشتر حول محور فعالیت راویان جشن ها و سرورهای مناطق مختلف ایران است که ما بعد از تلاش های چند ساله ای که در این زمینه انجام دادیم موفق شدیم ترانه های جمعی مناطق مختلف ایران را گردآوری کنیم که به زودی در دسترس علاقه مندان موسیقی اقوام ایران قرار می گیرد.

    این پژوهشگر موسیقی نواحی ایران همچنین از حضور جمعی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی ایران در کنسرواتور چایکوفسکی مسکو خبر داد و گفت: طبق رایزنی هایی که انجام گرفته به دعوت کنسرواتوار چایکفوسکی مسکو تعدادی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی ایران خرداد یا تیر ماه امسال با رویکردی پژوهشی برنامه هایی را در این مجموعه معتبر موسیقایی برگزار می کنند. در این برنامه ها که بنده به عنوان سرپرست در آن حضور خواهم داشت، هنرمندان شرکت کننده موسیقی هایی از ایل قشقایی، مازندران، گیلان، شمال خراسان و کردستان را برای حاضران در برنامه اجرا می کنند.

    بزرگ نیا در پایان درباره فعالیت های دیگر خود توضیح داد: با توجه به برگزاری جشنواره موسیقی جوان که بخش موسیقی نواحی آن بر عهده استاد محمدرضا درویشی است افتخار این را دارم که در بخش هماهنگی هنرمندان شهرستان ها همکاری هایی با دبیرخانه جشنواره داشته باشم که در این فضا گروه های مختلف در بخش های سنتی کارهای خود را در جشنواره اجرا می کنند و فکر می کنم با توجه به رویکردی که در جشنواره امسال وجود دارد شاهد اتفاقات متفاوتی در این عرصه خواهیم بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=105860
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *