×
×

رهبر ارکستر «الیانس» فرانسه: با قلب ارکستر زهی «الیانس» به تهران سفر کردیم

  • کد نوشته: 105390
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱ام اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۰
  • پژمان معمارزاده رهبر ارکستر «الیانس» درخصوص اجرای امشب این ارکستر فرانسوی در تالار وحدت، گفت: «برای این اجرا بسیار آماده هستیم و خودمان را برای یک اجرای موفق مهیا کرده‌ایم. از آنجایی که این برنامه اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد، تمرینات مداومی داشته‌ایم تا بتوانیم اجرای هر چه بهتری را در تالار وحدت روی صحنه […]

    رهبر ارکستر «الیانس» فرانسه: با قلب ارکستر زهی «الیانس» به تهران سفر کردیم
  • ۱۳۹۵۰۱۳۰۰۰۰۵۵۰_PhotoAپژمان معمارزاده رهبر ارکستر «الیانس» درخصوص اجرای امشب این ارکستر فرانسوی در تالار وحدت، گفت: «برای این اجرا بسیار آماده هستیم و خودمان را برای یک اجرای موفق مهیا کرده‌ایم. از آنجایی که این برنامه اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد، تمرینات مداومی داشته‌ایم تا بتوانیم اجرای هر چه بهتری را در تالار وحدت روی صحنه ببریم. در این اجرا سعی خواهیم کرد که تصاویر متنوعی از موسیقی‌های مناطق مختلف اروپا را به مخاطبانمان ارایه دهیم و برهمین اساس قطعاتی از موسیقی کلاسیک کشورهایی چون آلمان، مجارستان و نروژ را در این کنسرت اجرا می‌کنیم.»

    وی در خصوص انجمن الیانس فرانسه که در شهر پاریس فعالیت می‌کند، نیز گفت: «۲۰ سال پیش من این انجمن را در پاریس تاسیس کردم تا بتوانم جوان‌های با استعداد را در رشد و مسیر هنری‌شان همراهی کنم. در طول این ۲۰ سال همراهی هم بیش از همه خود آموخته‌ام.»

    پژمان معمارزاده درخصوص عنوان این ارکستر فرانسوی نیز عنوان کرد: «سمبل ازدواج، حلقه‌ای است که بین زن و مرد رد و بدل می‌شود و در واقع نقطه ارتباط بین آن‌ها است. «الیانس» دو معنی دارد که معنی اولش «حلقه ازدواج» است و در معنای کلی به معنی ارتباط است. انجمن الیانس در فرانسه را هم من تاسیس کردم و این نام را به عنوان ارتباط بین انسان‌ها در نظر گرفتم. دومین معنای این واژه هم وحدت و ارتباط است. در واقع آن حلقه ارتباط را موسیقی عنوان کرده‌ام. چرا که معتعقدم موسیقی می‌تواند حلقه ارتباط سالم بین انسان‌ها باشد. به همین دلیل نام الیانس را به عنوان یک ارتباط پاک و سالم برای موسیقی درنظر گرفته‌ام»

    وی درباره تعداد نوزاندگان این ارکستر نیز گفت: «متاسفانه در نشست خبری به اشتباه عنوان شد که ارکستر ما ۱۲۰ نوازنده دارد و رسانه‌ها به اشتباه عنوان کردند که ۱۲۰ نوازنده فرانسوی در این اجرا حضور دارند. گروه ما در این اجرا ۲۰ نوازنده دارد. در واقع ما با قلب ارکستر زهی الیانس به تهران سفر کردیم.»

    این رهبر ارکستر در پایان گفت: «گروه ما ۱۴ سال پیش هم به تهران سفر کرد و اجرایی را در تالار وحدت داشتیم. در واقع این دومین تجربه اجرای ما در تهران است. آن سفر هم برای من تجربه بسیار ارزشمندی بود. و امیدوارم بتوانیم این تجربه ارزشمند را دوباره تکرار کنیم.»

    کنسرت ارکستر الیانس امشب ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود. این ارکستر پس این کنسرت، اجراهایی در اماکن تاریخی کشور نظیر باغ فین کاشان و باغ شازده ماهان کرمان، خواهد داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=105390
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *