×
×

علی مرادخانی عنوان کرد

  • کد نوشته: 10494
  • شادروان موسوي
  • پنجشنبه, ۲۲ام اردیبهشت ۱۳۹۰
  • ۰
  • آلمان به ایران برای دیجیتالی کردن آثار موسیقی قدیمی کشورمان و دسته بندی و طبقه بندی آنها توسط موزه جدید موسیقی تهران کمک می کند. به گزارش ایرنا، علی مرادخانی رییس موزه موسیقی ایران روز دوشنبه در شهر هیلدسهایم(hildesheim) با اعلام این خبر افزود: این همکاری بین موزه موسیقی ایران و دانشکده موسیقی شهر هانوفر […]

  • آلمان به ایران برای دیجیتالی کردن آثار موسیقی قدیمی کشورمان و دسته بندی و طبقه بندی آنها توسط موزه جدید موسیقی تهران کمک می کند. به گزارش ایرنا، علی مرادخانی رییس موزه موسیقی ایران روز دوشنبه در شهر هیلدسهایم(hildesheim) با اعلام این خبر افزود: این همکاری بین موزه موسیقی ایران و دانشکده موسیقی شهر هانوفر و دانشگاه هیلدسهایم اجرا می شود.

    به گزارش خبرگزاری ‘دپ آ’ آلمان، هدف از این همکاری، محفوظ نگهداشتن آثار موسیقی و فرهنگی ایران و دسترسی دانشجویان و محققان به آنهاست.

    مرادخانی افزود: تاکنون حدود ۲۰ هزار ساعت صوت و موسیقی قدیمی ایران جمع آوری شده است.
    وی، علت انتخاب این دانشگاه را برای همکاری، تجربه زیاد آن در زمینه آثار موسیقی قدیمی و استفاده از این تجربه توسط کارشناسان موزه موسیقی تهران عنوان کرد.

    به گفته پروفسور رایمون فوگلس، رییس مرکز موسیقی هیلدسهایم، این مرکز از نظر فنی موزه موسیقی تهران را حمایت می کند.

    وی افزود: این مرکز طرحهای مشابهی در مصر و دیگر کشورهای آفریقایی در دست اجرا دارد.

    در همین حال، به گفته یک کارشناس موسیقی، از نظر تاریخی نیز ارتباط موسیقیایی بین ایران و هانوفر وجود دارد، زیرا نخستین صفحه های گرامافون تولید شده برای ایران در سال ۱۹۰۶ در هانوفر ضبط شدند.

    https://musiceiranian.ir/?p=10494
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *