×
×

گزارشی کوتاه از آغاز بزرگداشت «روز ملی خلیج‌فارس»

  • کد نوشته: 1035
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۰ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • موج‌های خروشان خلیج‌فارس امروز دهم اردیبهشت ماه نوای همیشه فارس بودن را در استان هرمزگان سر می‌دهند. مراسم بزرگداشت «روز ملی خلیج‌فارس» در جزیره هرمز درحال برگزاری است و در این مراسم استاد ایرج افشار سیستانی محقق و پژوهشگر، جمال شورجه کارگردان، امیر احمدی مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بابک رضایی رییس انجمن […]

  • موج‌های خروشان خلیج‌فارس امروز دهم اردیبهشت ماه نوای همیشه فارس بودن را در استان هرمزگان سر می‌دهند.
    مراسم بزرگداشت «روز ملی خلیج‌فارس» در جزیره هرمز درحال برگزاری است و در این مراسم استاد ایرج افشار سیستانی محقق و پژوهشگر، جمال شورجه کارگردان، امیر احمدی مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بابک رضایی رییس انجمن موسیقی ایران، فرماندار قشم، فرماندار جزیره هرمز و … حضور دارند.
    امروز در جزیره هرمز زنجیره‌ انسانی بر فراز نقشه طراحی‌شده خلیج‌فارس تشکیل خواهد شد و سپس در قلعه‌ی پرتغالی‌ها پرچم ایران برافراشته خواهد گشت.
    هم‌چنین عصر دهم اردیبهشت ماه نیز نمایشگاه عکس، تایپ‌گرافی و نقشه‌های کهن خلیج‌فارس در تالار شهید آوینی هرمزگان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
    قرار است در مراسم روز ملی خلیج‌فارس در شهر بندرعباس دو سمفونی با موضوع خلیج‌فارس با عناوین «چکامه خلیج فارس» در سه اپیزود شامل شعر و ملودی‌های علی امیر احمدی به خوانندگی وی و محمد عبدالحسینی و امیر کهکشان اجرا شود که تنظیم و اجرای آن توسط محمد محمدعلی و میثم مروستی خواهد بود.
    سمفونی دیگر نیز پوئم سمفونی خلیج‌فارس اثر دکتر قره‌باغی است.
    دهم اردیبهشت ماه در شهر هرمز همایش بزرگ پیاده‌روی خانواده نیز برگزار شد و پرآور معاون سیاسی-امنیتی استانداری هرمزگان گفت: روز ملی خلیج فارس در تاریخ ایران ثبت و ضبط شده و هم‌میهنان ما به سلطه ۱۱۷ ساله پرتغالی‌ها خاتمه دادند و نشان دادند که با دست خالی آبراه‌هایی که را حق ما بودند و نام خلیج‌فارس داشتند از سلطه‌گری بیگانگان رهایی بخشیدند.
    او گفت: پرتقالی‌ها سیطره خود را بر این آبراه گسترانیده بودند تا سلطه خود را در این منطقه نشان دهند اما نقشه‌های تاریخی مانند نقشه استخری نشانگر نام خلیج‌فارس بر این دریای بزرگ است.
    معاون سیاسی-امنیتی استانداری هرمزگان افزود: ما مردم هرمزگان، بوشهر، خوزستان و ساحل‌نشینان خلیج‌فارس در راه صیانت از کشورمان از این منطقه دفاع خواهیم کرد و همانند دوران دفاع مقدس که این موضوع را ثابت کردیم از خلیج‌فارس صیانت می‌کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=1035
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *