×
×

با عنوان “ویرجینگود”

  • کد نوشته: 1021
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۸ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • فردین خلعتبری آهنگساز از ساخت موسیقی برای یک فیلم هنری در سینمای هند با عنوان “ویرجینگود” به کارگردانی “مورالی ناییر” خبر داد. این آهنگساز با اعلام این خبر در خصوص کم و کیف ساخت موسیقی این فیلم هندی به خبرنگار مهر گفت : سینمای هند به دو بخش سینمای بالیوود و سینمای مستقل هنری تقسیم می […]

  • فردین خلعتبری آهنگساز از ساخت موسیقی برای یک فیلم هنری در سینمای هند با عنوان “ویرجینگود” به کارگردانی “مورالی ناییر” خبر داد.

    این آهنگساز با اعلام این خبر در خصوص کم و کیف ساخت موسیقی این فیلم هندی به خبرنگار مهر گفت : سینمای هند به دو بخش سینمای بالیوود و سینمای مستقل هنری تقسیم می شود و من در نخستین تجربه آهنگسازی خود در زمینه سینمای هند برای یک فیلم هنری در سینمای مستقل هند موسیقی نوشته ام.

    خلعتبری در ادامه صحبت های خود به سازبندی موسیقی این فیلم هندی اشاره کرد گفت : فیلم “ویرجینگود”داستانی بومی و محلی با رنگ مایه های اجتماعی را تعریف می کند از همین رو برای ساختن این فلیم باید از سازهای موسیقی هند مثل سیتار و سارود استفاده می کردم البته ناگفته نماند که برای تکمیل شدن موسیقی این فیلم گریزی هم به موسیقی ایرانی و هرآنچه بین فرهنگ موسیقایی ایران و هند مشترک است زدم، در واقع به نوعی نغمه هایی از موسیقی ایران در این فیلم شنیده می شود.

    وی درپایان با اشاره به کنسرت ارکستر مجلسی ایرانیان گفت : درحال حاضر مشغول نوشتن قطعاتی برای اجرای زنده ارکستر مجلسی ایرانیان به رهبری بردیار کیارس و آوازعلیرضا قربانی هستم و قرار است قطعات جدید با سازبندی ارکسترال را تابستان سال جاری در سالن همایش های برج میلاد به روی صحنه ببریم.

    https://musiceiranian.ir/?p=1021
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *