×
×

میلاد عمران‌لو رهبر و سرپرست گروه آوازی تهران:

  • کد نوشته: 10161
  • شادروان موسوي
  • یکشنبه, ۱۱ام اردیبهشت ۱۳۹۰
  • ۰
  • میلاد عمران‌لو رهبر و سرپرست گروه آوازی تهران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران، عدم پشتیبانی و حمایت را یکی دلایل فروپاشی  گروه‌های موسیقی عنوان کرد و گفت: از هم پاشیدن زودهنگام گروه‌های موسیقی دلایل متعددی دارد که به اعتقاد من عدم پشتیبانی و حمایت لازم از این گروه‌ها، تحمل پایین هنرمندان و مادی‌گرایی […]

  • میلاد عمران‌لو رهبر و سرپرست گروه آوازی تهران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران، عدم پشتیبانی و حمایت را یکی دلایل فروپاشی  گروه‌های موسیقی عنوان کرد و گفت: از هم پاشیدن زودهنگام گروه‌های موسیقی دلایل متعددی دارد که به اعتقاد من عدم پشتیبانی و حمایت لازم از این گروه‌ها، تحمل پایین هنرمندان و مادی‌گرایی از جمله این دلایل است.

    وی افزود: معمولا هنرمندان عجله دارند که زود به نتیجه برسند در حالی که برای مثال ما در گروه کر آوازی تهران پس از تاسیس در سال ۱۳۸۴، نزدیک به یک سال تمرین داشتیم و آرام‌آرام به مرحله تولید و اجرا رسیدیم.

    رهبر گروه آوازی تهران در ادامه به رواج مادی‌گرایی در جامعه اشاره کرد و گفت: اصلا نمی‌خواهم بگویم که مادیات بد است یا نقشی در زندگی ندارد بلکه یکی از مهم‌ترین ارکان زندگی است اما متاسفانه امروز نگاه هنری که در گذشته وجود داشت، در جریان مادی‌گرایی کمرنگ شده است. به‌ویژه جوانان به دنبال این هستند که پول در بیاورند و دستمزد بیشتری بگیرند. گروه‌هایی که برای تولید و ارائه یک کار هنری دور هم جمع شوند، کم هستند.

    عمران‌لو درباره شکل حمایت از گروه‌های موسیقی نیز توضیح داد: این حمایت لزومی ندارد به شکل مستقیم باشد بلکه می‌توان شرایطی را ایجاد کرد که یک گروه برای طی مراحل مختلف اخذ مجوز، اجرا و تولید آلبوم نگرانی و استرس نداشته باشد. در حقیقت می‌توانیم این مراحل را تعدیل کنیم.

    وی در این باره تصریح کرد: منظور بنده این نیست که نظارتی نباشد اما می‌توان با تعدیل و تسهیل مراحل دریافت مجوز برای اجرای کنسرت یا تولید آلبوم، گروه‌ها را یاری کرد. برخی از افراد به دلیل سخت بودن طی مراحل اداری و دریافت مجوز، انگیزه خود را برای کار از دست می‌دهند و گروه را نیمه‌کاره رها می‌کنند.

    عمران‌لو همچنین به کمبود امکانات برای تمرین اشاره کرد و درباره تجربه شخصی خود، اظهار کرد: زمانی که ما گروه آوازی تهران را تشکیل دادیم در منزل من تمرین می‌کردیم و بعد از نقل مکان به یک خانه آپارتمانی دیگر این امکان وجود نداشت. من جایی را تهیه کردم برای آموزشگاه و تمرین گروه را نیز به آنجا منتقل کردیم اما همه این امکان را ندارند. در واقع یکی از دلایل پا نگرفتن گروه‌‌های موسیقی همین نداشتن جایی برای تمرین است.

    سرپرست گروه آوازی تهران، معتقد است که دانشگاه‌ها می‌توانند با دراختیار گذاشتن سالن‌های آمفی‌تئاتر خود به گروه‌ها، به این مساله کمک کنند.

    به گفته وی باید در مقابل از هم پاشیدن گروه‌های موسیقی و رسیدن به ثبات، اتحادی میان همه دست‌اندرکاران عرصه موسیقی وجود داشته باشد.

    عمران‌لو با بیان این که جشنواره‌های هنری یکی از راه‌های ایجاد انگیزه برای جوانان و گروه‌های موسیقی هستند، افزود: به اعتقاد من ما نیاز داریم که به صورت ماهانه جشنواره برگزار کنیم چراکه حجم موزیسین‌ها از حیث جمعیتی به اندازه‎ای است که می‌توان هر ماه در یک نقطه از کشور و با موضوعات مختلف شاهد برگزاری جشنواره‌ها بود.

    وی با تاکید بر این که برگزاری جشنواره‌ها، نیاز به حمایت دارند، ابراز کرد: تا زمانی که جشنواره‌های زیادی نداشته باشیم موسیقی‌مان رشد نخواهد کرد. البته باید توجه داشت که نیازی نیست جوایز نقدی سنگین در جشنواره‌ها وجود داشته باشد. همین که یک هنرمند بداند جایی هست که می‌تواند کار خود را عرضه کند در او ایجاد انگیزه خواهد کرد.

    رهبر گروه آوازی تهران در پایان صحبت‌های خود، یکی دیگر از مشکلات گروه‌های موسیقی را بی‌انگیزگی عنوان کرد و گفت: فکر می‌کنم اگر جشنواره‌ها به صورت منظم برگزار شوند می‌توانند فضای موسیقی را تغییر دهند.

    https://musiceiranian.ir/?p=10161
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *