×
×

امیدورام کپی آثارم را از خیابان‌ها نخرم

  • کد نوشته: 10087
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۰ام اردیبهشت ۱۳۹۰
  • ۰
  • سامان احتشامی معتقد است: موسیقی هنر بیان احساسات آدم‌هاست و همه می‌توانند با یک سری صداهای زشت و زیبا موسیقی بسازند. این نوازنده‌ی پیانو در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که مرکز موسیقی نیازی به مدیر ندارد و سرپرست برای آن کافی است، گفت: به نظر من، خلق […]

  • سامان احتشامی معتقد است: موسیقی هنر بیان احساسات آدم‌هاست و همه می‌توانند با یک سری صداهای زشت و زیبا موسیقی بسازند.
    این نوازنده‌ی پیانو در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که مرکز موسیقی نیازی به مدیر ندارد و سرپرست برای آن کافی است، گفت: به نظر من، خلق موسیقی و اجرای آن یک امر کاملا سلیقه‌ای است. هر هنرمندی می‌تواند به وسیله یک اسپانسر یا سرمایه‌ای که دارد سالنی را کرایه و کنسرت برگزار کند. همان طوری که می‌توانند با پارچه زیبا و زشت لباس بدوزند. این مخاطب است که یا لباس زیبا را انتخاب می‌کند یا لباس زشت را.
    وی افزود: درست است هر ارگانی به مدیر نیاز دارد و در جشنواره‌های موسیقی خیلی‌ها تمایل به اجرا دارند ولی جایی برای آنها نیست. اما ما می‌توانیم هر هفته یا هر ماه یک فستیوال موسیقی داشته باشیم و به نظر من هر کسی می‌تواند مدیریت آن را بر عهده بگیرد.
    این هنرمند با بیان این که وضعیت موسیقی در کشور خوب است و کسی که معترض است به دلیل این است که می‌خواهد خط قرمزها را رد کند، توضیح داد: من هیچ گلایه‌ای از مرکز موسیقی ندارم، آن‌ها همیشه به من محبت کرده و من هم در جشنواره‌ها حضور داشتم به خاطر این که چارچوب و قوانین کشور را می‌دانم و کسانی که می‌گویند در این عرصه به ما کم محلی می‌شود، حتما موسیقی را تولید می‌کنند که در شان کشور ما نیست.
    احتشامی ادامه داد: یک مدیر موسیقی نیازی نیست که صرفا موزیسین باشد اما باید منطقی و در برنامه‌ریزی‌ها درک بالایی داشته باشد. باز هم می‌گویم موسیقی سلیقه‌ای است و ممکن است من به عنوان یک پیانیست که آهنگ‌های پاپ و کلاسیک را با پیانو اجرا می‌کنم به آهنگ‌های سنتی علاقه‌ای نداشته باشم. مدیر مرکز موسیقی نباید از جنس ما باشد. او باید یک سمبل باشد .
    این هنرمند پیانیست، موسیقی کشور را در وضعیت مناسبی دانست، آرزو کرد که قانون کپی‌رایت در کشور درست شود و کپی آثار خودش را از خیابان‌ها نخرد.
    او همچنین گفت: امیدوارم هر اثری چه زشت، چه زیبا منتشر شود چون این مردم هستند که باید موسیقی مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند، همانطور که می‌توانند یک لباس زشت بخرند. یک آزادی نسبی در کارمان داشته باشیم و موزیسین‌ها آثار خود را زیر نظر یک شرکت منتشر نکنند.
    احتشامی در این باره توضیح داد: در گذشته پس از اینکه اثری را ضبط می‌کردیم به یک شرکت می‌فروختیم. اما الان از ابتدا که در حال ضبط هستیم باید زیر نظر یک شرکت باشیم که این شرکت‌ها پول زیادی از موزیسین‌ها می‌گیرند.
    احتشامی در حال حاضر اثر ملودیکا را ضبط می‌کند که شامل ۸ قطعه از آثار معروف ارمنی و آثار خودش است که در دو CD و در اردیبهشت ماه عرضه می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=10087
       
    برچسب ها سامان احتشامی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *