×
×

سه شنبه ۲۰ بهمن ماه در روستای «سیمانی»

  • کد نوشته: 100251
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۶ام بهمن ۱۳۹۴
  • ۴ دیدگاه
  • سید خیال یادگاری از مهم ترین مقام خوان های بخش گوران کرمانشاه سه شنبه ۲۰ بهمن ماه در روستای «سیمانی» دار فانی را وداع گفت. پیمان بزرگ نیا پژوهشگر و مولف موسیقی نواحی ضمن اعلام این خبر بیان کرد: استاد سید خیال یادگاری یکی از خوانندگان و مقام خوان های برجسته منطقه گوران کرمانشاه بود […]

    سه شنبه ۲۰ بهمن ماه در روستای «سیمانی»
  • ۱۹۹۹۱۶۲سید خیال یادگاری از مهم ترین مقام خوان های بخش گوران کرمانشاه سه شنبه ۲۰ بهمن ماه در روستای «سیمانی» دار فانی را وداع گفت.

    پیمان بزرگ نیا پژوهشگر و مولف موسیقی نواحی ضمن اعلام این خبر بیان کرد: استاد سید خیال یادگاری یکی از خوانندگان و مقام خوان های برجسته منطقه گوران کرمانشاه بود که بیش از ۱۰۰ مقام موسیقی را به طور کامل اجرا می کرد اما متاسفانه سه شنبه هفته گذشته در سکوت خبری دار فانی را وداع گفت.

    وی ادامه داد: بازخوانی مقام میرزا حسن خانی، مقام‌های مجنونی و سحرخوانی از برجسته ترین آثاری است که استاد یادگاری در حوزه موسیقی منتشر کرده است اما متاسفانه مانند همیشه نتوانستیم آن طور که باید و شاید قدر این استادان در زمان حیاتشان را بدانیم و باید این چنین بعد از مرگ آنها حسرت بخوریم.

    این پژوهشگر تصریح کرد: با در گذشت این هنرمند که در دو جشنواره موسیقی نواحی هم از او تجلیل به عمل آمد، می توان گفت آخرین روایتگر شیوه «گوران» نیز به تاریخ پیوست.

    https://musiceiranian.ir/?p=100251
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *