دسته: مصاحبه

اخبار
گپُ و گفت مفصل و خواندنی با «فرزاد فرزین»

آرش نصیری: فرزاد فرزین یک حرفه ای تمام عیار است. او بیش از ۱۰ سال است که در سطح اول موسیقی پاپ حضور دارد و همواره برای ادامه کارش برنامه داشته و هر بار که شرایط طوری شد که انگار دارد کم کم از سطح اول فاصله می گیرد، فعالیتی کرده که دوباره او را برگردانده به همانجا که بود. این بار آن فعالیت یا به قولی بمب فرزاد، بازی اش در سریال عاشقانه بود. او البته پیش از این و از سال ها قبل در سه فیلم دیگر هم بازی کرده بود اما این بار هم چند پله در بازیگری پرش داشت و هم جسارت به خرج داده و نقشی را بازی کرد که در صورت خطا می توانست تاثیر کاملا برعکسی داشته باشد.

+ما مستر پرفورمنس در کنسرت هستیم
+برای پول کار نمی کنم
+در عاشقانه نه فرزاد من بود نه تورج!
+از همه بیشتر بازیگری کرده ام
+ورزش را حرفه ای دنبال می کنم

پاپ، راک و تلفیقی
اظهارات امید نعمتی درباره حواشی گروه پالت و جدایی‌اش از دنگ‌شو

امید نعمتی با حضور در برنامه «آهنگ» از تجربیات کاری گذشته خود گفت و درباره حواشی پیش‌آمده گروه پالت توضیح داد.
+در هنر اندکی دیوانه بازی نیاز است و همین هم به زنده بودن و سازنده بودن کمک می‌کند
+رقابت را دوست دارم
+فکر می‌کنم موسیقی ما برگرفته از شهر تهران است

پاپ، راک و تلفیقی
گپُ و گفت «موسیقی ایرانیان» با «کاوه آفاق»: بسیاری از آثارم زندگی خودم هستند

موسیقی ایرانیان – مهدی فیضی صفت: «در کناری از خانهٔ ما اتاقی‌ ‌ست سرد و آبی»، ترانه‌ای که نام گروه «The Ways» و کاوه آفاق را بر سر زبان‌ها انداخت. این ترانه غمگین با وجود اینکه موسیقی غیر ایرانی داشت و سبک راک را نمایندگی می‌کرد، توانست جای خود را میان مخاطبان موسیقی باز کند و مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه، کارهای دیگری از این گروه منتشر شد اما عمر همکاری کاوه آفاق با گروه «The Ways» به درازا نکشید و هر یک راه خود را در پیش گرفتند. خواننده اصلی گروه که آهنگسازی، ترانه سرایی، تنظیم و حتی نوازندگی بیشتر کار‌هایش را بر عهده داشت چند سالی برای دریافت مجوز انتشار آلبوم تلاش کرد تا در ‌‌نهایت توانست آلبوم «با قرص‌ها می‌رقصد» را با صدای خود روانه بازار کند. کاوه آفاق سال گذشته روی صحنه رفت و کنسرت‌های رسمی خود را هم برگزار کرد تا مخاطبانش بتوانند از نزدیک او را ببینند و صدایش را بشنوند. او در یکی از همین کنسرت‌ها اظهار نظری جنجالی در مورد جان لنون انجام داد که با واکنش‌های مختلفی روبرو شد. او بناست ۲۰ اردیبهشت ماه در سالن میلاد نمایشگاه اجرایی را به روی صحنه ببرد که تهیه کنندگی‌اش به عهده محمد حسین توتونچیان مدیر شرکت فرهنگی هنری ققنوس است. گفت‌و‌گوی سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، با کاوه آفاق که به همین بهانه انجام گرفته بود از آلبوم جدیدش آغاز شد و به خواننده فقید گروه «بیتلز» رسید. ماحصل این گفت‌و‌گو را در ادامه می‌خوانید.

+سعی می کنیم شرافتمندانه هواداران مان را به سالن بکشانیم
+موسیقی برای ما هیچ گاه کاسبی نبود
+فرهاد و فروغی آمدند که درد مردم و خودشان را بگویند
+برای ما خوشایند است که بدون تبلیغات، داشتن تلویزیون، بیلبورد، شبکه و پارتی‌های خاص توانسته‌ایم سالن‌‌هایمان را پر کنیم

اخبار
علی زند وکیلی: «رویای بی‌تکرار» حقیقت من است و به خیلی‌ها ثابت کرد من نمی‌خواهم در مسیر بازخوانی پیش بروم

نرگس کیانی: علی زند وکیلی «جانانه» را با فضایی کانتری (گونه‌ای از موسیقی محلی آمریکا) شروع می‌کند و در ادامه می‌رسد به «آمدی جانم به قربانت…» و برمی‌گردد به رِنگِ ایرانی. نمونه‌ای که طبق گفته خودش می‌توان تمام قد پایش ایستاد و از دادن نام تلفیقی به آن دفاع کرد. در کنار «رویای بی‌تکرار» آلبوم جدید این خواننده، تور کنسرت‌های شهرستان و کنسرت بیست و سوم اسفند او که در برج میلاد برگزار می‌شود و قطعه «باهار شیراز» که در فروردین ۹۶ منتشر خواهد کرد بهانه‌ای شد تا با او به گفت‌و‌گو بنشینیم.

+موسیقی علی زند وکیلی قطعا صرفا اصیل نیست
+خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند علی زند وکیلی کارش را با بازخوانی شروع کرده است!
+هنرمند نباید خود را درگیر تعصب و سلیقه کند

اخبار
حامد همایون (عکاس: کورش جوان)
گفتگوی مفصل با حامد همایون: خواننده‌های پاپ مثل یک موج آمده و مثل یک سیل رفته‌اند

۶۳۵۱۳۳۰۸۷۱۰۸۸۱۰۵۷۳زینب مرتضایی‌فرد: هر چند کارش گرفته اما خدا را شکر خودش را نگرفته است. بسیار ساده و صمیمی است. همان مهربانی معروف شیرازی‌ها را دارد و می‌شود صمیمیت و صداقت را در حرف‌هایش حس کرد. حامد همایون که خیلی زود با خواندن چند قطعه توانست برای خودش در بازار موسیقی و علاقه‌مندی‌های مردم جا باز کند، با ما از موسیقی، فکرها و علایقش ساده و صمیمی حرف زد. او که این روزها اولین آلبوم خود «دوباره عشق» را هم منتشر کرده، نخستین خواننده‌ای بود که بلیت‌های هر چهار اجرایش در جشنواره موسیقی فجر در چند ساعت به پایان رسید و قرار است در آینده نزدیک در دیگر شهرهای ایران هم روی صحنه برود.
+همیشه گفته‌ام حامد همایون یک شخص خاص نیست. ما یک مجموعه هستیم که کارش با عنوان حامد همایون منتشر می‌شود
+جامعه‌شناسی هنر کار من هنرمند نیست، کار تهیه‌کننده است
+شیراز در موسیقی قطب است و در اغلب خانواده‌ها به نوعی موسیقی حضور دارد
+زندگی در تهران سر و کار داشتن با فضای مدرن است و از طریق همین امکانات است که مردم درباره همه چیز حتی هنر تصمیم می‌گیرند و گوشی‌شان نقشی مهم در این زمینه دارد
+کماکان موسیقی سنتی ما به حیات خود ادامه داده است، چون مال خودمان است، صاحبش هستیم و در خون مردم ایران است
+هر جا موسیقی پاپ قوی‌تر شده یا توجه‌ها را به خود جلب کرده، از ابزار موسیقی سنتی بهره برده است
+موسیقی پاپ مال ما نیست
+همیشه معتقدم عمق کلام سعدی بیشتر است، چون خیلی سفر کرده و سفر آدمی را می‌سازد

+گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از مراسم جشن امضاء تازه ترین اثر «حامد همایون»

پاپ، راک و تلفیقی
گفت‌وگو با «بنیامین بهادری»: متر و معیارم مردم هستند

hot-topic-logo

سمیه قاضی‌زاد: با بنیامین در سال ٨۵ زمانی که اولین آلبومش در آستانه انتشار بود آشنا شدم؛ آلبومی که قطعاتی از آن همچون «دنیا دیگه مثه تو نداره» تبدیل به مگاهیت‌های زمان خود شدند. بنیامین جوانی بود خجالتی، کم‌حرف و ناآشنا با دنیا و بازار موسیقی ایران، اما تواضع و اخلاق خوش در کنار اشتیاق فراوانش باعث شد تا هرگز شهرت آن‌قدر جلو چشم‌هایش را نگیرد که نتواند همچنان خلاق بماند. حالا بعد از گذشت ١٠ سال از اولین دیداری که با او داشتم، وقتی برای این گفت‌وگو روبه‌روی او و مدیر برنامه‌هایش نشستم، بنیامینی بسیار متفاوت از آن بنیامین را دیدم؛ خواننده جوانی که مصمم گام برمی‌دارد، مخاطبش را به‌خوبی می‌شناسد، اعتمادبه‌نفس بالایی دارد، اما همچنان متواضع است و هرگز در مواجهه با آدم‌ها غرور را پیش‌قدم خودش نمی‌کند و به‌راحتی و بدون هیچ هراسی از خواننده‌ای که این روزها گل کرده به‌عنوان «خواننده‌ای خوب و موفق» یاد می‌کند.

+اولین گروهی که برای کنسرت، طراحی صحنه داشت، گروه ما بود
+چون در ایران کپی‌رایت نداریم، مدام از روی کارهایت تقلید می‌شود. هیچ استانداردی وجود ندارد که وقتی کار پیشرو انجام می‌دهی به نام تو معرفی شود
+در این موقعیت انتشار آلبوم از نظر فیزیکی و در قالب سی‌دی، آن‌چنان اهمیتی ندارد

پاپ، راک و تلفیقی
حامد همایون
اولین گفتگوی «حامد همایون» ستاره این روزهای موسیقی پاپ: هیچوقت هیچ خواننده ایرانی خواننده مورد علاقه ام نبوده است

hot-topic-logoمجله دیده بان در آخرین شماره اش که چاپ شد، پرونده مفصلی را در ارتباط با «پاپ استار» های موسیقی بعد از انقلاب کار کرده و در کنار آن با ستاره این روزهای موسیقی پاپ، حامد همایون هم مصاحبه مفصلی انجام داده است. در ابتدای این پرونده که قریب به بیست صفحه از مجله را در بر می گیرد، «آرش نصیری» سردبیر این مجله، یادداشتی نوشته است درباره همه ستاره های پاپ بعد از انقلاب و پس از آن داستان موفقیت و ستاره شدن رضا صادقی، فرزاد فرزین، بنیامین بهادری، احسان خواجه امیری و سیروان خسروی از زبان خودشان نوشته شده است و بعد مصاحبه ای با محسن رجب پور انجام شده که با عنوان «سایمون موسیقی ایران» چاپ شد و در پایان هم مصاحبه مفصلی با حامد همایون انجام شده که اولین مصاحبه این ستاره تازه موسیقی پاپ است.+از سن خیلی کم ترانه را می‌نوشتم و از حفظ می‌خواندم
+موسیقی انتها ندارد
+اسطوره آواز من سلین دیون بود و همیشه کارهای ایشان را دنبال می‌کردم. همچنین کریس دی برگ را به واسطه آواز نرم و راحتی که همیشه می‌خواند
+تیتراژ برنامه صبحگاهی علی ضیاء براساس استانداردهای تلویزیون تهیه شده است
+اولین کنسرت من در جشنواره موسیقی فجر است. این یک خبر داغ است و اولین بار است که دارم می‌گویم

پاپ، راک و تلفیقی
امید نعمتی (عکاس: آرش عاشوری نیا)
گپُ و گفت با «امید نعمتی» خواننده گروه «پالت»: معتاد شلوغی های تهران هستم

hot-topic-logo۶۳۵۱۳۳۰۸۷۱۰۸۸۱۰۵۷۳زینب مرتضایی فرد: آنقدر تهران را می شناسد که می توان گفت همانقدر که خواننده خوبی است، تهران شناس خوبی هم هست. امید نعمتی خواننده گروه موسیقی «پالت» جوان بی ریایی است. از آنها نیست که گوشی تلفنش را جواب ندهد یا با اهالی رسانه برخورد خوبی نداشته باشد. با او می شود ساده و صمیمی از هر دری حرف زد. می شود از تهران همراه با او با خاطرات سفرهای متعددش همراه شد و دوباره به تهران بازگشت. بازگشتی که البته به عشق به تهران ختم خواهد شد. شهری که در تصویر بسیاری از فیلم ها و داستان ها سیاه و دود گرفته و غمگین است اما در نگاه نعمتی و البته دیگر اعضای گروه پالت که آلبوم زیبای «شهر من بخند» را برای تهران اجرا کرده اند شهری پر از جذابیت، زندگی و زیبایی است. با او از پالت، تهران و سفرهایش حرف زدیم تا ما هم از دریچه چشمان او تهران سراسر تناقض را متفاوت نگاه کنیم.

+شهری مثل تهران در دنیا کم است
+شعرهایی که می گویم و موزیک هایی که می سازم همه برگرفته از تهران است
+ردپای شهر تهران در همه ترانه های ما شنیده می شود. امیدوارم تهران هر روز زیباتر، جذابتر و هیجان انگیزتر شود
+تا مدت‌ها پس از انتشار آلبوم متعجب بودیم
+از شهر خوانده ایم، از جنگ خوانده ایم و فقط به خواندن عاشقانه های معمول این روزها بسنده نکرده ایم

پاپ، راک و تلفیقی
خشایار و مازیار فلاحی
آلبوم و فیلم «یادم تو را فراموش» از «مازیار فلاحی» با هم می آیند

hot-topic-logoهواداران «مازیار فلاحی» منتظرند تا آلبوم تازه این خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ منتشر شود، البته انتظار آنها به همین جا محدود نمی شود و منتظرند تا تاریخ اکران فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی عطشانی هم اعلام شود. این موضوعات بهانه ای شد تا با همراه همیشگی مازیار فلاحی برادرش خشایار که مدیریت برنامه ها و سرپرستی گروه این خواننده را هم بر عهده دارد، گفت و گویی انجام دهیم. مصاحبه ای که البته تنها به این موضوعات محدود نشد و به موضوعات دیگری چون دلایل موفقیت یک مدیر برنامه خوب هم پرداختیم. خشایار فلاحی بسیار خوش قول، خوش اخلاق و حرفه ای است و به حوزه موسیقی و فضای کار حرفه ای اشراف کامل دارد.
+پروانه اکران «یادم تو را فراموش» صادر شده است
+بدون وقفه، بدون هیچ استراحت و تعطیلی درحال انجام کارهای انتهایی آلبوم هستیم و تمام تلاش ما این است که در اینده خیلی نزدیک البوم مازیار را منتشر کنیم
+حدود ۹۰ درصد کارهای آلبوم جدید با عنوان «یادم تورا فراموش» بر عهده خود مازیار است

پاپ، راک و تلفیقی
گفتگو با «سیامک عباسی»: همیشه دغدغه کیفیت دارم

hot-topic-logophoto_2016-10-26_11-33-12سجاد روشنی: کمتر کسی فکرش را می‌کرد آن خواننده‌ای که در دهه ۸۰ آهنگ‌هایش را ریمیکس می‌کرد و کلیپ‌هایش انیمیشن‌های نوآورانه‌ای بود، روزی آنقدر فعالیتش استمرار داشته باشد که وقتی مجوز اولین آلبوم رسمی‌اش را گرفت، یکباره در نخستین کنسرتش بلیت‌ها ظرف چند ساعت نایاب شود. اما این اتفاق برای سیامک عباسی، خواننده جوان کشورمان رخ داد. او که تابستان امسال اولین آلبومش را با نام «خوشبختیت آرزومه» روانه بازار کرد در واپسین روز تابستان و سومین روز پاییز طی دو اجرا در سالن میلاد طرفدارانش را که سال‌ها منتظر فعالیت رسمی او بودند به سالن کشاند.

+دستیابی به حق مسلّم، شیرین است، ولی تلخی این هفت سال همیشه با من می‌ماند. آن موقع که برای مجوز اقدام کردم، ۲۴ سالم بود و حالا ۳۰ سال دارم
+همیشه دغدغه اولم کیفیت بوده است؛ چه به لحاظ محتوایی و چه اجرایی
+به گرافیک به عنوان یک هنر با نفوذ نگاه می‌کنم و احساس می‌کنم توان آن را دارد که ذهن مخاطب را به چالش بکشد
+همیشه می‌گفتم چهره‌ام نباید دیده شود تا کنسرتم، در نهایت همین اتفاق هم افتاد
+شعر در خانه ما جاری بود. پدرم شاعر بود، برادرانم اهل شعر بودند، خواهرم نیز دانشجوی دکترای ادبیات است. من از بچگی سعدی و حافظ می‌خواندم
+اگر مؤلف آلبوم یک نفر باشد، آن آلبوم یک رنگ و بوی مشخص پیدا می کند. حالا اگر مخاطب از این طعم خسته بشود و تنوع بخواهد، می‌تواند برود سراغ هنرمند دیگری که او هم مؤلف است
+به زودی فیلمسازی را دنبال می‌کنم. سال‌هاست پیگیر کارگردانی هستم

تمامی آثار صوتی و تصویری منتشرشده در سایت «موسیقی ایرانیان» تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشند.