همه مطالب: مصاحبه

«لحنی که استفاده کردیم، لحن فردوسی در شاهنامه است»گفتگوی مفصل با حامد همایون: خواننده‌های پاپ مثل یک موج آمده و مثل یک سیل رفته‌اند

۶۳۵۱۳۳۰۸۷۱۰۸۸۱۰۵۷۳زینب مرتضایی‌فرد: هر چند کارش گرفته اما خدا را شکر خودش را نگرفته است. بسیار ساده و صمیمی است. همان مهربانی معروف شیرازی‌ها را دارد و می‌شود صمیمیت و صداقت را در حرف‌هایش حس کرد. حامد همایون که خیلی زود با خواندن چند قطعه توانست برای خودش در بازار موسیقی و علاقه‌مندی‌های مردم جا باز کند، با ما از موسیقی، فکرها و علایقش ساده و صمیمی حرف زد. او که این روزها اولین آلبوم خود «دوباره عشق» را هم منتشر کرده، نخستین خواننده‌ای بود که بلیت‌های هر چهار اجرایش در جشنواره موسیقی فجر در چند ساعت به پایان رسید و قرار است در آینده نزدیک در دیگر شهرهای ایران هم روی صحنه برود.
+همیشه گفته‌ام حامد همایون یک شخص خاص نیست. ما یک مجموعه هستیم که کارش با عنوان حامد همایون منتشر می‌شود
+جامعه‌شناسی هنر کار من هنرمند نیست، کار تهیه‌کننده است
+شیراز در موسیقی قطب است و در اغلب خانواده‌ها به نوعی موسیقی حضور دارد
+زندگی در تهران سر و کار داشتن با فضای مدرن است و از طریق همین امکانات است که مردم درباره همه چیز حتی هنر تصمیم می‌گیرند و گوشی‌شان نقشی مهم در این زمینه دارد
+کماکان موسیقی سنتی ما به حیات خود ادامه داده است، چون مال خودمان است، صاحبش هستیم و در خون مردم ایران است
+هر جا موسیقی پاپ قوی‌تر شده یا توجه‌ها را به خود جلب کرده، از ابزار موسیقی سنتی بهره برده است
+موسیقی پاپ مال ما نیست
+همیشه معتقدم عمق کلام سعدی بیشتر است، چون خیلی سفر کرده و سفر آدمی را می‌سازد

+گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از مراسم جشن امضاء تازه ترین اثر «حامد همایون»

«از همان ابتدا که به‌عنوان یک خواننده مطرح شدم، همیشه پیشنهاد سینمایی داشتم و به این واسطه بزرگان سینما را ملاقات می‌کردم»گفت‌وگو با «بنیامین بهادری»: متر و معیارم مردم هستند

hot-topic-logo

سمیه قاضی‌زاد: با بنیامین در سال ٨۵ زمانی که اولین آلبومش در آستانه انتشار بود آشنا شدم؛ آلبومی که قطعاتی از آن همچون «دنیا دیگه مثه تو نداره» تبدیل به مگاهیت‌های زمان خود شدند. بنیامین جوانی بود خجالتی، کم‌حرف و ناآشنا با دنیا و بازار موسیقی ایران، اما تواضع و اخلاق خوش در کنار اشتیاق فراوانش باعث شد تا هرگز شهرت آن‌قدر جلو چشم‌هایش را نگیرد که نتواند همچنان خلاق بماند. حالا بعد از گذشت ١٠ سال از اولین دیداری که با او داشتم، وقتی برای این گفت‌وگو روبه‌روی او و مدیر برنامه‌هایش نشستم، بنیامینی بسیار متفاوت از آن بنیامین را دیدم؛ خواننده جوانی که مصمم گام برمی‌دارد، مخاطبش را به‌خوبی می‌شناسد، اعتمادبه‌نفس بالایی دارد، اما همچنان متواضع است و هرگز در مواجهه با آدم‌ها غرور را پیش‌قدم خودش نمی‌کند و به‌راحتی و بدون هیچ هراسی از خواننده‌ای که این روزها گل کرده به‌عنوان «خواننده‌ای خوب و موفق» یاد می‌کند.

+اولین گروهی که برای کنسرت، طراحی صحنه داشت، گروه ما بود
+چون در ایران کپی‌رایت نداریم، مدام از روی کارهایت تقلید می‌شود. هیچ استانداردی وجود ندارد که وقتی کار پیشرو انجام می‌دهی به نام تو معرفی شود
+در این موقعیت انتشار آلبوم از نظر فیزیکی و در قالب سی‌دی، آن‌چنان اهمیتی ندارد

«محسن رجب پور به من جرات دادند که لحن خاص خودم را داشته باشم و کلا مدل کارم تغییر کرد»اولین گفتگوی «حامد همایون» ستاره این روزهای موسیقی پاپ: هیچوقت هیچ خواننده ایرانی خواننده مورد علاقه ام نبوده است

hot-topic-logoمجله دیده بان در آخرین شماره اش که چاپ شد، پرونده مفصلی را در ارتباط با «پاپ استار» های موسیقی بعد از انقلاب کار کرده و در کنار آن با ستاره این روزهای موسیقی پاپ، حامد همایون هم مصاحبه مفصلی انجام داده است. در ابتدای این پرونده که قریب به بیست صفحه از مجله را در بر می گیرد، «آرش نصیری» سردبیر این مجله، یادداشتی نوشته است درباره همه ستاره های پاپ بعد از انقلاب و پس از آن داستان موفقیت و ستاره شدن رضا صادقی، فرزاد فرزین، بنیامین بهادری، احسان خواجه امیری و سیروان خسروی از زبان خودشان نوشته شده است و بعد مصاحبه ای با محسن رجب پور انجام شده که با عنوان «سایمون موسیقی ایران» چاپ شد و در پایان هم مصاحبه مفصلی با حامد همایون انجام شده که اولین مصاحبه این ستاره تازه موسیقی پاپ است.+از سن خیلی کم ترانه را می‌نوشتم و از حفظ می‌خواندم
+موسیقی انتها ندارد
+اسطوره آواز من سلین دیون بود و همیشه کارهای ایشان را دنبال می‌کردم. همچنین کریس دی برگ را به واسطه آواز نرم و راحتی که همیشه می‌خواند
+تیتراژ برنامه صبحگاهی علی ضیاء براساس استانداردهای تلویزیون تهیه شده است
+اولین کنسرت من در جشنواره موسیقی فجر است. این یک خبر داغ است و اولین بار است که دارم می‌گویم

«ما این روزها در تهران به دلایل فردی و اجتماعی متفاوتی، خودخواه شده ایم»گپُ و گفت با «امید نعمتی» خواننده گروه «پالت»: معتاد شلوغی های تهران هستم

hot-topic-logo۶۳۵۱۳۳۰۸۷۱۰۸۸۱۰۵۷۳زینب مرتضایی فرد: آنقدر تهران را می شناسد که می توان گفت همانقدر که خواننده خوبی است، تهران شناس خوبی هم هست. امید نعمتی خواننده گروه موسیقی «پالت» جوان بی ریایی است. از آنها نیست که گوشی تلفنش را جواب ندهد یا با اهالی رسانه برخورد خوبی نداشته باشد. با او می شود ساده و صمیمی از هر دری حرف زد. می شود از تهران همراه با او با خاطرات سفرهای متعددش همراه شد و دوباره به تهران بازگشت. بازگشتی که البته به عشق به تهران ختم خواهد شد. شهری که در تصویر بسیاری از فیلم ها و داستان ها سیاه و دود گرفته و غمگین است اما در نگاه نعمتی و البته دیگر اعضای گروه پالت که آلبوم زیبای «شهر من بخند» را برای تهران اجرا کرده اند شهری پر از جذابیت، زندگی و زیبایی است. با او از پالت، تهران و سفرهایش حرف زدیم تا ما هم از دریچه چشمان او تهران سراسر تناقض را متفاوت نگاه کنیم.

+شهری مثل تهران در دنیا کم است
+شعرهایی که می گویم و موزیک هایی که می سازم همه برگرفته از تهران است
+ردپای شهر تهران در همه ترانه های ما شنیده می شود. امیدوارم تهران هر روز زیباتر، جذابتر و هیجان انگیزتر شود
+تا مدت‌ها پس از انتشار آلبوم متعجب بودیم
+از شهر خوانده ایم، از جنگ خوانده ایم و فقط به خواندن عاشقانه های معمول این روزها بسنده نکرده ایم

در گفتگوی «موسیقی ایرانیان» با «خشایار فلاحی» مدیر برنامه و سرپرست گروه مازیار فلاحی عنوان شد:آلبوم و فیلم «یادم تو را فراموش» از «مازیار فلاحی» با هم می آیند

hot-topic-logoهواداران «مازیار فلاحی» منتظرند تا آلبوم تازه این خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ منتشر شود، البته انتظار آنها به همین جا محدود نمی شود و منتظرند تا تاریخ اکران فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی عطشانی هم اعلام شود. این موضوعات بهانه ای شد تا با همراه همیشگی مازیار فلاحی برادرش خشایار که مدیریت برنامه ها و سرپرستی گروه این خواننده را هم بر عهده دارد، گفت و گویی انجام دهیم. مصاحبه ای که البته تنها به این موضوعات محدود نشد و به موضوعات دیگری چون دلایل موفقیت یک مدیر برنامه خوب هم پرداختیم. خشایار فلاحی بسیار خوش قول، خوش اخلاق و حرفه ای است و به حوزه موسیقی و فضای کار حرفه ای اشراف کامل دارد.
+پروانه اکران «یادم تو را فراموش» صادر شده است
+بدون وقفه، بدون هیچ استراحت و تعطیلی درحال انجام کارهای انتهایی آلبوم هستیم و تمام تلاش ما این است که در اینده خیلی نزدیک البوم مازیار را منتشر کنیم
+حدود ۹۰ درصد کارهای آلبوم جدید با عنوان «یادم تورا فراموش» بر عهده خود مازیار است

آن موقع که برای مجوز اقدام کردم، ۲۴ سالم بود و حالا ۳۰ سال دارم!گفتگو با «سیامک عباسی»: همیشه دغدغه کیفیت دارم

hot-topic-logophoto_2016-10-26_11-33-12سجاد روشنی: کمتر کسی فکرش را می‌کرد آن خواننده‌ای که در دهه ۸۰ آهنگ‌هایش را ریمیکس می‌کرد و کلیپ‌هایش انیمیشن‌های نوآورانه‌ای بود، روزی آنقدر فعالیتش استمرار داشته باشد که وقتی مجوز اولین آلبوم رسمی‌اش را گرفت، یکباره در نخستین کنسرتش بلیت‌ها ظرف چند ساعت نایاب شود. اما این اتفاق برای سیامک عباسی، خواننده جوان کشورمان رخ داد. او که تابستان امسال اولین آلبومش را با نام «خوشبختیت آرزومه» روانه بازار کرد در واپسین روز تابستان و سومین روز پاییز طی دو اجرا در سالن میلاد طرفدارانش را که سال‌ها منتظر فعالیت رسمی او بودند به سالن کشاند.

+دستیابی به حق مسلّم، شیرین است، ولی تلخی این هفت سال همیشه با من می‌ماند. آن موقع که برای مجوز اقدام کردم، ۲۴ سالم بود و حالا ۳۰ سال دارم
+همیشه دغدغه اولم کیفیت بوده است؛ چه به لحاظ محتوایی و چه اجرایی
+به گرافیک به عنوان یک هنر با نفوذ نگاه می‌کنم و احساس می‌کنم توان آن را دارد که ذهن مخاطب را به چالش بکشد
+همیشه می‌گفتم چهره‌ام نباید دیده شود تا کنسرتم، در نهایت همین اتفاق هم افتاد
+شعر در خانه ما جاری بود. پدرم شاعر بود، برادرانم اهل شعر بودند، خواهرم نیز دانشجوی دکترای ادبیات است. من از بچگی سعدی و حافظ می‌خواندم
+اگر مؤلف آلبوم یک نفر باشد، آن آلبوم یک رنگ و بوی مشخص پیدا می کند. حالا اگر مخاطب از این طعم خسته بشود و تنوع بخواهد، می‌تواند برود سراغ هنرمند دیگری که او هم مؤلف است
+به زودی فیلمسازی را دنبال می‌کنم. سال‌هاست پیگیر کارگردانی هستم

«ارتباط هنرمند و مردم را نمی توان قطع کرد»گفتگویی مفصل با «کاوه یغمایی» پس از 10 سال!

hot-topic-logo
کاوه یغمایی شاید به‌نوعی ادامه‌‌دهنده راه پدرش در موسیقی باشد اما هیچ‌گاه زیر چتر نام «کوروش» قرار نگرفت. کار خودش را کرده و اهل کوتاه‌آمدن و گذشتن از حقش هم نبوده و نیست؛ که اگر بود شاید حالا در آستانه ۵٠سالگی بیشتر از سه آلبوم داشت…
+هنگام خروجم از ایران نه مشکل اقتصادی داشتم، نه ممنوع‌الکار بودم و نه پیشنهاد کار در خارج از کشور به من داده شده بود و البته هم‌اکنون هم به خواست خود در کشورم هستم
+تصمیم‌های اصلی و کلیدی در مدیریت موسیقی پس از جنگ نه به‌وسیله هنرمندان، بلکه به‌وسیله اشخاصی دلال و سودجو در شرکت‌های محدود موسیقی رقم می‌خورد
+قوی‌ترین، قابل ارتباط‌ترین، مردمی‌ترین و پول‌‌سازترین موسیقی‌ هر کشور موسیقی‌ مدرن یا پاپ آن کشور است
+قطعا من هیچ‌گاه در موزیک بهترین یا مهم‌ترین نبودم و نخواهم بود
+همه‌چیز روی استیج اتفاق می‌افتد. برای کنسرت ما همه توانمان را می‌گذاریم!
+آلبوم بعدی، بسیار متفاوت از آنچه تابه‌حال ساخته‌ام، خواهد بود

گفتگو با «کاوه آفاق» به بهانه اجرای کنسرت پس از ده سالاندیشه‌ راک فقط برای فرهاد و فریدون فروغی بود

هر وقت پای «ایران» وسط می‌آید، دست و دل کسانی که ممکن است فکرش را هم نکنید برای این خاک می‌لرزد و انگار نمی‌شود بدون «ایران» خیلی‌ها را تصور کرد. کاوه آفاق یکی از این آدم‌هاست. موزیسینی که احساس‌های ملی‌اش حتی بر علایق هنری‌اش می‌چربد. کاوه آفاق به کافه خبر آمد و به بهانه کنسرتی که قرار است آخر این هفته در برج میلاد برگزار کند با ما همکلام شد.
+در قرن بیست‌ویکم، اصلا‌ً معنایی ندارد که بخواهیم یک موسیقی را در سبکی خاص جا بدهیم
+رویکردم نقد خود و جامعه شهری و انتقاد جامعه شناسانه به فلسفه ی حاکم بر جهان فرا مُدرن است
+آمده ام که برای مملکتم دل بسوزانم

وقتی کلام بومی به موسیقی ملل وارد می شودگفتگوی «موسیقی ایرانیان» با «ناصر منتظری»: ابراهیم منصفی به ترانه های هرمزگان شخصیت داد

hot-topic-logov52wyp4ivo6yhecvbadtموسیقی ایرانیان – سحر طاعتی: ناصر منتظری بعد از سالها کار بروری اشعار منصفی تصمیم دارد اولین کنسرت رسمی خود را که شامل اجرای آثاری از این دو مجموعه است، ۲۷ تیرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار کند. به همین بهانه سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» گفتگویی با این هنرمند ترتیب داده که در ادامه می توانید دنبال کنید.

ناصر منتظری:
+فضای شلوغ موسیقی؛ اهمیت ترانه های منصفی را پایین می آورد
+برخی سازهای بومی در حال از بین رفتن است
+توزیع دو اثرم در بندرعباس و سایر شهرهای هرمزگان خوب نبود
+پس از آلبوم سوم، به سراغ کارهایی با استفاده از شعرهای مولانا، شاملو و شاید حافظ خواهم رفت

مگر ما چه می خواهیم؟قاسم افشار: از دنیای موسیقی مجاز خداحافظی می کنم!

hot-topic-logo

photo_2016-06-19_10-28-40زینب مرتضایی فرد: وقتی حرف می زند به صدایش هم دقت می کنم. دقیقا همان صدایی است که در کارهای موسیقی اش هم می شنویم. او متعلق به نسلی است که برای خواندن و بودن در عرصه موسیقی راهی جز آموختن نداشتند، نمی توانستند با فن آوری ناتوانی هایشان را دور بزنند، زمان را دور بزنند و یک شبه راه چند ساله را طی کنند و معروف بشوند

+پول در عالم موسیقی چه می کند؟
+بزرگ ترها در موسیقی پاپ عقب نشینی کرده اند
+مجوز هست، سالن نه!

تبلیغات

عضویت در خبرنامه

تازه‌ترین اخبار