همه مطالب: خبر اول سایت موسیقی ایرانیان

سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» در بین ۲۱۰ سایت پرمراجعه ایرانیتعرفه بازدید (مصرف ترافیک حجمی اینترنت) از سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» برای کاربران داخل کشور نیم‌بها شد

سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» به پشتوانه حمایت و همراهی مخاطبین اش، در بین ۲۱۰ سایت پرمراجعه ایرانی (بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) و سایت های منتخب و پربیننده اپراتورهای معتبر «ایرانسل»، «همراه اول»، «رایتل» و شرکت های ارائه دهنده اینترنت کشور از جمله «آسیا تک»، «مبین نت»، «صبانت»، «پیشگامان»، «های وب»، «مخابرات» و «پارس آنلاین» قرار گرفت. این در حالیست که علاقمندان و داوطلبانی که از وبسایت های منتخب این اپراتورها و شرکتها بازدید کرده و یا مایلند از بسته های اینترنتی آنها استفاده نمایند، تخفیفات ویژه شامل حالشان خواهد شد.
+اطلاعات بیشتر در این زمینه و کسب تخفیفات ویژه

«نام ها همیشه در بین خواص ماندگار می شود»گپُ و گفت «موسیقی ایرانیان» با اردوان کامکار: دیگر دوره سطحی نگری و ژانگولربازی گذشته است

موسیقی ایرانیان – علی نامجو: «اردوان کامکار» بعد از چهل و پنج سال سنتور نوازی الان به جایی رسیده که می توان از او به عنوان یکی از قله های موسیقی امروز ایران یاد کرد. نوازنده ای که جزو معدود نوازندگانی است که دو دستانش قدرتی برابر دارند و همین نیز مضراب های چپ و راستش را یکدست کرده است. او مثل تمام اعضای خانوده اش خلاق است و یاغی. اردوان کامکار سنتور نوازی را زمانی رو کرد که موسیقی بی کلام و بی خواننده در میان مردم طرفداری نداشت. اما اردوان کامکار با آلبوم «دریا» خیلی کارها کرد و راه ها رفت و خوش درخشید. اردوان کامکار بارها و بارها عنوان داشته که به کار هنری به چشم یک مبارزه نگاه می کند. این هنرمند خلاق معتقد است کار هنری یعنی جنگیدن با خیلی عوامل که جلوی کار هنرمند را می گیرد. او که اخیرا در شیراز کنسرتی موفق برگزار کرد و به تازگی نیز کتابی از ایشان به نام مجموعه قطعات «اردوان کامکار» توسط نشر نای و نی به چاپ رسیده، این هنرمند در گفت و گوی پیش رو با سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» از ماجرای آخرین مبارزه اش در شیراز می گوید.+وقتی فلان خواننده را که موسیقی اش مال قهوه خانه است در بهترین سالن های تهران و ایران اجرا می کند این بدان معناست که جاهای ما عوض شده است.
+موفقیت پدرم در درک موسیقی و تربیت ما تا اندازه زیادی مدیون سواد موسیقی او بود
+سلیقه عام مردم به درد ماندگار شدن یک اثر نمی خورد

همزمان با زادروز این آهنگساز و موسیقیدان فقید با ۵۰ درصد تخفیف در مبلغ آلبوم و همراه با هدایای ویژه هنریانتشار دیجیتالی آلبوم «بیداد» اثری از «پرویز مشکاتیان» با صدای «محمدرضا شجریان» | دانلود قانونی

hot-topic-logoآلبوم موسیقی «بیداد»، اثری از «پرویز مشکاتیان» و صدای خسرو آواز ایران «محمدرضا شجریان»، همزمان با شصت و دومین زادروز این آهنگساز و موسیقیدان فقید، از طریق سایت «بیپ تونز» به صورت دیجیتالی منتشر و در دسترس مخاطبین موسیقی ایرانی قرار گرفت.
+اساتید بزرگ موسیقی ایرانی «محمد رضا لطفی»، «فرخ مظهری»، «زیدالله طلوعی»، «جمشید عندلیبی»، «اردشیر کامکار»، «ارسلان کامکار»، «ناصر فرهنگفر» و «غلامحسین بیگچه خانی» در کنار «پرویز مشکاتیان» نوازندگی این اثر را بر عهده داشته‌ان

«فاجعه فرهنگی است که خیلی ها نمی توانند باور کنند یک ایرانی می تواند بهتر از یک خارجی باشد»گپُ و گفت «موسیقی ایرانیان» با «کاوه آفاق»: بسیاری از آثارم زندگی خودم هستند

موسیقی ایرانیان – مهدی فیضی صفت: «در کناری از خانهٔ ما اتاقی‌ ‌ست سرد و آبی»، ترانه‌ای که نام گروه «The Ways» و کاوه آفاق را بر سر زبان‌ها انداخت. این ترانه غمگین با وجود اینکه موسیقی غیر ایرانی داشت و سبک راک را نمایندگی می‌کرد، توانست جای خود را میان مخاطبان موسیقی باز کند و مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه، کارهای دیگری از این گروه منتشر شد اما عمر همکاری کاوه آفاق با گروه «The Ways» به درازا نکشید و هر یک راه خود را در پیش گرفتند. خواننده اصلی گروه که آهنگسازی، ترانه سرایی، تنظیم و حتی نوازندگی بیشتر کار‌هایش را بر عهده داشت چند سالی برای دریافت مجوز انتشار آلبوم تلاش کرد تا در ‌‌نهایت توانست آلبوم «با قرص‌ها می‌رقصد» را با صدای خود روانه بازار کند. کاوه آفاق سال گذشته روی صحنه رفت و کنسرت‌های رسمی خود را هم برگزار کرد تا مخاطبانش بتوانند از نزدیک او را ببینند و صدایش را بشنوند. او در یکی از همین کنسرت‌ها اظهار نظری جنجالی در مورد جان لنون انجام داد که با واکنش‌های مختلفی روبرو شد. او بناست ۲۰ اردیبهشت ماه در سالن میلاد نمایشگاه اجرایی را به روی صحنه ببرد که تهیه کنندگی‌اش به عهده محمد حسین توتونچیان مدیر شرکت فرهنگی هنری ققنوس است. گفت‌و‌گوی سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، با کاوه آفاق که به همین بهانه انجام گرفته بود از آلبوم جدیدش آغاز شد و به خواننده فقید گروه «بیتلز» رسید. ماحصل این گفت‌و‌گو را در ادامه می‌خوانید.

+سعی می کنیم شرافتمندانه هواداران مان را به سالن بکشانیم
+موسیقی برای ما هیچ گاه کاسبی نبود
+فرهاد و فروغی آمدند که درد مردم و خودشان را بگویند
+برای ما خوشایند است که بدون تبلیغات، داشتن تلویزیون، بیلبورد، شبکه و پارتی‌های خاص توانسته‌ایم سالن‌‌هایمان را پر کنیم

سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، پای صحبتهای بی‌تعارف و صمیمی «سامان احتشامی» نوازنده پیانو و آهنگساز نشستسامان احتشامی: اگر کار نکنم دیوانه می‌شوم، دق می‌کنم

موسیقی ایرانیان – مهدی فیضی صفت: سامان احتشامی، نوازنده مشهور پیانو به واسطه خلاقیت‌ها و کارهای متفاوتی که در زمین موسیقی انجام داده نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. آثار او مورد توجه طیف عظیمی از علاقه مندان به موسیقی قرار گرفته و البته از سوی دیگر با انتقاد برخی از اهالی فن رو به رو شده است. مرحوم مصطفی کمال پورتراب که سال‌ها استاد سامان احتشامی بوده، یکی از منتقدان کارهای او بود که در یکی از کنسرت‌هایش، نارضایتی خود را علنی کرد. این نوازنده پیانو علاقه فراوانی به ترکیب سازهای ایرانی و غربی در کارهای خود دارد، از همنوازی پیانو با بربت گرفته تا مکالمه پیانو با قانون که به تولید کارهای متفاوت و زیبایی منجر شده است. سامان احتشامی البته از وضعیت امروز موسیقی گله‌مند است و اعتقاد دارد در این آشفته بازار، آهنگسازان کمتر دیده می‌شوند و به همین علت مجبور می‌شوند گاهی از سر نیاز و نه خلق اثر هنری پشت ساز بنشینند. گفت‌و‌گوی سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، با این نوازنده و آهنگساز را در ادامه می‌خوانید.
+چیزی به اسم بازار موسیقی در ایران وجود ندارد
+اگر تعداد کارهای بیشتر و کوچک انجام دهم خیلی بهتر از کارهای بزرگ با ریسک بیشتر است
+مانداگار شدن صد در صد به شانس مریوط است
+کسی که در دانشگاه ما فارغ التحصیل موسیقی می‌شود حتما بی‌سواد‌تر از دوران راهنمایی‌اش است! چون در دوران راهنمایی لااقل بلد است ریاضی حل کند ولی وقتی فارغ التحصیل می‌شود آن‌ها را هم دیگر بلد نیست!
+شنیده شدن هر اثر به مسائل روز ارتباط دارد

از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری «آوای دوران»آلبوم «دنیای بعد تو» سومین اثر رسمی گروه «سون» منتشر شد | دانلود قانونی

hot-topic-logoآلبوم «دنیای بعد تو»، سومین اثر رسمی از گروه موسیقی «سون»، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری «آوای دوران»، راهی بازار موسیقی کشور شد. این در حالیست که همزمان با نشر اثر، می توان آنرا از طریق سایت «بیپ تونز»، به صورت قانونی خریداری کرد.
+جزئیات کامل این اثر به همراه کاورهای آلبوم «دنیای بعد تو» را در ادامه دنبال کنید

گزارش تصویری سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» از اولین کنسرت ارکستر ملی در سال ۹۶شب خاطره‌انگیز اجرای محمد اصفهانی و ارکستری که شوری در سر داشت!

تازه ترین کنسرت ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان، خوانندگی محمد اصفهانی و همراهی نوازندگان تازه نفس این مجموعه، یاد و خاطره بزرگان موسیقی ایران را در تالار وحدت زنده کرد.
+این کنسرت با اجرای قطعاتی از آلبوم همچنان پرطرفدار «تنها ماندم» به آهنگسازی زنده یاد همایون خرم و تنظیم کامبیز روشن روان و تعدادی دیگر از آثار استادان موسیقی ایران به روی صحنه رفت
+در ادامه عکسهای «مرضیه امیری» از متن و حاشیه کنسرت ارکستر ملی ایران را می توانید مشاهده نمایید

«بسیاری از اساتید نواحی به حداقل امکانات هم دسترسی ندارند»گپُ و گفت «موسیقی ایرانیان» با «پروین بهمنی»: نباید خودمان را با برگزاری یک یا چند جشنواره موسیقی نواحی در سال گول بزنیم

موسیقی ایرانیان – سارا حیدرنژاد: پروین بهمنی، یکی از افرادی است که عمر خود را در راه حفظ، احیا و اشاعه موسیقی نواحی ایران صرف کرده تا شاید بتواند به زعم خودش گامی کوچک بردارد و این گنجینه عظیم را برای آیندگان به یادگار بگذارد. این بانوی محقق که در ایل قشقایی دیده به جهان گشوده، توجه ویژه ای به موسیقی مناطق مخصوصا زادگاه خود دارد. او کتاب های زیادی را به رشته تحریر درآورده که بخش اعظمی از این آثار به موسیقی غنی قشقایی اختصاص دارند. شهرت و اعتبار «پروین بهمنی» تا حدی است که فستیوال های زیادی چه در داخل ایران و چه در کشورهای مختلف اروپا و آمریکا، با نام او برگزار شده اند یا حداقل یک شب را با یاد این بانوی محقق و پژوهشگر به روی صحنه رفته اند. موسیقی نواحی آرام آرام در گرداب فراموشی فرو می رود و در هیاهوی موسیقی های پر سر و صدای امروزی گم می شود. پروین بهمنی بر این باور است که هر چند متولیان امر باید حمایت های ویژه ای در جهت حفظ این موسیقی انجام دهند اما دغدغه مندان این حوزه نیز خود باید آستین همت را بالا زده و در جهت احیای آن بکوشند. گفت و گوی سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» با این بانوی پژوهشگر را در ادامه می خوانید.

+موسیقی نواحی اولویت مسئولان نیست
+انجمن موسیقی نواحی ایران می توانست اتفاقی بزرگ را رقم بزند
+همه مدعی هستند که باید کاری برای موسیقی نواحی انجام داد ولی هیچ کس نمی داند باید از کجا شروع کرد
+پرداختن به موسیقی نواحی، پرداختن به چند بحث بزرگ فرهنگی است
+موسیقی آذربایجان را در تمام نقاط جهان می شناسند ولی متأسفانه موسیقی ما با چنین پتانسیل عظیمی، شهرت موسیقی آذربایجان را ندارد
+در جشنواره فجر اخیر خوشبختانه تعداد گروه های موسیقی مناطق رشد چشمگیری داشت که نکته ای دلگرم کننده است

«رستاک یک سبک زندگی»گپُ و گفت بهاری «موسیقی ایرانیان» با اعضای گروه رستاک: اولین منتقدان رستاکیم

موسیقی ایرانیان – پریسا قاسم زاده: اگر بناباشد در عرصه موسیقی سال های اخیر از گروهی نام ببریم که برای ما ایرانیان یادآور نوروز و جشن های این آیین کهن باشد، به سختی به جز رستاک بتوان گروه دیگری را در ذهن تجسم کرد. این گروه موسیقی که از سال های میانی دهه هفتاد آغاز به کار کرد، با سرنای نوروز در دهه ۸۰ شمسی نام خود را به عنوان منسجم ترین گروه با درون مایه موسیقی اقوام و نواحی ایران به ثبت رساند از آن زمان تاکنون تورهای کنسرت مختلفی را در ایران و خارج از کشور برگزار کرده و اجراهای به یادماندنی را برای علاقه مندان به آداب و رسوم نواحی مختلف ایران فرهنگی رقم زده است. سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» با «سیامک سپهری» (سرپرست گروه رستاک)، «فرزاد و بهزاد مرادی» و «سپهر سعادتی» که از قدیمی‌ترین اعضای این گروه هستند، گفت و گویی انجام داده و درباره شادیانه های موسیقی نواحی، روند حرکتی رستاک در این سال ها و آلبوم جدیدی این گروه «میان خورشیدهای همیشه» از آن ها سئوالاتی پرسیده که شرح آن را در ادامه می خوانید.

+شادی و غم سطح موسیقی را تعیین نمی کند
+افرادی هستند که با رستاک زندگی کردند
+تا خودمان لذت نبریم مردم هم لذت نمی برند
+مسیر ما منحرف نشده و تلاش می کنیم در این مسیر به خواسته های خودمان نزدیک تر شویم
+در فستیوال هایی که شرکت می کنیم به دنبال رقابت نیستیم

اکبر گلپایگانی مرد بلند آوازه آواز از عید و موسیقی می گویدگپُ و گفت نوروزی «موسیقی ایرانیان» با «گُلپا»: به من گفتند برو پشت مُرده بخوان!

موسیقی ایرانیان – سارا حیدرنژاد: شاید باورش سخت و حتی غیر ممکن باشد. حدود نیم قرن پیش مردی با صدای جادویی خود خیابان‌ها را خلوت می‌کرد. آری، مردم در ساعات پخش برنامه «گل‌ها» درب مغازه‌ها را می‌بستند و خود را به خانه‌‌هایشان می‌رساندند تا صدای مرد حنجره طلایی را بشنوند. اکبر گلپایگانی، معروف به گلپا را می‌توان یکی از پدیده‌های بی‌نظیر موسیقی ایران دانست که به جرأت می‌توان گفت هیچ‌گاه تکرار نمی‌شود. شاگرد خلف استاد نورعلی خان برومند، سبکی نوین را در موسیقی ایرانی پایه گذاری کرد که شبیه به هیچ کس نبود. به عقیده بسیاری از اهالی فن، گلپا در کنار محمدرضا شجریان، قله‌های آواز ایران هستند که نمی‌توان از کنار نام آن‌ها به سادگی عبور کرد. تلفیق بی‌بدیل آواز و تصنیف توسط گلپا به خلق آثار ماندگاری انجامید که پس از گذشت نزدیک به پنجاه سال هنوز هم برای مردم ایران زمین جذاب است. در روزگاری که هیاهوی موسیقی پاپ و رپ، جوانان را به خود مشغول کرده، «من تو را آسان نیاوردم به دست»، «چرا مرغ امیدو از این خونه پروندی» و بسیاری از آثار ماندگار او می‌توانند برای لحظاتی شنونده را مسحور کنند. گلپا حدود یک ماه پیش تولد ۸۳ سالگی خود را جشن گرفت و البته قطعه‌ای نیز در این روز منتشر کرد تا دوستداران خود را پس از مدت‌ها غافلگیر کند. خواندن مصاحبه گلپا در عید نوروز ۱۳۹۵ می‌تواند تلخی‌های سال ۱۳۹۵ را تا حدی برایمان کم کند. گفت‌و‌گوی سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» با مرد حنجره طلایی را در ادامه می‌خوانید.

+موسیقی که رفت و تمام شد؛ مهم این است که زیر بال و پر جوان ها را بگیریم
+امیدوارم سال ۱۳۹۶ با خبر خوش آغاز و با خاطره ای خوب تمام شود.
+شادابی من به این دلیل است که سالم زندگی کرده ام
+باید به بزرگان موسیقی اهمیت داد و برای شان ارج و قرب قائل شد، ممکن است مردم تصور کنند بین ما خوانندگان اختلاف است. من اصلا اختلاف و دلخوری را دوست ندارم. تمام این خواننده ها را مثل برادرم دوست دارم. ان شاءالله خداوند مریضی آقای شجریان را شفا بدهد و مطمئنم شفا هم می دهد
+باید به دنبال شعرهای فاخر برویم. باید سعدی، حافظ و مولانا را دریابیم. آیا این بزرگان هیچ وقت خودشان را دکتر خطاب کردند؟! نه، آنها سعدی، حافظ و مولانا بودند!

تبلیغات

تازه‌ترین اخبار موسیقی ایران

عضویت در خبرنامه