×
×

در اولین کنسرت بانوان خارجی سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر

  • کد نوشته: 99508
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۲ام بهمن ۱۳۹۴
  • ۸ دیدگاه
  • «آرزو علیوا» بانوی اهل کشور آذربایجان عصر امروز و از ساعت ۱۸:۱۵ در تالار وحدت به اجرای اولین کنسرت بانوان خارجی در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر پرداخت. «علیوا» در اولین اجرای خود در جشنواره فجر، بیش از حد انتظار نشان داد و آوازهای بی‌نظیرش باعث شد که از طرف بانوان حاضر در سالن مورد تشویق فراوان قرار بگیرد.
    +این هنرمند آذربایجانی به همراه دو عضو دیگر گروه او که آن‌ها نیز از نوازندگان آذربایجانی هستند، با لباس‌های سنتی آذربایجانی به روی صحنه رفتند

    در اولین کنسرت بانوان خارجی سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر
  • آرزو علیوا

    آرزو علیوا

    «آرزو علیوا» بانوی اهل کشور آذربایجان عصر امروز و از ساعت ۱۸:۱۵ در تالار وحدت به اجرای اولین کنسرت بانوان خارجی در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر پرداخت. «علیوا» در اولین اجرای خود در جشنواره فجر، بیش از حد انتظار نشان داد و آوازهای بی‌نظیرش باعث شد که از طرف بانوان حاضر در سالن مورد تشویق فراوان قرار بگیرد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، برنامه امروز «آرزو علیوا» در حالی آغاز شد که این نوازنده آذربایجانی به همراه دو عضو دیگر گروه او که آن‌ها نیز از نوازندگان آذربایجانی هستند، با لباس‌های سنتی آذربایجانی به روی صحنه آمدند. «آرزو علیوا» خواننده و نوازنده دف در این برنامه با همراهی «سمیرا جلیلوا» و همچنین «زر گلام جعفروا» به روی صحنه آمدند. علیوا برای اجرای امروز قطعاتی محلی از موسیقی آذربایجان را تدارک دیده بود که هر کدام آن‌ها مورد استقبال شدید مخاطبان قرار می‌گرفتند.

    بانوان حاضر در تالار وحدت، پس از هر اجرای «آرزو علیوا»، قطعاتی را از این خواننده آذری درخواست می‌کردند. قطعه معروف «بری باخ» اثر زامیق علی‌اف، بیشترین اثری بود که از علیوا و همراهان او درخواست می‌شد که در‌‌نهایت، علیوا این اثر را در میان تشویق حضار اجرا کرد. اثر «ساری گلین»، دیگر اثری بود که به درخواست مخاطبان توسط علیوا اجرا شد. جالب آن بود که حاضرین در تالار وحدت، برای دفعات متعدد، قطعات مورد نظرشان را به زبان فارسی از آرزو علیوا درخواست می‌کردند، در حالی که این بانوی آذری به زبان فارسی مسلط نیست؛ بنابراین علیوا به زبان آذری نسبت به نام قطعات درخواست شده واکنش نشان می‌داد. «آرزو علیوا» در بین اجرا‌هایش عنوان کرد که خانم‌های شیرین زبانی در این سالن حضور داند و از دیدن آن‌ها بسیار خوشحال است.

    «آرزو علیوا» با اجرای امروز خود در تالار وحدت، به همه حضار ثابت کرد که تا چه اندازه از توانایی بالایی در اجرای موسیقی برخوردار است. صدای علیوا بسیار دلنشین و وسیع بوده و هماهنگی او و دو عضو دیگر گروهش در اجرا و نوازندگی قطعات آذری بسیار مثال زدنی بود. لازم به ذکر است که علیوا اولین بانوی آذربایجانی می‌باشد که در جشنواره موسیقی فجر حضور داشته و اجرای کم نقص او در دومین روز سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر می‌تواند موجبات حضور بانوان خواننده و نوازنده دیگر آذربایجان در کشور ایران را نیز فراهم نماید.

    کنسرت امروز خواننده آذربایجانی در حالی امروز در تالار وحدت برگزار شد که سال گذشته نیز یکی از معروف‌ترین خوانندگان آذربایجان در همین سالن به اجرای موسیقی پرداخته بود. «عالیم قاسم اف» در اردیبهشت و همچنین دی ماه سال گذشته به ایران آمد که در اردیبهشت ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران و در دی ماه در تالار وحدت به اجرای ماندگار‌ترین قطعات موسیقی آذربایجان که به صورت ارکسترال تنظیم شده بودند پرداخت.

    لازم به ذکر است که «آرزو علیوا» خواننده مشهور کشور آذربایجان، متولد سال ۱۹۹۱ و دانش آموخته کنسرواتوار آذربایجان است. این بانوی جوان آذربایجانی در عرصه‌های بین اللملی عناوین مختلفی به دست آورده که باعث محبوبیت بیشتر او شده است. علیوا دارنده مقام نخست سومین رقابت ملی موسیقی مقامی در سال ۲۰۰۶ و رقابت‌های دلفی در کشور قزاقستان بوده و همچنین توانسته دیپلم افتخار یونسکو برای اجرا در جشنوارهٔ «نغمه‌های شرقی» و جشنواهٔ موسیقی مقامی «فضای مقام» را کسب کند. جایزهٔ جوان و سولیست اپرای ملی آذربایجان از دیگر افتخارات این خواننده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=99508
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *