×
×

آلبوم «خروش» پس از سپری شدن ایام محرم و صفر راهی بازار می‌شود

  • کد نوشته: 92414
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۰ام آبان ۱۳۹۴
  • ۰
  • hot-topic-logoدی‌ماه سال ۹۳ وقتی خبر ممنوع‌الخروجی مجید درخشانی، آهنگساز و نوازنده تار، منتشر شد همگان با ناباوری به جست‌وجوی دلیل آن بودند. و حتی گمانه‌زنی‌هایی درباره انتشار کلیپ گروه ماه‌بانو به خوانندگی دو همخوان زن، سحر محمدی و حوروش خلیلی، شروع شد تا اینکه تک تک اعضای گروه ماه‌بانو برای ارائه توضیحاتی فراخوانده شدند. علت، همراهی تک‌خوان زن بود، اما او تبرئه شد. خبری که در بین اخبار لغو کنسرت‌های علی‌اکبر مرادی و شهرام ناظری گم شد. پس از آن تبرئه، مجید درخشانی در دوم مهر کنسرتی را به‌همراه مجتبی عسگری در تالار وحدت روی صحنه برد و آلبوم «حریر شبنم» او ازسوی حوزه هنری منتشر شد. اما درخشانی پیش از تبرئه ممنوع‌الخروج شده بود و از آنجایی‌که پس از تبرئه شدن همچنان ممنوع‌الخروجی او ادامه داشت، نتوانست همراه محمدرضا شجریان تور کنسرت‌هایی را در خارج از کشور برگزار کند. با آهنگساز «در خیال» درباره فعالیت این روزهای او گپ کوتاهی زده‌ایم. گپی که خبر از امیدواری او به بهبود شرایط می‌دهد.
    درخشانی:
    +قاضی حکم برائت داد که این موسیقی، وزین و سنگین است و مبتذل نیست

    آلبوم «خروش» پس از سپری شدن ایام محرم و صفر راهی بازار می‌شود
  • «بی‏تا یاری» در روزنامه «بهار» نوشت:

    مجید درخشانی

    مجید درخشانی

    دی‌ماه سال ۹۳ وقتی خبر ممنوع‌الخروجی مجید درخشانی، آهنگساز و نوازنده تار، منتشر شد همگان با ناباوری به جست‌وجوی دلیل آن بودند. و حتی گمانه‌زنی‌هایی درباره انتشار کلیپ گروه ماه‌بانو به خوانندگی دو همخوان زن، سحر محمدی و حوروش خلیلی، شروع شد تا اینکه تک تک اعضای گروه ماه‌بانو برای ارائه توضیحاتی فراخوانده شدند. علت، همراهی تک‌خوان زن بود، اما او تبرئه شد. خبری که در بین اخبار لغو کنسرت‌های علی‌اکبر مرادی و شهرام ناظری گم شد. پس از آن تبرئه، مجید درخشانی در دوم مهر کنسرتی را به‌همراه مجتبی عسگری در تالار وحدت روی صحنه برد و آلبوم «حریر شبنم» او ازسوی حوزه هنری منتشر شد. اما درخشانی پیش از تبرئه ممنوع‌الخروج شده بود و از آنجایی‌که پس از تبرئه شدن همچنان ممنوع‌الخروجی او ادامه داشت، نتوانست همراه محمدرضا شجریان تور کنسرت‌هایی را در خارج از کشور برگزار کند. با آهنگساز «در خیال» درباره فعالیت این روزهای او گپ کوتاهی زده‌ایم. گپی که خبر از امیدواری او به بهبود شرایط می‌دهد.

    *شهریور خبر تبرئه شما را شنیدیم و خوشحالیم که می‌توانید به فعالیت خود ادامه دهید…
    بله، تبریه شده‌ام اما هنوز پاسپورتم آزاد نشده است و درگیر کارهای اداری است. اما همه چیز خوب است و مشغول زندگی روزمره هستم.

    *یعنی به چه علتی پاسپورت شما را هنوز پس نمی‌دهند؟
    یعنی یکسری نامه نگاری باید با چند جا صورت بگیرد. یکسری از این نامه‌ها رفته است و برخی باید ارسال شود. چندتایی از نامه رسیده و برخی نرفته است. راستش در این دو ماه گذشته دنبال این مساله نبودم. از روز تبرئه دیگر پیگیرش نشدم

    *چرا؟
    گفتم بگذارم روال طبیعی‌اش را طی کند! البته از نظر قانونی همه چیز انجام شده است.

    *آخر استاد مگر قرار نبود با استاد شجریان در خارج از ایران کنسرت بدهید؟
    { می‌خندد  } بدون پاسپورت که نمی‌شود از ایران رفت

    *پس برنامه‌های استاد را به علت نداشتن پاسپورت برای خروج از کشور از دست دادید؟
    بله.

    * آیا اکنون مشکل برگزاری کنسرت شما حل شده است؟ و می‌توانید کنسرت در داخل کشور بدهید؟
    بله، یک کنسرت در ماه گذشته با مجتبی عسگری گذاشتیم و مشکلی پیش نیامد. برنامه‌های بعدی ما بعد از محرم و صفر است که باید ببینیم آن موقع را اجازه می‌دهند یا خیر.

    *آیا به آلبومهای شما الان اجازه انتشار می‌دهند؟ مثلا آیا آلبوم خروش که با خوانندگی مجتبی عگسری داشتید و می‌دانیم که دو سال است به علت مساله دادگاهی شما متعاقب شکایت پلیس امنیت متوقف مانده بود منتشر می‌شود؟
    این آلبوم قرار است بعد از محرم و صفر منتشر شود.

    *مجور آلبوم صادر شده است؟
    برایش مجوز صادر خواهد شد چراکه تازه برای مجوز اقدام کرده‌ایم. و در این دو سه هفته مشخص می‌شود که آیا به ما مجوز می‌دهند یا خیر.

    *حالا که در دادگاه تبرئه شدید یعنی همکاری با خواننده زن و خواندن زنان مشکلی ندارد؟
    خواندن زنان همچنان مثل همیشه مساله دارد و مسایل خواندن زنان حل نشده است. همخوانی را اجازه داده‌اند.

    *یعنی برای همخوانی گفتند مشکلی ندارد؟
    بله، و مساله خواندن زنان مثل سابق است.

    *به هر حال تبرئه شدن همخوانهای زن گروه مهم است چرا که می‌دانیم همخوانهای زن گروه شما به پلیس امنیت احضار شدند.
    بله، خانم‌ها به پلیس مراجعه کردند و توضیحاتی دادند که کمک به رفع مساله کرد.

    *الان فکر می‌کنید و ضعیت شما برای کار در ایران بهبود پیدا کند؟
    { با حالتی مردد } باید ببینیم در هفته‌های آینده چه می‌شود.

    *با توجه به تبرئه شما توسط قاضی، یعنی در دادگاه قاضی شما تشخیص داد که اعضای گروه ماه بانو، هم خوانی داشته‌اند و بنابراین همخوانی مساله‌ای ندارد؟
    قاضی تعیین نمی‌کند که این تکخوانی است یا همخوانی. بلکه قاضی حکم برائت داد که این موسیقی، وزین و سنگین است و مبتذل نیست. من در جریان نحوه تصمیم گیری قاضی در این باره اطلاعی ندارم و فقط از حکم تبرئه خبر دارم.

    *بعد از محرم و صفر چه برنامه‌هایی دارید؟
    در داخل ایران کنسرت داریم. با دو خواننده جوان. یکی حسین رضا اسدی که قبلا با او البوم را کار کرده‌ام و یک خواننده کمتر شناخته شده.

    *و تنها اکنون درگیر وضعیت گذرنامه خود هستید؟
    نه اصلا درگیر هم نیستم و منتظر هستم روال اداری خودش را طی کند. ما صبرمان زیاد است تا روال اداری طی شود. و حتما برگه لازم رفع ممنوع الخروجی من صادر می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=92414
       
    برچسب ها مجید درخشانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *