×
×

هادی منتظری:

  • کد نوشته: 91856
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۳ام آبان ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • هادی منتظری (عضو هیئت مدیره کانون مدرسان) گفت: فعالیت های خانه موسیقی تا امروز رو به جلو و مثبت بوده است و اعتقاد دارم اگر نکته منفی وجود دارد همه باید دست به دست هم دهند و آن را اصلاح کنند. امسال مصادف بود با شانزدهمین سال تاسیس خانه موسیقی و به همین مناسبت طبق […]

    هادی منتظری:
  • هادی منتظری

    هادی منتظری

    هادی منتظری (عضو هیئت مدیره کانون مدرسان) گفت: فعالیت های خانه موسیقی تا امروز رو به جلو و مثبت بوده است و اعتقاد دارم اگر نکته منفی وجود دارد همه باید دست به دست هم دهند و آن را اصلاح کنند.

    امسال مصادف بود با شانزدهمین سال تاسیس خانه موسیقی و به همین مناسبت طبق روال معمول هر ساله قرار بود جشنی در مهرماه امسال در برج میلاد برگزار شود که به علت فاجعه دلخراش منی لغو و به موعد دیگری موکول شد. درسالگرد تاسیس خانه موسیقی با برخی از اعضای این نهاد به گفتگو نشسته ایم تا عملکرد خانه را ارزیابی و با انعکاس نظرات و پیشنهادهای این عزیزان مسیر درست تری را پیش پای نهاد مدنی خانه موسیقی ترسیم کنیم .

    هادی منتظری، عضو هیئت مدیره کانون مدرسان خانه موسیقی در مورد اقدامات کانون مدرسان گفت: همه برنامه ها و اهدافی که تا امروز در سر داشته ایم، در معیت اساتید مختلف فعال در کانون مدرسان به خصوص استاد پور تراب انجام داده ایم و به خواست های کانون جامه عمل پوشانده ایم. در طول این مدت، پرونده هایی که به دست کانون مدرسان می رسد با ریزبینی و بدون هیچ چشم داشت و بهره مادی بررسی و ارزیابی شده است.

    این نوازنده کمانچه با اشاره به عشق و علاقه به هنر که نزد همه فعالان در کانون های مختلف خانه موسیقی وجود دارد، گفت: همه اعضای خانه حتی هزینه رفت و آمدشان را نیز خودشان پرداخت می کنند و اگر همه ما در این سال ها فعالیت کرده ایم، به خاطر دلایل مالی نبوده و فقط متاثر از عشق و علاقه به هنر موسیقی و هنرمندان عزیز فعال در این حوزه بوده است. گمان ما این است که تا پیش از تاسیس خانه موسیقی جای این خانه مدنی در ایران خالی بود و بنا به همین دلیل وارد کار شدیم.

    برخورد کانون مدرسان با مراجعان تشویقی است

    هادی متظری در مورد فعالیت های خاص کانون مدرسان گفت: عزیزانی که علاقه مند به تدریس در حوزه های مختلف موسیقی هستند، باید صلاحیتشان را مورد ارزیابی قرار دهند. پرونده این دوستان به کانون مدرسان می رسد. بعد از بررسی پرونده، این دوستان را به صورت حضوری به کانون دعوت می کنیم و پس از طرح سئوالات تئوری در صورتی که شناخته شده نباشند، یک آزمون نوازندگی نیز از آن ها به عمل خواهد آمد. شرایط این دوستان بعد از این مراحل مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت رسیدن معدل مجموع آزمون به حد قابل قبول کارت عضویت و امکانات حاصل از آن را به دست خواهند آورد. البته اگر این اتفاق نیفتاد کسی از این عزیزان رد نخواهد شد بلکه پیشنهاد می-کنیم، آزمون مجدد را به زمان دیگری موکول کنند و مثلا در فلان زمینه ایرادشان را رفع کنند. این برخورد هم باعث تشویق دوستان علاقه مند خواهد شد و هم سبب می شود که ما کارمان را به خوبی انجام دهیم.

    برخی فقط در صدد تخریب خانه موسیقی هستند نه طرح مشکلات

    منتظری با اشاره به نبود فرهنگ انتقاد و نقدپذیری گفت: هر املای نوشته نشده ای نمره اش بییست است. به خصوص در موسیقی که یک کار هنری وسیع و گسترده است. به نظر من، برخی از دوستان به جای حمایت و همراهی با خانه موسیقی از دور شایعاتی درست می کنند که نه واقعیت دارد و نه حقیقت. گاهی خانه موسیقی را متهم به دریافت مبالغی می کنند که به هیچ عنوان صحیح نیست و اصل سند و مدرکی وجود ندارد. البته نمی خواهم این موضوع را آنچنان باز کنم چون عقیده دارم العاقل یفهم بالاشاره. مشخص است که روی سخنم با چه کسانی است. بعضی از دوستان به جای طرح مشکلات با فعالان خانه موسیقی، فقط در صدد تخریب هستند. به نظر من اگر در یک سد سوراخی وجود داشته باشد، دست اندرکاران آن باید با همراهی مشکل آن را حل کنند اما برخی از دوستان آن قدر در سوراخ سد دست می کنند تا در نهایت فرو بریزد.

    وی با اشاره به حمایت موجود در میان اصناف و مشاغل مختلف گفت: اگر یک بنا را برای کاری استخدام کنید و در میانه کار بر سر هر چیزی با او درگیر شوید و او قهر کند و برود، به هیچ عنوان هیچ بنایی کار نیمه تمام او را نخواهد پذیرفت و این حرکت، نشان از حمایت و پشت هم بودن افراد فعال در مشاغل مختلف است اما این وضع در موسیقی وجود ندارد و کاملا معکوس است. جای بسی تاسف است که برخی از دور گود می گویند لنگش کن!

    عضو کانون مدرسان خانه موسیقی خاطر نشان کرد: فعالیت های خانه موسیقی تا امروز رو به جلو و مثبت بوده. مثلا هیچ یک از هنرمندان بیمه نبودند اما امروز به همت خانه موسیقی کسانی که به تشخیص فعالان در حوزه های مختلف خانه موسیقی فاکتورهای لازم برای عضویت در خانه موسیقی را داشته اند، امروز بیمه شدند.

    وی افزود: برخی مزیت های خانه موسیقی وجود دارد که خیلی ها از آن بی اطلاع برای مثال در یکی از سفر های اروپایی، یکی از اعضای گروه من زیر ۳۰سال سن داشت و به همین دلیل دولت آلمان از دادن ویزا به او خودداری کرد. سفارت آلمان گفته بود، ما نمی توانیم ویزا بدهیم مگر اینکه عضویت خانه موسیقی را داشته باشید. خواننده گروه ما که عضو خانه موسیقی است، کارتش را به سفارت ارائه داد و خوشبختانه ویزا گرفت.

    خانه موسیقی با همکاری هنرمندان می تواند از نظر مالی هم مستقل شود

    منتظری خانه موسیقی را ایجاد کننده فرصت های مختلفی برای هنرمندان دانست و خاطر نشان کرد: همه می دانند که خانه موسیقی می تواند امکان درآمد زایی و فعالیت اقتصادی را برای هنرمندان ایجاد کند. به شرطی که هنرمندان جوان و پیشکسوت در کنار هم و با حمایت یکدیگر عمل کنند تا برگزاری کلاس های هنری مختلف و اجرای کنسرت های متعدد باعث ایجاد درآمد مناسب برای فعالان موسیقی شود. خانه موسیقی از همین طریق می تواند مستقل شود و از هیچ جایی پولی دریافت نکند.

    او در ادامه گفت: به قول معروف “به عمل کار برآید به سخندانی نیست”. بهتر است دوستان بیایند و اگر کسی ۹ نکته مثبت و یک نکته منفی دارد، دست به دست هم دهند و آن ایراد را اصلاح کنند. همانطور که من حدود ۱۶سال است که از سر عشق و علاقه و بودن هیچ بهره مادی در خانه موسیقی فعالیت می کنم. اکثر دوستان به جز مدیر عامل و کارمندان آن هم به خاطر صرف زمان زیاد و تمام وقت اصلا از خانه موسیقی حقوقی نمی گیرند و همه با علاقه و عشق فعالیت می کنند. کسانی که شک دارند می توانند تحقیق کنند و به شبهات شان پاسخ دهند.

    https://musiceiranian.ir/?p=91856
       
    برچسب ها هادی منتظری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *