×
×

پخش سوپرمارکتی/ ۱

  • کد نوشته: 9085
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۷ام فروردین ۱۳۹۰
  • ۴ دیدگاه
  • مقاله‌ای که در ادامه خواهید خواند یکی از مطالب مهم در مورد “پخش سوپرمارکتی آلبوم‌های موسیقی” می‌باشد، از آنجا که ممکن است برخی از بازدیدکنندگان، این مقاله را با دقت کافی مطالعه نکرده باشند، خواندن این مطلب را به همه‌ی موسیقی‌دوستان و بالاخص مسئولین و تهیه‌کنندگان پیشنهاد می‌کنیم

  •  

    موسیقی ایرانیان: مقاله‌ای که در ادامه خواهید خواند یکی از مطالب مهم در مورد  “پخش سوپرمارکتی آلبوم‌های موسیقی کشور” است که در نهمین شماره مجله اینترنتی موسیقی ایرانیان منتشر شده، از آنجا که ممکن است برخی از بازدیدکنندگان، مجله را دانلود نکرده باشند و یا این مقاله را با دقت کافی مطالعه نکرده باشند، خواندن این مطلب را به همه‌ی موسیقی‌دوستان و بالاخص مسئولین و تهیه‌کنندگان پیشنهاد می‌کنیم.

    در ادامه می‌توانید قسمت اول این مقاله که در باب تاثیرات مثبت پخش سوپرمارکتی بر موسیقی کشور است را بخوانید. تاثیرات منفی این نوع پخش بر اوضاع موسیقی کشور را در قسمت‌های بعدی این مقاله که به زودی در سایت قرار خواهد گرفت می‌توانید مطالعه کنید.

    امین موسوی- مقدمه: برخی از شرکت های موسیقی چند صباحی است که به پخش سوپرمارکتی آلبوم ها روی آورده اند، این کار بازخورد مثبت و منفی زیادی از طرف اهالی موسیقی داشته، در این مقاله سعی می کنیم تأثیرات مثبت و منفی این روش جدید توزیع آلبوم ها را بر اوضاع موسیقی کشور بررسی کنیم. ابتدا فواید این روش را بیان می کنیم سپس پیامدهای منفی این نوع توزیع را بررسی می کنیم.

    ۱- تأثیرات مثبت پخش سوپرمارکتی

    ۱-۱) سهولت در خرید آلبوم های موسیقی و در دسترس قرار گرفتن آنها

    یکی از بزرگترین مشکلات موسیقی مجاز کشور نبود رسانه ای برای معرفی آن و همچنین در درسترس نبودن این نوع موسیقی است، تا قبل از پخش سوپرمارکتی هر فرد برای تهیه ی یک آلبوم موسیقی مجبور بود مسافت نسبتاً طولانی را بپیماید و به فروشگاه های عرضه‌ی محصولات موسیقایی مجاز که تعدادشان هم در هر منطقه بسیار کم است مراجعه کند، متأسفانه به دلایل مختلف فروشگاه های مخصوص عرضه ی آلبوم های موسیقی روز به روز تعدادشان کمتر می شود و خود این موضوع به موسیقی ضربه می زند و در طولانی مدت باعث پایین آمدن فروش آلبوم های موسیقی می شود.

    برای جلوگیری از این مشکل پخش سوپرمارکتی می تواند بسیار مفید واقع شود، چون این نوع پخش یکی از اصلی ترین علل ضعف موسیقی مجاز یعنی در دسترس نبودن آلبوم های موسیقی رسمی کشور را حل می کند، تعداد سوپرمارکت ها در هر منطقه ای آنقدر فراوان است که هر شخصی به راحتی می تواند در نزدیکترین محل زندگی اش همراه کالاهای خوراکی روزانه اش چند آلبوم موسیقی هم خریداری کند.

    ۱-۲) بالا رفتن تیراژ و فروش بیشتر آلبوم های موسیقی

    وقتی آلبوم های موسیقی در سطح سوپرمارکت ها پخش می شود، (به این دلیل که تعداد سوپرمارکت ها از فروشگاه های عرضه ی محصولات موسیقایی بسیار بیشتر است) بدیهیست که خود به خود تیراژ آلبوم ها بالا می رود و فروش آلبوم های موسیقی بیشتر می شود.

    ۱-۳) رونق گرفتن و گرم شدن فضای سرد موسیقی کشور

    تیراژ بالا و فروش بیشتر آلبوم های موسیقی و همچنین قرار گرفتن پوسترهای خوانندگان مختلف بر روی شیشه های سوپرمارکت های مختلف در سطح شهر خود به خود باعث رونق گرفتن و تقویت موسیقی رسمی کشور می شود.

    ۱-۴) پخش سوپرمارکتی شبه رسانه ای برای موسیقی

    نبود رسانه ای برای معرفی آلبوم های موسیقی یکی از اصلی ترین علل ضعف موسیقی مجاز به شمار می رود، همین وجود آلبوم ها و پوسترها در سوپرمارکت ها می تواند به عنوان یک شبه رسانه عمل کند و موسیقی مجاز را به مردم معرفی کند.

    ۱-۵) ارزان شدن آلبوم های موسیقی و کسب سود بیشتر توسط شرکت ها و هنرمندان موسیقی

    فروش بیشتر آلبوم های موسیقی خود به خود باعث ارزان شدن آلبوم ها می شود و همین موضوع هم خود به خود باعث فروش بیشتر آلبوم ها می شود و همه ی این مسائل باعث می شود شرکت ها و هنرمندان موسیقی سود بیشتری از موسیقی کسب کنند.

    قسمت اول این مقاله را خواندید، قسمت‌های بعدی این مطلب را یا می‌توانید از مراجعه به اینجا و دانلود نهمین شماره مجله موسیقی ایرانیان مطالعه کنید و یا می‌توانید با کلیک بر روی لینک‌های زیر مشاهده نمایید.

    ایجاد فرصت مناسب برای اصلاح سلیقه‌ی شنیداری مردم از طریق پخش سوپرمارکتی آلبوم‌های موسیقی توسط دستگا‌ه‌های فرهنگی

    “پخش سوپرمارکتی” عامل پلمپ فروشگاه‌های عرصه‌ی محصولات موسیقایی

    پخش سوپرمارکتی احیا کننده‌ی موسیقی پاپ مصرفی و نابودکننده‌ی موسیقی جدی

     

    برای مشاهده‌ی صفحه‌ی اصلی این مطلب در نهمین شماره مجله موسیقی ایرانیان بر روی عکس‌های زیر کلیک کنید.

    • طراحی و صفجه آرایی: ابراهیم مولائی

    https://musiceiranian.ir/?p=9085
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *