×
×

دعوت آهنگساز پیشکسوت برای سفر به تونل زمان!

  • کد نوشته: 89456
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۳ام مهر ۱۳۹۴
  • ۰
  • hot-topic-logoنشست خبری کنسرت «ناصر چشم‌آذر» موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و تنظیم کننده پیشکسوت موسیقی کشورمان که پس از سال‌ها دوری از صحنه، ۱۹ مهرماه در تهران به روی صحنه می رود، صبح امروز (۱۳ مهرماه) در مکتب تهران برگزار شد.
    ناصر چشم‌آذر:
    +این روز‌ها کم‌کار شده‌ام، زیرا پیشنهادهایی که به من می‌شود با انتخاب‌هایم مطابقت ندارد!
    +پس از «باران عشق» قصد داشتم آلبوم «طلوع عشق» را نیز منتشر کنم؛ اما خانه‌ام دچار آتش‌سوزی شد و ضرر و زیان زیادی دیدم

    دعوت آهنگساز پیشکسوت برای سفر به تونل زمان!
  • ناصر چشم‌آذر

    ناصر چشم‌آذر

    نشست خبری کنسرت «ناصر چشم‌آذر» موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و تنظیم کننده پیشکسوت موسیقی کشورمان که پس از سال‌ها دوری از صحنه، ۱۹ مهرماه در تهران به روی صحنه می رود، صبح امروز (۱۳ مهرماه) در مکتب تهران برگزار شد.

    چشم آذر در این کنسرت گفت: «این روز‌ها کم‌کار شده‌ام، زیرا پیشنهادهایی که به من می‌شود با انتخاب‌هایم مطابقت ندارد؛ اما کم‌وبیش در زمینه «موسیقی فیلم» مشغول هستم.»

    این هنرمند که قرار است پس از حدود ۳۰ سال در تالار وحدت روی صحنه برود، درباره جزییات کنسرت جدیدش، توضیح داد: «اجرای پیش رو چهار بخش دارد؛ بخش اول آن با موسیقی فیلم «خواهران غریب» آغاز می‌شود. بخش دوم، سه قطعه از آلبوم «باران عشق» و بخش سوم، موسیقی و فیلم‌هایم را شامل می‌شود که در این بخش، قطعه‌ای نیز با صدای آقای روشن با عنوان «مولا علی» اجرا خواهد شد.»

    وی ادامه داد: «بخش آخر این اجرا به ملودی‌های ۳۰ – ۴۰ سال پیش برمی‌گردد که در این اجرا به‌صورت بی‌کلام اجرا خواهند شد. قطعاتی مانند هجرت، خلوت و خدای آسمان در این کنسرت به‌صورت بی‌کلام اجرا می‌شوند. همچنین قرار است در این برنامه، قطعه‌ای را نیز برای شهیدان اجرا کنیم.»

    او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چه اتفاقی او را دوباره و پس از ۳۰ سال به صحنه اجرا بازگردانده است؟ توضیح داد: «من در این چند سال، اجرای زنده نداشتم؛ اما به‌طور کامل نیز از صحنه کنار نرفته بودم. فعالیت‌هایی در بخش «موسیقی فیلم» و سه اجرا هم در شب منتقدان «خانه سینما» در سینما آزادی داشتم که با ارکس‌تر کوچکی همراه بود.»

    وی افزود: «در تمام این مدت، پیشنهاد‌ها و درخواست‌هایی برای اجرای آلبوم «باران عشق» داشتم و قطعات دیگری که ساخته بودم، اما قسمت نمی‌شد آن‌ها را اجرا کنم. با پیشنهاد همسرم، نگاه جدی‌تری به این موضوع داشتم و شروع کردم به چیدن مقدمات برای برگزاری کنسرت و در ‌‌نهایت خودم دست به کار شدم تا روی صحنه بروم.»

    چشم‌آذر درباره ارکستری که او را در این کنسرت همراهی می‌کند نیز گفت: «ارکس‌تر شامل گروه زهی از جمله ویلن، آلتو، چلو و گروه بادی از جمله هورن، ترومپت، فلوت، سازهای کوبه‌ای، گیتارباس و درامز است. در واقع یک ارکس‌تر ۳۳ نفره همراهی‌کننده ما خواهد بود.»

    او از حضور گروه کر کودک و نوجوان نامیرا هم در این اجرا خبر داد که در بخش‌هایی از کنسرت او را همراهی می‌کنند.

    وی درباره فعالیت‌های این روز‌هایش در زمینه موسیقی نیز اظهار کرد: «پس از «باران عشق» قصد داشتم آلبوم «طلوع عشق» را نیز منتشر کنم؛ اما خانه‌ام دچار آتش‌سوزی شد و ضرر و زیان زیادی دیدم. کامپیوترم و بسیاری از وسایلم از بین رفت و دیگر فرصت نشد آن آلبوم منتشر شود. هرچند امیدوارم این اتفاق بیفتد.»

    در نشستی که صبح امروز (۱۳ مهرماه) در مکتب تهران برگزار شد، فرهاد هراتی که قرار است بخش‌هایی از این اجرا را رهبری کند نیز در سخنانی گفت: «قرار است در کنسرت پیش رو به‌عنوان رهبر ارکس‌تر در خدمت ناصر چشم‌آذر باشم. حساسیت این اجرا برای همه مشخص است، زیرا یکی از اسطوره‌های کشور پس از بیش از سه دهه، روی صحنه خواهد آمد و آثارش را اجرا خواهد کرد.»

    رهبر گروه کر نامیرا ادامه داد: «مردادماه امسال من اجرایی را برای نمایندگان سازمان ملل و سفارتخانه‌های ایران در فرهنگسرای نیاوران داشته‌ام که آقای چشم‌آذر هم مهمان آن اجرا بود. ایشان پس از آن، از من خواست که گروه کودکان نامیرا را برای اجرایشان رهبری کنم. پنج روز طول کشید تا من تصمیم بگیرم که همراه این ارکستر باشم، زیرا اجرا حساسیت زیادی داشت و من باید مسؤولیت زیادی می‌پذیرفتم. در ‌‌نهایت، این کار را قبول کردم و امیدوارم شب خاطره‌انگیزی رقم بخورد.»

    هراتی درباره رپرتوار این کنسرت نیز گفت: «از زمانی که اولین میزان این اجرا نواخته می‌شود، تونل زمان باز می‌شود و ما به عقب سفر می‌کنیم. در این کنسرت حال و آینده‌ای وجود ندارد و از صفر تا صد، خاطره است. رپرتوار این اجرا بسیار مناسب طراحی شده است و امیدوارم این کنسرت شروع خوبی باشد تا آقای چشم‌آذر را بیش از این روی صحنه ببینیم و ایشان آثار جدیدش را هم اجرا کند.»

    علی جعفری پویان نیز در این نشست خبری حضور داشت و همکاری با ناصر چشم‌آذر را در این کنسرت افتخارآمیز دانست.

    این نوازنده ویلن اظهار کرد: «با تمام سختی‌هایی که برای جمع کردن این ارکس‌تر داشتیم، اما در ‌‌نهایت محیط پرانرژی و خوبی به‌وجود آمد. من در این اجرا با کسب اجازه از آقایان رحیمیان و کامکار که سولوی اصلی «قارچ سمی» را نواخته بودند، در این کنسرت من سولیت این قطعه هستم که یک امتیاز مثبت برای من است.»

    این هنرمند در عین حال گفت: «متأسفانه این اجرا فقط یک شب برگزار می‌شود و چقدر حیف است که این هنرمند پس از ۳۰ سال فقط یک شب قطعاتش اجرا شود. امیدوارم روزی امنیت حسی برای موزیسین‌ها زیاد شود.»

    او اضافه کرد: «فرق اجرای «باران عشق» در این کنسرت این است که اجرا با سازهای زنده همراه است، در صورتی که در نسخه پیشین، این اثر با سینتی‌سایزر اجرا شده بود.»

    شایان ذکر است که «ناصر چشم‌آذر» از پیشگامان سازهای الکترونیک در ایران محسوب می‌شود و خیلی‌ها او را با آلبوم معروف «باران عشق» می‌شناسند، وی ساخت موسیقی‌ فیلم‌های «دختران انتظار»، «خواهران غریب»، «هامون» و «شمعی در باد» را در کارنامه‌اش دارد و در دوازدهمین و بیستمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر نیز برنده‌ی سیمرغ بلورین شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=89456
       
    برچسب ها ناصر چشم‌آذر

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *