×
×

با عنوان «آتش اختیار کن»

  • کد نوشته: 89092
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۱۲ام مهر ۱۳۹۴
  • ۷ دیدگاه
  • hot-topic-logoساعاتی پیش از اجرای کنسرت، «داود آزاد» با همراهی گروه بزرگ «دف نوازان خورشید» به سرپرستی «نبیل یوسُف شریداوی» آخرین تمرین ها را بر قطعات انتخابی پیاده می کردند تا با وجود تمام ناملایمتی هایی که چند صباحی طولانی ست گریبان هنرمندان عرصهٕ موسیقی کشور را گرفته و با وجود وداع های ابدیِ اخیر از پیر و جوان ایرانمان که بسیاری را داغدار نموده، عید غدیر خم را ارج نهاده و ساعاتی را با مخاطبان و موسیقی دوستان شهر اصفهان به اشتراک بگذارند.
    +گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از این کنسرت را در ادامه دنبال کنید

    با عنوان «آتش اختیار کن»
  • موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: ساعاتی پیش از اجرای کنسرت، «داود آزاد» با همراهی گروه بزرگ «دف نوازان خورشید» به سرپرستی «نبیل یوسُف شریداوی» آخرین تمرین ها را بر قطعات انتخابی پیاده می کردند تا با وجود تمام ناملایمتی هایی که چند صباحی طولانی ست گریبان هنرمندان عرصهٕ موسیقی کشور را گرفته و با وجود وداع های ابدیِ اخیر از پیر و جوان ایرانمان که بسیاری را داغدار نموده، عید غدیر خم را ارج نهاده و ساعاتی را با مخاطبان و موسیقی دوستان شهر اصفهان به اشتراک بگذارند.

    داود آزاد

    داود آزاد

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، کنسرت مشترک «داود آزاد» و گروه «دف نوازان خورشید» تحت عنوان «آتش اختیار کن» در ساعت ۲۱ از شامگاه جمعه، دهم مهر ماه سال جاری، در «تالار رودکی» اصفهان انجام پذیرفت.

    آغاز این مجموعهٕ اجرایی با ورود نبیل یوسف شریداوی (دف، آواز)، جاوید ابراهیم پور (نی، آواز)، شهرام شاه ولایتی (تار، آواز)، میثاق مهرپور (عود) و دیگر دف نوازان گروه از سر گرفته شد. شریداوی پیش از هر چیز ضمن خوش آمد گویی به حضار، به نامناسب بودن تالار رودکی و غیر استاندارد بودن این مجموعه از لحاظ ساختاری جهت برگزاری کنسرت های موسیقی اشاره کرد و از اینکه در طول اجرا صدادهیِ در خوری به حضار منتقل نخواهد شد از آنها پوزش خواسته و از سعهء صدرشان در همراهی گروه با وجود این شرایط غیر ایده آل قدردانی کرد و پس از آن قطعات انتخابی را تقدیم مخاطبان نموده که تصانیف «ساقیا بده جامی» -شیخ بهائی، دستگاه سه گاه- «من این ایوان نه تو را نمی دانم» -مولانا، آواز دشتی- «من نه خود می روم» – هوشنگ ابتهاج، دستگاه نوا- و «ای مطرب خوش قاقا» -حافظ ایمانی، دستگاه شور- با آواز خوانی ثُلاثیِ شهرام شاه ولایتی، جاوید ابراهیم پور و نبیل شریداوی از بخش های آغازین این کنسرت بود. ورود محسن کیهان نژاد، نوازندهء جوان و توانای سُرنای لرستانی اما، حکایتی دیگر و شور و حالی دیگر داشت. دمیدن های آهنگین و نوازندگی منحصر به فرد کیهان نژاد هیجانی دو چندان به مجموعه بخشیده و با تشویق و استقبال شایستهء مخاطبان مواجه گردید. تکنوازی های عود، نی، تار، تنبک و گروه نوازی کوبه ای از دیگر قطعات ارائه شده در این بخش بود.

    در بخش دوم شریداوی از محسن الهیان و بهنام حیدر پور (تهیه کنندگان)، مهدی نجومی (مسئول دکور)، شاهین منصوری و حمید سالم (صدابرداران) و دیگر یاری دهندگان تشکر ویژه کرد. استاد داود آزاد با تشویق ممتد حضار و همراهی سیاوش ولی پور (قیچک)، محمد جعفر قاضی عسگر (تنبک)، جاوید ابراهیم پور (نی) و شریداوی (دف، بندیر) به روی سن آمده و ایشان نیز به نوبهء خود خیر مقدم گفته و صحبت های مختصری ارائه کرد: «بسیار خرسندم که برای سومین بار در شهر اساتید نام آور موسیقی شهناز، کسایی، تاج و …حضور دارم و میهمان شما عزیزان هستم. فردا نیز اجرایی ویژه برای زندانیان دستگرد اصفهان خواهیم داشت که برای اولین بار اتفاق می افتد و امیدوارم که خاطرهء خوبی را با این اجرا رقم زنیم.»

    سپس تصانیف «لا مکان» -دستگاه نوا- «هو الاول، هوالاخر» -نوا- «وا فریادا از عشق» -آواز شوشتری- «شیدا شده ای می دانم» -آواز ابوعطا- «صنما» -آواز اصفهان- تصنیف «مشق نام لیلی» از آلبوم در دست انتشارشان «لیلی نامه» -با درخواست همخوانی از مخاطبان، در دستگاه شور- و دو تصنیف زیبای آذری «آمان آمان» و «سَن گل مزولدون» -آواز بیات اصفهان- را با صدای گرم خود و همراهی گروه ارائه کردند و اگر چه بسیاری از مخاطبان شاید معنای سروده های این دو تصنیف را در نمی یافتند لیکن بی شک بار حسیِ قدرتمند آن را به جان و دل پذیرفتند. استاد آزاد در پایان بخش دوم از دست اندر کاران و برگزار کنندگان این کنسرت از مسئولین در ادارهء فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تا تهیه کنندگان، تدارکات، انتظامات و… تشکر و برای اجرای بخش سوم گروه دف نوازان را به انضمامِ مجدد دعوت کرد. با ورود دف نوازان تصنیف «می الست» از آلبوم «می بی رنگی» در بیات ترک و با پیوستن محسن کیهان نژاد و نوازندهء دهل، مجموعهء تکمیل شده، تصنیف «ای داد و بیداد» از آلبوم «کوی تو» را در آواز بیات اصفهان و با تشویق و همراهی گرم تماشاگران به اجرا در آوردند.

    شایان ذکر است که این کنسرت به همت مؤسسهء فرهنگی هنری «نوای مهر» به مدیریت کیوان عسکری پور تهیه و تدارک دیده شده بود.

    در ادامه می توانید عکس های «موسیقی ایرانیان» از این کنسرت را (عکاس:علی یوسُف شریداوی) مشاهده نمائید.

    https://musiceiranian.ir/?p=89092
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *