×
×

با سرپرستی «امیر نوژن»

  • کد نوشته: 87972
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۳۰ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۳ دیدگاه
  • نخستین جشنواره «نیکان» با حضور بهرام بیضایی و اجرای نمایشنامه‌خوانی شب هزارویکم توسط مژده شمسایی و اجرای موسیقی گروه نوا با صدای «سینا سرلک» و سرپرستی «امیر نوژن»، چهارم مهر در پارک گلدن‌گیت شهر سانفرانسیسکوی آمریکا برگزار می‌شود.
    +برهان اسکرو‌چی: دعوت از هنرمندان ایرانی برای جشنواره «نیکان»، در چند سطح محلی، ملی و بین‌المللی انجام شده است

    با سرپرستی «امیر نوژن»
  • سینا سرلک و امیر نوژن

    سینا سرلک و امیر نوژن

    نخستین جشنواره «نیکان» با حضور بهرام بیضایی و اجرای نمایشنامه‌خوانی شب هزارویکم توسط مژده شمسایی و اجرای موسیقی گروه نوا با صدای «سینا سرلک» و سرپرستی «امیر نوژن»، چهارم مهر در پارک گلدن‌گیت شهر سانفرانسیسکوی آمریکا برگزار می‌شود.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، برهان اسکرو‌چی به‌عنوان دبیر این جشنواره هدف اجرای این برنامه را چنین شرح داد: «آنچه در منطقه بِی اریای کالیفرنیا در حال رخ‌دادن است، ترافیک شدید و کمی ارتباط انسان‌ها با همدیگر و رقابتی ناموزون برای رسیدن به مقصد است و این به‌گمانم آدمی را از انسانیت خود دور می‌کند. ما اگر چنین برنامه‌ای را تدارک ببینیم که بتوانیم برای حتی یک روز مردم این منطقه، به‌خصوص ایرانیان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایرانی را در یک جا گرد آوریم، می‌توانیم اندکی از فضای کرخت و رخوت‌زده شهری دورشان کنیم و با هنر و فرهنگ آشتیشان دهیم.»

    وی در ادامه افزود: «ایده اولیه این برنامه از جشن تیرگان سال ۲۰۰۸ در کانادا گرفته شده است و همکاری داوطلبانه افراد علاقه‌مند و نیز بهره‌گیری از حمایت‌های مالی برخی از علاقه‌مندان به این‌گونه برنامه‌ها در منطقه کالیفرنیا سبب برگزاری آن شده است. این برنامه فقط به آیین‌های هنری ایرانی منحصر نیست و سعی شده قومیت‌هایی که در این منطقه زندگی می‌کنند نیز در این جشنواره حضور داشته باشند.»

     اسکرو‌چی گفت: «چگونگی دعوت از هنرمندان ایرانی در چند سطح محلی، ملی و بین‌المللی انجام شده است، در حوزه تئا‌تر از ابتدا روی دعوت از آقای بیضایی و خانم شمسایی به‌عنوان گزینه‌های اول توافق شد. در حوزه موسیقی ملی ابتدا از کیهان کلهر، کمانچه‌نواز و آهنگ‌ساز نامی ایرانی، دعوت شد که با وجود استقبال متأسفانه با زمان‌بندی اجرائی ایشان هماهنگ نشد. گفتنیست برنامه بهرام بیضایی و نیز کنسرت سینا سرلک با گروه نوا تنها برنامه‌های این جشنواره هستند که به‌صورت بلیتی عرضه می‌شوند و بقیه برنامه‌ها رایگان است.»

    دبیر این جشنواره خاطرنشان کرد: «برای اجرای این برنامه تا به امروز نزدیک به ۳۵ نفر که عمده آن‌ها داوطلبند در‌گیر این پروژه بودند و بیش از پنج هزار ساعت‌نفر کار روی این جشنواره صورت گرفته است. پیش‌بینی ما این است که هزارو ۵۰۰ ساعت کاری دیگر هم تا پایان جشنواره انجام بگیرد. این جشنواره از ساعت ۱۱ صبح با اجرای گروه موسیقی نوا به سرپرستی امیر نوژن و آواز سینا سرلک شروع می‌شود.»

    شایان ذکر است که «سعید کامجو» با ساز کمانچه و «ارژنگ فرامرزى» با تمبک، امیر نوژن و سینما سرلک را در این کنسرت همراهى خواهند کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=87972
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *