×
×

در راستای کنسرت «باز عشق» در اصفهان و به همت آموزشگاه موسیقی پژواک

  • کد نوشته: 87766
  • حمیده موسوی
  • شنبه, ۲۸ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۰
  • همزمان با برگزاری کنسرت «بازعشق» سیامک آقایی در شهر اصفهان، «سمینار موسیقی ایرانی» و «مسترکلاس تخصصی ساز سنتور» با حضور این هنرمند در شهرکرد برگزار خواهد شد.

    در راستای کنسرت «باز عشق» در اصفهان و به همت آموزشگاه موسیقی پژواک
  • سیامک آقایی

    سیامک آقایی

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: همزمان با برگزاری کنسرت «بازعشق» سیامک آقایی در شهر اصفهان، «سمینار موسیقی ایرانی» و «مسترکلاس تخصصی ساز سنتور» با حضور این هنرمند در شهرکرد برگزار خواهد شد.

    پیروزان کوهی، فارغ التحصیل کارشناسی آهنگسازی از دانشگاه هنر تهران و مدیر آموزشگاه موسیقی «پژواکِ» شهرکرد، با اعلام این خبر و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد: «سیامک آقایی آهنگساز و نوازندهء شناخته شدهء سنتور در راستای کنسرت «باز عشق»، در تاریخ جمعه، سوم مهر ماه سال جاری در آموزشگاه «پژواک» شهر کرد مستر کلاس تخصصی و سمیناری یک روزه در زمینهء موسیقی ایرانی و بررسی و شناخت ساز سنتور خواهند داشت که در دو بازهء زمانی به طور مجزا انجام می پذیرد.»

    وی افزود: «سمینارِ موسیقی ایرانی» با توجه به برنامه های جنابِ آقایی و طبق هماهنگی هایی که انجام خواهد شد صبح جمعه ساعت ۱۰ الی ۱۲ و یا ۱۱ الی ۱ برگزار می گردد. در این سمینار مباحث آزادی پیرامون ساختار شناسی و بررسی موسیقی ایرانی اعم از ردیف، فرم، جمله بندی، طریقهء بداهه نوازی، و … مورد بررسی قرار خواهد گرفت و هنرمندان و هنرجویان عرصهء موسیقی با هر تخصصی در نوازندگی می توانند در این همایش حضور بهم رسانند. ما از میان داوطلبان، نوازندگان سازهایی چون کمانچه، سازهای کوبه ای، تار و سه تار و… نیز داشته ایم. «مستر کلاس تخصصی ساز سنتور» نیز بعد از ظهر همان روز به مدت دو ساعت دایر می شود که هنرجویان در دو گروه  فعال و غیر فعال در این جلسه حضور خواهند داشت. گروه فعال و حرفه ای نوازندگان سنتور در حضور استاد به نوازندگی پرداخته و جناب آقایی در این زمینه رفع اشکال کرده یا توضیحاتی مرتبط با نوازندگی هر کدام ارائه می کنند و هنرجویان غیر فعال و آماتور تنها از مباحث این کارگاه و آموزش های لازم به صورت بصری و تئوری بهره خواهند برد.»

    پیروزان کوهی در پایان خاطر نشان کرد: «هزینهء حضور در سمینار موسیقی ایرانی ۳۵۰۰۰  تومان در نظر گرفته شده است. همچنین شرایط شرکت در مستر کلاس تخصصی آقای سیامک آقایی مستلزم پرداخت ۵۰۰۰۰ تومان در ردهء فعال نوازندگی سنتور و پرداخت ۳۵۰۰۰ تومان در ردهء غیر فعال می باشد.»

    شایان ذکر است که کنسرت «باز عشق» با همکاری سیامک آقایی و کامران منتظری در ساعت ۲۰ از تاریخ چهارشنبه ۱ مهر ماه ۱۳۹۴ در «هنرسرای خورشید اصفهان» برگزار خواهد شد. آقایی پنج قطعه را برای این مجموعه آمادهء اجرا کرده که در آواز ابوعطا آغاز شده و با آواز کُردبیات خاتمه خواهد یافت.

    https://musiceiranian.ir/?p=87766
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *