×
×

علی رهبری: «دانیل بارن بویم» هم شهروند اسرائیل هستند و هم شهروند فلسطین

  • کد نوشته: 85916
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۷ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۰
  • رهبرارکستر سمفونیک تهران در پاسخ به این سوال که آیا «دانیل بارن بویم» رهبر ارکستر آلمان تابعیتی آلمانی-اسرائیلی دارد یا خیر، عنوان کرد: تا آن‌جایی که من می‌دانم ایشان هم شهروند اسرائیل هستند و هم شهروند فلسطین. علی رهبری که هم اکنون در وین به سر می‌برد در خصوص حضور ارکستر آلمان در تهران گفت: […]

    علی رهبری: «دانیل بارن بویم» هم شهروند اسرائیل هستند و هم شهروند فلسطین
  • علی رهبری

    علی رهبری

    رهبرارکستر سمفونیک تهران در پاسخ به این سوال که آیا «دانیل بارن بویم» رهبر ارکستر آلمان تابعیتی آلمانی-اسرائیلی دارد یا خیر، عنوان کرد: تا آن‌جایی که من می‌دانم ایشان هم شهروند اسرائیل هستند و هم شهروند فلسطین.

    علی رهبری که هم اکنون در وین به سر می‌برد در خصوص حضور ارکستر آلمان در تهران گفت: ابتدا این ارکستر زمانی را برای اجرا در تهران مقرر کرده بود اما بعدا به ما اعلام کردند که این زمان به تعویق افتاده است. من دلیل این تعویق را نمی‌دانم. اما قرار است زمان تازه‌ای را برای حضور در تهران به ما اعلام کنند.

    رهبر ارکستر سمفونیک تهران در پاسخ به این سوال که آیا «دانیل بارن بویم» رهبر ارکستر آلمان تابعیتی آلمانی-اسرائیلی دارد یا خیر، گفت: من در این باره اطلاع دقیقی ندارم. اما تا آنجایی که من می‌دانم ایشان هم شهروند اسرائیل هستند و هم شهروند فلسطین. آنچه که قطعا می‌دانم این است که او رهبر ارکستر معروف و جهانی است که در یک ارکستر معتبر وظیفه رهبری را بر عهده دارد.

    رادیو اسرائیل طی روزهای گذشته اعلام کرده است که :«آقای دانیل بارن بویم رهبر نام آور ارکستر برلین یک اسرائیلی- آلمانی است از هم اینک این پرسش را مطرح کرده است که آیا برنامه سفر ارکستر تحت رهبری او انجام خواهد شد یا نه. این سئوال به صورت جدی در رسانه های اسرائیل مطرح شده است به گونه ای که خانم «میری رگب» وزیر فرهنگ اسرائیل به این امر واکنش نشان داد.

    آن‌طور که این رادیو عنوان کرده دولت آلمان از قصد آقای «دانیل بارن‌بویم» برای سفر به ایران به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک برلین دفاع کرده و انتقاد شدید وزیر فرهنگ اسرائیل را نادیده گرفته است. با گرم شدن مناسبات ایران و آلمان و این قصد تایید شده از سوی آقای فرانک والتر اشتاینمایر وزیر خارجه آلمان که خود او بزودی به ایران سفر خواهد کرد، رسانه های آلمان خبر داده اند که خانم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، قصد دارد ارکستر سمفونیک برلین را در ماه اکتبر، همزمان با حضور وزیر خارجه آلمان در تهران، برای اجرای یک برنامه هنری به ایران بفرستد.

    همچنین میری رگب در توییتر خود نوشته است که در صورتیکه این ارکستر به ایران برود از آلمان شکایت خواهد کرد.

    بی‌بی‌سی فارسی درباره سابقه این رهبر ارکستر آلمانی نوشته است: «دانیل بارن‌بویم، پیانیست و از مشهورترین رهبران ارکستر جهان که دارای تابعیت اسرائیلی است که البته از منتقدان سرسخت سیاست‌های اسرائیل در قبال سرزمین‌های اشغالی و ساکنان آن به شمار می‌رود. او که در سال ۱۹۴۲ در آرژانتین متولد شده در کودکی همراه خانواده‌اش به اسرائیل مهاجرت کرد. برن‌بویم علاوه بر داشتن گذرنامه اسرائیلی، داری تابعیت اسپانیایی، آرژانتینی و فلسطینی نیز هست. بارن‎بویم چند سال پیش همراه با ادوارد سعید، نویسنده فلسطینی-آمریکایی ارکستر «دیوان شرق و غرب» را با ترکیبی از نوازندگان جوان اسرائیلی و فلسطینی تشکیل داد.»

    https://musiceiranian.ir/?p=85916
       
    برچسب ها علی رهبری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *