×
×

در پی نشر قطعه «شعله خورشید» صورت گرفت

  • کد نوشته: 83387
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۱۲ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • در پی انتشار قطعه «شعله خورشید» (سرود ملی نفت به آهنگسازی پیروز ارجمند، ترانه‌سرایی عبدالجبار کاکایی و تنظیم‌کنندگی پویا سرایی) که چندی پیش از سوی یکی از رسانه ها در دسترس مخاطبین قرار گرفت، «اشکان کمانگری» خواننده این اثر یادداشتی را در اختیار سایت «موسیقی ایرانیان» قرار داده است که به شرح ذیل می باشد.
    +کمانگری: اینگونه سوء مدیریت ها به بدنه هنر و موسیقی صدمه میزند و شخصا خاضعانه تقاضا میکنم در مواجهات هنری مراقب هم باشیم

    در پی نشر قطعه «شعله خورشید» صورت گرفت
  • اشکان کمانگری

    اشکان کمانگری

    موسیقی ایرانیان – رها معتمدی: در پی انتشار قطعه «شعله خورشید» (سرود ملی نفت به آهنگسازی پیروز ارجمند، ترانه‌سرایی عبدالجبار کاکایی و تنظیم‌کنندگی پویا سرایی) که چندی پیش از سوی یکی از رسانه ها در دسترس مخاطبین قرار گرفت، «اشکان کمانگری» خواننده این اثر یادداشتی را در اختیار سایت «موسیقی ایرانیان» قرار داده است که به شرح ذیل می باشد.

    اشکان کمانگری: «هفته گذشته رسانه محترم «موسیقی ما»، پیرو گزارشی که از تهیه قطعه ای به سفارش شرکت ملی نفت به اسم «سرود ملی نفت» خبر میداد، از این اثر رونمایی کرد. این درحالی بود که عوامل کار جملگی از انتشار این قطعه بیخبر بودند.

    من که خواننده این اثر هستم در حالی که تازه از سفر به تهران مراجعت میکردم، با شنیدن موسیقی آپلود شده بر سایت «موسیقی ما» متوجه همکاری خود در این قطعه نشدم، چرا که گویا پس از ضبط نهایی و میکس اثر در استودیو کل موسیقی ضبط شده دستخوش تغییر شده و بنابراین خروجی نهایی هیچ شباهتی به نمونه اصلی ندارد. ابتدا به ساکن طی یک روز بعد از انتشار پیگیر کار شدم و با عوامل تماس گرفتم که به نوبت همگی اظهار بی اطلاعی از وقوع این اشتباه کردند و در نهایت با اشاره به سفارشی بودن کار و مشغله زیاد در تولید این گونه آثار و زمان محدود، وقوع این گونه مسائل رو توجیه پذیر میدانستند.

    با همه احترامی که برای این عزیزان قائلم نمیتوان در قبال چنین اشتباهی سکوت کرد، با یادآور شدن حرمت و شانی که حضور هر یک از عوامل خلق اثر هنری دارد و صیانت از ارزشهای معنوی کار، باید به این مسئله اشاره کرد تا دیگر شاهد چنین قصورهایی نباشیم.

    فرض کنید شما به پزشکی مراجعه کردید و قرار است جراحتان باشد، درمان دردتان باشد، دردی را بردارد، به او اعتماد کنید و بعد از جراحی ببینید که اگر قرار بوده کلیه شما جراحی بشود، کلیه و طحال را با هم مورد تعقیب قرار داده و خارج کرده است. اینگونه سوء مدیریت ها به بدنه هنر و موسیقی صدمه میزند و شخصا خاضعانه تقاضا میکنم در مواجهات هنری مراقب هم باشیم. ما اگر خودمان کنار یکدیگر نباشیم از غیر چه انتظاری دارید؟ اثری که شما در آن نقش آفرین بوده اید و در خلق آن همکاری داشته اید یک محصول هنری و مثل فرزند شماست که باید از آن مراقبت کرد تا به شکل صحیح آن، بگوش مخاطبانش برسد.»

    نمونه اصلی را بشنوید:

    نمونه منتشر شده را بشنوید:

    https://musiceiranian.ir/?p=83387
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *