×
×

طی سه روز از سومین هفته مرداد ماه سال جاری

  • کد نوشته: 83325
  • حمیده موسوی
  • جمعه, ۹ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • کنسرت موسیقی ایرانی گروه «ژولیاگ» به سرپرستی «امین حیدری» و آواز «مجید جهاندار» هفتهء سوم از مرداد ماه سال جاری، در «هنر سرای خورشید» شهر اصفهان برگزار می گردد.
    +پوستر و جزئیات کامل این کنسرت

    طی سه روز از سومین هفته مرداد ماه سال جاری
  • امین حیدری

    امین حیدری

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: کنسرت موسیقی ایرانی گروه «ژولیاگ» به سرپرستی «امین حیدری» و آواز «مجید جهاندار» هفتهء سوم از مرداد ماه سال جاری، در «هنر سرای خورشید» شهر اصفهان برگزار می گردد.

    امین حیدری، نوازندهء عود، آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «ژولیاگ» با اعلام این خبر و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» گفت: «این کنسرت طی سه تاریخ ۱۵، ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه سال جاری در «هنرسرای خورشید» وابسته به سازمان فرهنگی-تفریحی شهرداری اصفهان به روی صحنه می رود.»

    وی افزود: «این اجرا در سه بخش تقدیم مخاطبان می گردد. بخش اول شامل «آواز اصفهان»، «پیش در آمد اصفهان» -ساخته و تنظیم امین حیدری-، تصنیف «هر که دلآرام دید» -ساختهء محمد سریر و تنظیم امین حیدری-، «چهار مضراب اصفهان» -ساخته و تنظیم پویان عطایی- و تصنیف «درویش» – ساخته و تنظیم سیاوش ولی پور- خواهد بود. سه نوازی دو عود و یک پرکاشن در بخش دوم ارائه می شود که در آن قطعاتی از ساخته هایم و البته تصنیف کُردی و شناخته شدهء «کابوکی» که بنده به تنظیم تازه ای از آن برای دو عود پرداخته ام به اجرا در می آید. بخش سوم نیز به اجرای تصانیف «عشق پنهان»، «نوشانوش»، «هوای دل» -ساخته و تنظیم این آهنگساز و نوازنده- و «چهار مضراب نوا» – ساخته و تنظیم اشکان رهبر- اختصاص خواهد داشت.»

    حیدری که علاوه بر تنظیم و آهنگسازی برخی قطعات، نوازندگی عودِ این مجموعه را بر عهده دارد، در معرفی دیگر اعضای گروه ادامه داد: «مجید جهاندار (خواننده)، اشکان رهبر (شور انگیز، سه تار)، پویان عطایی (سنتور)، سیاوش ولی پور (کمانچه، قیچک)، مهرداد مسعودی فرید (کمانچه)، نبیل یوسُف شریداوی (دف، بندیر)، محمد جعفر قاضی عسگر (تنبک، پرکاشن)، احمد محمدیان (بالابان)، مسعود هوشیاری پور (کنترباس) و حبیب خرمی (عود) به اجرای قطعات خواهند پرداخت.»

    این آهنگساز و نوازنده با اشاره به ایجاد تغییرات و تمهیدات تازه ای در روند صدادهی و ارکستراسیون برای این اجرا عنوان کرد: «هدف ما در این مجموعه، اجرای نوعی از موسیقی ایرانی ست که بتواند برای مخاطبان امروز، با رویکردی تازه، جالب توجه و شنیدنی باشد. به نظر من موسیقی ما از لحاظ صدا دهی دارای مشکلاتی ست که شاید نیازمند تأمل و توجه بیشتری جهت ارائهء بهتر باشد و تلاش ما در این کنسرت بر این است که مشکلات فوق را مرتفع ساخته و تجربیات خود را در این زمینه به مخاطب ارائه کنیم. بخشی از این تلاش ها در قالب توجه به خط «باس» و «آلتو» در ارکستر است که فکر می کنم با استفاده از ساز «کنترباس» و قرار دادن دو «عود» و یک «قیچک» می توان به این هدف نزدیک شد. مورد دیگر مقولهء تکرار در ارکستراسیون است که اکثراٌ شاهدیم ارکسترهای ایرانی از این نظر صدای مشابهی دارند و این موضوع غالباٌ متأثر از محوریت سه ساز «تار»، «سنتور» و «کمانچه» می باشد. در این خصوص نیز سعی کرده ایم با استفاده از ساز «بالابان»، «شور انگیز» و «سنتور آلتو» به رنگ آمیزی های جدیدی دست یابیم که امیدوارم برای مخاطبانمان قابل لمس و مُلفتِ نظر باشد.»

    حیدری در پایان خاطر نشان کرد: «بخشی از این کنسرت به دو نوازی ساز «عود» اختصاص دارد که امیدوارم بتوانیم در آینده ای نزدیک، این بخش را بسط و گسترش داده و در قالب یک کنسرت مستقل و کامل به اجرا در بیاوریم.»

    شایان ذکر است که کنسرت گروه موسیقی «ژولیاگ» در تاریخ ۱۵ مرداد ماه سال جاری – ساعت ۲۱- و ۱۶ مرداد ماه – دو سئانس ۱۸:۳۰ و ۲۱- و ۱۷ مرداد ماه – ساعت ۲۱- به اجرا در خواهد آمد.

    کنسرت پیشین این گروه به خوانندگی پوریا اخواص و همکاری بهمن فریاد رس، علی اصغر عربشاهی و پویان عطایی، ششم اردیبهشت ماه سال جاری، در هنرسرای خورشید اصفهان به روی صحنه رفت.

    کنسرت گروه ژولیاگ

    کنسرت گروه ژولیاگ

    https://musiceiranian.ir/?p=83325
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *