×
×

گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از این کنسرت

  • کد نوشته: 83267
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۸ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۳ دیدگاه
  • کنسرت گروه موسیقی «قمر» به آهنگسازی و سرپرستی «نوید دهقان» و آواز «حمیدرضا نوربخش»، هفتهء اول از مرداد ماه سال جاری در گرگان برگزار شد.
    +در ادامه می توانید عکسهای موسیقی ایرانیان (عکاس: سهیل سیدین) از این کنسرت را دنبال کنید

    گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از این کنسرت
  •  کنسرت گروه موسیقی «قمر»

    کنسرت گروه موسیقی «قمر»

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: کنسرت گروه موسیقی «قمر» به آهنگسازی و سرپرستی «نوید دهقان» و آواز «حمیدرضا نوربخش»، هفتهء اول از مرداد ماه سال جاری در گرگان برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این کنسرت در دو بخش مجزای یک ساعته به اجرا در آمد، نخستین بخش، مرکب نوازی در دستگاه همایون بود با تصنیف «مهر تو» ساخته شده بر شعری از شیدای گیلانی، ساز و آواز همایون با شعری از سیمین بهبهانی، قطعهء «در تماشاگه پاییز»، ساز و آواز اصفهان با شعر سعدی، تصنیف «دریغ» با شعر شیدای گیلانی، ساز و آواز اصفهان و فرود به ماهور با شعر دیگری از سعدی شیرازی و تصنیف «نیلوفر مرداب» از دیگر سروده های شیدای گیلانی که از ماهور آغاز شده و به همایون ختم شد. دومین بخش این مجموعه هم با دستگاه نوا و تصنیف «تا باز نیایی» بر شعری از علیرضا خیابانی آغاز شد و سپس ساز و آواز نوا، تصنیف «مست جنون» با سروده ای از مولانا، ساز و آواز با فرود به اصفهان، تصنیف «هنوز» با سروده ای از حافظ و تصنیف «پرنده» با شعر سیاوش کسرایی پایان بخش قسمت دوم این کنسرت بود.

    سرپرست این گروه نوید دهقان علاوه بر آهنگسازی، نوازندگی کمانچهء این مجموعه را نیز بر عهده داشت، حمیدرضا نوربخش (خواننده)، شهریار نظری (دف)، شاهین صفایی (بم تار)، بابک غسالی (عود)، حمید بهروزی نیا و بهزاد رواقی (تار)، علیرضا گرانفر (سنتور)، نسیم اربابی و سارا هستی (کمانچه)، نیلوفر شهبازی و آیدین ترکیان (کمانچه آلتو)، حسین محمد حسینی و اسماعیل شافعی (نی) و فرهاد صفری (تنبک) دیگر اعضای گروه قمر بودند که در این کنسرت به هنرنمایی پرداختند.

    شایان ذکر است که این پروژهء موسیقایی طی دو تاریخ ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه در تالار وحدت تهران نیز به روی صحنه می رود.

    در ادامه می توانید عکسهای موسیقی ایرانیان (عکاس: سهیل سیدین) از کنسرت گروه موسیقی قمر در گرگان را مشاهده نمایید.

    برای بزرگنمایی تصاویر، بروی هر یک از عکسها کلیک کنید

    https://musiceiranian.ir/?p=83267
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *