×
×

«از ما» می‌آید

  • کد نوشته: 83180
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۷ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • رییس دانشکده موسیقی دانشگاه هنر از برگزاری جشنواره موسیقی دانشجویان کشور از سال آینده و در قالب «جشنواره بهاره موسیقی» خبر داد. حمیدرضا دیبازر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برپایی «جشنواره بهاره موسیقی» اینگونه گفت: باید زمینه‌های مساعد برای برپایی جشنواره‌های دانشجویی داخل کشور ایجاد شود ضمن اینکه در کنار این مسائل به موضوعاتی […]

    «از ما» می‌آید
  • ۱۷۵۷۳۶۴رییس دانشکده موسیقی دانشگاه هنر از برگزاری جشنواره موسیقی دانشجویان کشور از سال آینده و در قالب «جشنواره بهاره موسیقی» خبر داد.

    حمیدرضا دیبازر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برپایی «جشنواره بهاره موسیقی» اینگونه گفت: باید زمینه‌های مساعد برای برپایی جشنواره‌های دانشجویی داخل کشور ایجاد شود ضمن اینکه در کنار این مسائل به موضوعاتی نظیر گسترش و ارتقای کیفیت تالارهای دانشجویی نیز فکر کنیم که همین مسایل می تواند به عنوان مهمترین اولویت های برگزاری یک جشنواره معتبر موسیقی در حوزه دانشگاهی به حساب آید.

    وی بیان کرد: آنچه طی ماه های اخیر در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر برای آن برنامه ریزی کرده ایم توجه به برگزاری یک جشنواره با کیفیت و تاثیرگذار در عرصه موسیقی دانشجویی است. طبق برنامه ای که تعیین شده در قالب یک سیستم قانون مدار و آیین نامه های موجود برگزاری این جشنواره ها، «جشنواره موسیقی بهاره» از اوایل سال آینده با میزبانی دانشگاه هنر و همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.

    این آهنگساز و نوازنده که سرپرست گروه موسیقی «فوژان» نیز است در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تازه‌ترین فعالیت هایش توضیح داد: طی هفته‌های آینده برای بررسی فعالیت های موسیقایی کشورهای دیگر و همچنین ضبط چند قطعه به کشورهای اسپانیا و پرتقال سفر خواهم کرد. ضمن اینکه مدتی است تولید و ضبط آلبوم تازه گروه فوژان با عنوان «از ما» به آهنگسازی من به پایان رسیده و تا مدتی دیگر در بازار موسیقی منتشر خواهد شد.

    رهبر ارکستر کنسرت «بوم» بیان کرد: نیمه دوم سال جاری نیز کنسرت موسیقی «بوم» در تالار وحدت برگزار خواهد شد. همچنین با همکاری فرید حامدی بنا داریم تعدادی از آثاری را که تا به امروز توسط من ساخته شده در قالب فیلم هایی تولید کنیم. بر همین اساس این فیلم ها بعد از ساخت به جشنواره های مختلف هنری در کشورهای دیگر ارسال خواهد شد.

    وی درباره ویژگی های این فیلم – موسیقی‌ها توضیح داد: تمامی این تصاویری که در قالب فیلم تهیه شده بر مبنای ویژگی های موسیقایی تولید شده و به نوعی انتزاج میان سینما و موسیقی است که حتی نه تنها در ایران اتفاق نیفتاده بلکه در دنیا نیز تجربه های کمتری از این نوع فیلمسازی را شاهد بوده ایم. این فیلم ها بر اساس لایه های موسیقایی تولید شده و آثاری بی کلام هستند که با وجود داشتن کاراکتر، طراحی صحنه آنها بر اساس موسیقی ولی مستقل هستند.

    دیبازر در بخش پایانی صحبت هایش از اعلام آمادگی خود برای ارسال این فیلم های مستند به جشنواره های داخلی نیز خبر داد.

    https://musiceiranian.ir/?p=83180
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *