×
×

مسعود کیمیایی: حس خواندن یزدانی متفاوت است

  • کد نوشته: 83099
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۶ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۴ دیدگاه
  • نشست خبری کنسرت «شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی» عصر روز دوشنبه ۵ مردادماه با حضور  مسعود کیمیایی کارگردان، بهزاد عبدی رهبر ارکستر، رضا یزدانی خواننده و علی شجاعی تهیه‌کننده در آموزشگاه فیلم‌سازی کیمیایی برگزار شد. ما هنوز دعوا داریم در ابتدای این نشست مسعود کیمیایی کارگردان کهنه‌کار سینما درباره حواشی به وجود آمده گفت: ما […]

    مسعود کیمیایی: حس خواندن یزدانی متفاوت است
  • نشست خبری شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی

    نشست خبری

    نشست خبری کنسرت «شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی» عصر روز دوشنبه ۵ مردادماه با حضور  مسعود کیمیایی کارگردان، بهزاد عبدی رهبر ارکستر، رضا یزدانی خواننده و علی شجاعی تهیه‌کننده در آموزشگاه فیلم‌سازی کیمیایی برگزار شد.

    ما هنوز دعوا داریم

    در ابتدای این نشست مسعود کیمیایی کارگردان کهنه‌کار سینما درباره حواشی به وجود آمده گفت: ما هنوز دعوا داریم، وقتی عبدی برای اولین بار گفت که می‌خواهد قطعات را با تنظیم ارکستر و رنگ تازه‌ای اجرا کند خیلی خوشحال شدم و استقبال کردم، این کار در تمام دنیا باب است البته کپی‌رایت با خودش فراز و فرود می‌آورد. کاش عبدی تصمیم‌اش را برای اجرای قطعات زودتر می‌گرفت و شاهد چنین برخوردی هم نمی‌شد.

    کیمیایی اضافه کرد: نگاه موسیقی فیلم، نگاه دیگری است. رازهایی در موسیقی فیلم وجود دارد که در زمان خودش امکان دارد پنهان بماند و با اجرای دوباره این رازها به گوش و حس برسند.

    حس خواندن یزدانی متفاوت است

    این کارگردان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عدم رضایت اسفندیار منفردزاده پاسخ داد: با اینکه ما دوستی صمیمی با هم داریم و هر از چندگاهی در یک گوشه از این دنیا با هم دیدار می‌کنیم اما دوست نداشتم برای اجرای کارها از او خواهش کنم.

    این هنرمند در بخش دیگر صحبت‌هایش به توانایی بالای رضا یزدانی اشاره کرد و گفت: حس خواندن یزدانی با همه متفاوت است چراکه صدای خودش را دارد و بخاطر شباهت صدایش با یکسری از خوانندگان پیش از انقلاب دوست نداشتم صدای وی با آن‌ها مقایسه شود.

    موسیقی خوب است که در فیلم حل شود

    دومین سخنران این برنامه بهزاد عبدی بود، او درباره اجرای چنین پروژه‌ای گفت: برایم باعث افتخار است که امروز می‌توانم آثار مسعود کیمیایی را به صورت ارکسترال اجرا کنم و به نظرم موسیقی خوب است که در فیلم حل شود. آثار کیمیایی چنین ویژگی در خود دارد.

    این آهنگساز در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره مشکلات ارکستر سمفونیک تهران و این ارکستر گفت: ما در نشستی که با  علی رهبری رهبر ارکستر سمفونیک داشتیم، ایشان مشکلی با همراهی نوازندگان‌شان در دیگر برنامه‌ها نداشتند و فقط خواستار  عدم تداخل در برنامه‌های این ارکستر هستند که ما به احترام ارکستر سمفونیک اجرای‌مان را یک روز تغییر دادیم.

    وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد تفاوت تنظیمات در این کنسرت گفت: مسلما کارها با تنظیمات جدیدی اجرا خواهند شد اما ملودی‌های کار دست نخورده و به شکل اوریجینال در جای خود باقی هستند.

    هیچ‌کس مانند من نمی‌تواند آثار فرهاد را اجرا کند

    سومین سخنران این نشست خبری رضا یزدانی خواننده کار بود، او بعد از تبریک تولد کیمیایی گفت: من با کارگردان‌های بزرگ بسیاری همکاری داشتم. اما با فاصله کسی را ندیم که مثل کیمیایی موسیقی و الخصوص تیتراژ را بشناسد. می‌توان گفت تیتراژ به طور واقعی از فیلم‌های ایشان به سینما ما ورود پیدا کرده است.

    یزدانی  ادامه داد: کسی را سراغ ندارم که مثل بهزاد عبدی ارکستر بنویسد. در تمام این سال‌ها وی را به خوبی می‌شناسم نمونه‌اش کار جدیدی که در این دو شب تیتراژ سریال “تعبیر وارونه رویا” که با ارکسترال فلارمونیک ضبط و پخش شد که این همکاری برای من اتفاق خوبی را به همراه داشت. این کار برای من و صدا و سیمای ایران افتخار بزرگی است و خوشحال هستم که در این کنسرت حضور دارم و از اکنون می‌دانم اتفاق بزرگی خواهد افتاد و در کنسرت چهار کار را اجرا خواهم کرد.

    این خواننده در بخشی از صحبت‌های خود  به توانایی بالای خود در خواندن اشاره کرد و گفت: می‌توانم به جرات بگویم بدون شک در حال حاضر تنها کسی که می‌تواند کارهای فرهاد را به خوبی اجرا کند، من هستم. همچنین باید بگویم من در این کنسرت سه قطعه را اجرا خواهم کرد و مابقی اجرا بدون کلام خواهد بود.

    تلاش می‌کنیم اجازه اجرای آثار را بگیریم

    آخرین سخنران و تهیه‌کننده این برنامه یعنی علی شجاعی هم درباره آثار اجرایی و حواشی آن گفت: با اینکه این قطعات برای سال‌های دور هستند اما مسعود کیمیایی اصرار بر عدم اجرای آن دارد با این وجود این مسئله برای ما منتفی نشده و ما تلاش می‌کنیم اجازه اجرای آثار را بگیریم.

    https://musiceiranian.ir/?p=83099
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *