×
×

در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه نقاشی مارال اصفهانی

  • کد نوشته: 82838
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۴ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه نقاشی مارال اصفهانی، این نقاش پرتره ای را که از لوریس چکناواریان کشیده بود به وی اهدا کرد. در افتتاحیه نمایشگاه نقاشی های مارال اصفهانی در گالری «ویستا» هنرمندانی چون لوریس چکناواریان، رازمیک اوهانیان، ناصر حسینی مهر، حبیب الله درخشانی، بهنام کامرانی، رضا هدایت و… حضور داشتند و در حاشیه این […]

    در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه نقاشی مارال اصفهانی
  • ۱۷۷۵۷۴۰در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه نقاشی مارال اصفهانی، این نقاش پرتره ای را که از لوریس چکناواریان کشیده بود به وی اهدا کرد.

    در افتتاحیه نمایشگاه نقاشی های مارال اصفهانی در گالری «ویستا» هنرمندانی چون لوریس چکناواریان، رازمیک اوهانیان، ناصر حسینی مهر، حبیب الله درخشانی، بهنام کامرانی، رضا هدایت و… حضور داشتند و در حاشیه این افتتاحیه مارال اصفهانی پرتره ای را که از لوریس چکناواریان کشیده بود به وی اهدا کرد.

    در این نمایشگاه که سومین نمایشگاه انفرادی مارال اصفهانی محسوب می شود ۸ اثر در ابعاد بزرگ روی دیوار رفته است و همه آثار خودنگاره های هنرمند است که با بن مایه های تفکرات عرفانی به تصویر کشیده است.

    در ورودی این نمایشگاه نوشته شده است: «در تمام طول زندگی ام همواره به دنبال جواب هایی بنیادین در خصوص حقیقت آفرینش و فلسفه خلقت داشتم و دریافتم برای رسیدن به مقصود باید سفر از خویش به خویشتن را طی کرد که مهمترین اصل عرفانی است. با شروع این سفر از وجود دو حضور آگاه شدم. یکی خویش و دیگری خویشتن خویش که چه اندازه بیگانه بودند و این سفری است از آغاز برای آغاز…»

    همچنین در نمایشگاه ۲۸ اثر در ابعاد کوچک روی دیوار رفته است که با سبک اکسپرسیو و تکنیک اکرولیک کار کرده کار شده است.

    اصفهانی در حاشیه افتتاحیه درباره تفاوت کارهای کوچک و بزرگ خود گفت: کارهای کوچک و بزرگ من یک روند را نشان می دهد. من در ابتدای نقاشی در یک فاصله زمانی کوتاه اتودهای فراوان سریعی می زنم. دوست دارم در آن لحظات به ناخوداگاه نزدیک باشم و تنها بر اساس فکر و حس آن لحظه کار می کنم و بعد بعضی از کارها را تکمیل می کنم.

    وی درباره استفاده از موتیف های ایرانی در کارهایش نیز گفت: مطالعات عرفانی من باعث شد دید دیگری به نقاشی ایرانی پیدا کنم و تا قبل از این مطالعات چندان به نقاشی ایرانی علاقه ای نداشتم.

    او که دوره اول کارهایش سیاه و سفید بود در پایان عنوان کرد: دوست دارم به همان دوره باز گردم و حالا فکر می کنم نباید از آن دوره می گذشتم چون آن کارها به ناخوداگاهم نزدیک است. برای من رنگ زمینی است.

    مارال اصفهانی که تاکنون علاوه بر نمایشگاه های انفرادی در بیش از ده بینال و نمایشگاه و جشنواره حضور داشته کارشناسی ارشد نقاشی خود را از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در ۱۳۹۲ دریافت کرد و تا کنون جوایز متعددی از جشنواره های مختلف دریافت کرده است.

    این نمایشگاه تا دوازدهم مردادماه در گالری ویستا  دایر است و علاقمندان می‌توانند ساعت ۱۶ تا ۲۰ هر روز از این نمایشگاه واقع در خیابان مطهری، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ دیدن کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=82838
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *