×
×

سنتورنوازی متفاوت در آلبوم تصویری

  • کد نوشته: 80415
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۹ام تیر ۱۳۹۴
  • ۰
  • سرپرست و آهنگساز گروه موسیقی «رومی» با اعلام جزییات تازه ترین آلبوم گروه از بازنگری در نحوه فعالیت‌های «رومی» پس از ۱۰ سال فعالیت خبر داد. پدرام درخشانی در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود توضیح داد: مدت زیادی است که مشغول تولید یک آلبوم تصویری بی کلام هستیم که قرار است با حال و هوایی […]

    سنتورنوازی متفاوت در آلبوم تصویری
  • پدرام درخشانی

    پدرام درخشانی

    سرپرست و آهنگساز گروه موسیقی «رومی» با اعلام جزییات تازه ترین آلبوم گروه از بازنگری در نحوه فعالیت‌های «رومی» پس از ۱۰ سال فعالیت خبر داد.

    پدرام درخشانی در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود توضیح داد: مدت زیادی است که مشغول تولید یک آلبوم تصویری بی کلام هستیم که قرار است با حال و هوایی بسیار متفاوت در قالب ۱۰ قطعه بی‌کلام و تصاویری منطبق با آثار منتشر شود.

    وی ادامه داد: عمده تمرکز من در این آلبوم بر نوع نواختن ساز سنتور و تنوع و رنگ آمیزی موسیقایی بود و کلیت اثر طوری طراحی شده که تمرکز روی ساز سنتور است. البته فضای اثر همانطور که قبلا هم اشاره کرده بودم مانند کارهای قبلی گروه «رومی» در ژانر موسیقی تلفیقی خواهد بود و فکر می کنم این بار مخاطبان خاص تری این اثر موسیقایی را پیگیری خواهند کرد.

    این نوازنده سنتور با بیان اینکه هنوز زمان مشخصی برای انتشار آلبوم تعیین نشده است، بیان کرد: تمامی نوازندگان از اعضای همیشگی گروه «رومی» هستند و ما تصمیم گرفتیم با توجه به حساسیت هایی که این کار به لحاظ فنی برای ما دارد آرام آرام کار را تولید و ضبط کنیم تا به اهدافی که برای انتشار این آلبوم موسیقایی تصویری داریم نزدیک تر شویم.

    سرپرست گروه «رومی» درباره کم کاری این گروه در اجراهای زنده نیز تصریح کرد: گروه موسیقی «رومی» در این چند ساله اخیر تلاش کرد که با ارائه یک نوع موسیقی که می تواند برای مخاطب متفاوت باشد کارهایی را روی صحنه اجرا کند، اما مدتی است که فکر می کنم اجرای همین موسیقی متفاوت نیز برای گروه تکراری و یکنواخت شده و ما با این نوع موسیقی دیگر حرف تازه ای برای مخاطب نداریم بنابراین وقتی این فضا برای ما جالب نباشد برای مخاطب نیز جالب نیست به همین جهت هم اکنون به این فکر می کنیم که باید سطح کارمان را عوض کنیم و وارد فضای جدید تری در عرصه موسیقی باشیم.

    درخشانی در پایان عنوان کرد: تقریبا ۱۰ سال است که به این شیوه کار می کنیم و الان به نقطه ای رسیدیم که در این حوزه فعالیت، دیگر چیز جدیدی به ذهنمان نمی‌رسد. فکر می کنم باید رنگ موسیقی ما تغییر پیدا کند و گروه «رومی» نیز وارد فاز تازه‌ای از فعالیت‌های خود شود.

    پدرام درخشانی از جمله آهنگسازان و نوازندگان موسیقی است که طی سال های اخیر عمده فعالیت خود را به تولید آثاری در زمینه موسیقی تلفیقی معطوف کرده است. حضور در کنسرت‌های مختلف سنتی و پاپ به عنوان نوازنده سنتور، تلاش برای ایجاد شکلی متفاوت از نوازندگی سنتور و تولید مجموعه آثار موسیقایی مختلف از جمله «رومی یک تا سه» از جمله فعالیت‌های این هنرمند در عرصه موسیقی است.

    https://musiceiranian.ir/?p=80415
       
    برچسب ها پدرام درخشانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *