×
×

در برخی شهرها فضا طوری است که احتمال برخی اتفاقات وجود دارد که باید از آن پیشگیری شود

  • کد نوشته: 80292
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۷ام تیر ۱۳۹۴
  • ۶ دیدگاه
  • در حالی که طی هفته های گذشته مسئولان دولت یازدهم از وزیر کشور و وزیر ارشاد گرفته تا رییس‌جمهور نسبت به لغو کنسرت‌ها واکنش نشان داده‌اند، «آیت‌الله صادقی آملی لاریجانی» رئیس قوه قضائیه هم در همایش سراسری قوه قضائیه که در سالن اجلاس سران و با حضور روسای سه‌گانه قوه برگزار شد، درباره لغو کنسرتها صحبت کرد.
    +گاهی لغو این کنسرت‌ها با توصیه شورای تأمین استان بوده است

    در برخی شهرها فضا طوری است که احتمال برخی اتفاقات وجود دارد که باید از آن پیشگیری شود
  • آیت‌الله صادقی آملی لاریجانی

    آیت‌الله صادقی آملی لاریجانی

    موسیقی ایرانیان – محمد معتمد: در حالی که طی هفته های گذشته مسئولان دولت یازدهم از وزیر کشور و وزیر ارشاد گرفته تا رییس‌جمهور نسبت به لغو کنسرت‌ها واکنش نشان داده‌اند، «آیت‌الله صادقی آملی لاریجانی» رئیس قوه قضائیه هم در همایش سراسری قوه قضائیه که در سالن اجلاس سران و با حضور روسای سه‌گانه قوه برگزار شد، درباره لغو کنسرتها صحبت کرد.

    رئیس قوه قضائیه در این مراسم به موضوع لغو پاره‌ای از کنسرت‌ها اشاره کرد و افزود: «متاسفانه شنیدم در یک مجلسی یک روحانی بلند شده و گفته که لغو کنسرت‌ها خلاف حقوق مردم است. اولاً این داستان که در بحث لغو کنسرت‌ها در روزنامه و برخی رسانه ها منعکس شد کاملاً کار تبلیغاتی بود. برحسب گزارش شورای امنیت از میان افزود بر ۳۰۰ کنسرت تنها ۹ مورد لغو شد هاست آیا واقعا این مقدار جای سر و صدای رسانه‌ای داشت؟»

    آملی لاریجانی تصریح کرد: «مسئله دیگر این است که متاسفانه فکر نادرستی در ذهن برخی مسئولان اجرایی وجود دارد و آن این است که اگر مجوز می‌دهند کسی حق ندارد مجوز آنها را ابطال کند که این حرف غلط و نادرستی است. مجوزهای دستگاه‌های اجرایی مانع انجام وظایف دستگا‌ه‌های دیگر نیست. دستگاه قضایی در بحث امنیتی وظایف خاصی دارد ممکن است مجوز برگزاری کنسرتی در یک سالنی داده شود اما دستگاه قضایی یا سیستم اطلاعاتی مطلع شود که قرار است بمبی منفجر شود که در این صورت دستگاه قضایی کنسرت را لغو می‌کند.»

    وی خاطرنشان کرد: «چنانچه یک مقام اجرایی برای مثال وزارت ارشاد مجوز برگزاری کنسرتی را بدهد و نیروی انتظامی احتمال انفجار بمبی در آنجا را اعلام کند آیا قوه قضائیه نمی‌تواند آن کنسرت را لغو کند یا اگر زمینه رقص مشترک جوان‌ها بر کنسرتی وجود داشته باشد آیا این موضوع حرام نیست.»

    آملی لاریجانی تاکید کرد: «در برخی شهرها فضا طوری است که احتمال برخی اتفاقات وجود دارد که باید از آن پیشگیری شود و گاهی لغو این کنسرت‌ها با توصیه شورای تأمین استان بوده است.»

    شایان ذکر است که پیش از این افراد بسیاری از جمله خود «حسن روحانی»، وزیر کشور و وزیر ارشاد به ماجرای لغو کنسرت‌ها اشاره کرده بودند و این موضوع حتی در میهمانی افطاری رییس‌جمهور با ائمه جمعه هم مطرح شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=80292
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *