×
×

به اسم «حسین دهلوی»

  • کد نوشته: 80279
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۷ام تیر ۱۳۹۴
  • ۰
  • نوازنده پیشکسوت سنتور و همسر حسین دهلوی از تاسیس آکادمی موسیقی به نام استاد دهلوی و برگزاری برنامه ویژه موسیقایی در پاسداشت از فرامرز پایور سخن گفت. سوسن اصلانی همسر حسین دهلوی آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت گفت: مدت ها بود که دوست داشتم به یاد تمام تلاش هایی که استاد دهلوی در عرصه موسیقی […]

    به اسم «حسین دهلوی»
  • حسین دهلوی

    حسین دهلوی

    نوازنده پیشکسوت سنتور و همسر حسین دهلوی از تاسیس آکادمی موسیقی به نام استاد دهلوی و برگزاری برنامه ویژه موسیقایی در پاسداشت از فرامرز پایور سخن گفت.

    سوسن اصلانی همسر حسین دهلوی آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت گفت: مدت ها بود که دوست داشتم به یاد تمام تلاش هایی که استاد دهلوی در عرصه موسیقی انجام داده اند آموزشگاه یا آکادمی را به نام وی تشکیل دهم که در این فضا بتوانیم به کمک دوستان و یاران استاد به جوانان و دوستداران موسیق ایرانی آموزش هایی را ارائه دهیم. خوشبختانه این تصمیم جنبه عملی به خود گرفت و ما هم اکنون تمام برنامه ریزی های لازم را انجام دادیم که بتوانیم مجوزهای لازم را دریافت کنیم.

    وی ادامه داد: فعلا مرحله بازدید کارشناسان از محل آموزشگاه انجام نگرفته، اما امیدواریم هرچه زودتر مرحله صدور مجوزهای لازم به نتیجه برسد و ما بتوایم شاهد برپایی این فضا باشیم. به طور حتم این فضای کوچک می تواند تبدیل به مکانی برای فعالیت‌های گسترده در عرصه موسیقی شود. ضمن اینکه باید به این نکته هم واقف باشیم که برای راه اندازی مکانی علمی برای فعالیت‌های موسیقایی نیازمند شرایط مالی مساعد هستیم که امیدوارم با کمک دوستان و کسانی که همواره از حمایت موسیق ایرانی صحبت می کنند این موضوع برطرف بشود و ما در آکادمی استاد دهلوی فعالیت های خوبی داشته باشیم. کما اینکه دوست داریم این مکان در آینده ای نه چندان دور با عنوان «هنرستان موسیقی دهلوی» به کار خود ادامه دهد.

    این نوازنده پیشکسوت سنتور از برپایی یک کنسرت ویژه به یاد استاد فرامرز پایور خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته قرار بر این است که شهریورماه امسال کنسرتی را در پاسداشت مقام هنری استاد فرامرز پایور برگزار کنیم زیرا مدت زیادی است کنسرت ویژه ای برای استاد پایور برگزار نشده و لازم است که کنسرت هایی به همین مناسبت برای پاسداشت بزرگان موسیقی ایران برگزار شود تا یاد آنها از اذهان هنردوستان و مخاطبان پاک نشود.

    اصلانی گفت: این کنسرت در شهریور ماه امسال با همراهی گروه «خجسته» برگزار می شود و در آن تعدادی قطعه موسیقایی در دستگاه شور، آواز داشتی و قطعه هایی از استاد پایور به خوانندگی محمود باقری برای مخاطبان اجرا می شود. امیدوارم با توجه به شرایط استاد دهلوی که فرصتی برای ادامه فعالیت‌های هنری ندارم، این کنسرت بتواند به سهم خود ادای دینی به استاد بزرگ موسیقی ایرانی، استاد فرامرز پایور باشد. البته من مدتی است مشغول انجام کارهای دیگری در عرصه موسیقی هستم و امیدوارم شرایط به گونه ای رقم بخورد که بتوانم به زودی تازه ترین آلبوم موسیقی خود را نیز روانه بازار موسیقی کنم.

    وی درباره شرایط جسمی استاد دهلوی نیز توضیح داد: شرایط استاد فعلا فرقی نکرده و وی به لحاظ جسمی در شرایط مطلوبی قرار دارد اما مشکل حافظه همچنان به قوت خود باقی است. امیدوارم حال همسرم همواره بهتر از روز قبل باشد و در این مسیر با تمام مشکلاتی که وجود دارد از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

    سوسن اصلانی از جمله هنرمندان پیشکسوت موسیقی ایرانی است که تاکنون آلبوم های «خجسته» با سنتورنوازی خود و تنبک نوازی سیامک بهرامی، «بوی پرچین» با صدای علی رستمیان، «نگاه گمشده»، «رقص بهار» و «آواز اصفهان» را روانه بازار موسیقی کرده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=80279
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *