×
×

از سوی مؤسسهء فرهنگی-هنریِ «نگاه سبز هنرآوران»

  • کد نوشته: 78799
  • حمیده موسوی
  • جمعه, ۲۲ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۵ دیدگاه
  • کلاس های «اصول ارکستراسیون» و «آهنگسازی» استاد احمد پژمان، به همت مؤسسهء فرهنگی-هنری «نگاه سبز هنرآوران»، هفتهء آخر از خرداد ماه سال جاری آغاز می شود.
    +جزئیات کامل کلاسها به همراه نحوه ثبت نام علاقه مندان

    از سوی مؤسسهء فرهنگی-هنریِ «نگاه سبز هنرآوران»
  •  احمد پژمان

    احمد پژمان

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: کلاس های «اصول ارکستراسیون» و «آهنگسازی» استاد احمد پژمان، به همت مؤسسهء فرهنگی-هنری «نگاه سبز هنرآوران»، هفتهء آخر از خرداد ماه سال جاری آغاز می شود.

    مسئول  روابط عمومی «نگاه سبز هنر آوران» با اعلام این خبر و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد: «این کلاس ها از سه شنبهء هفتهء آینده -۲۶ خردادماه- آغاز می شود که قرار است استاد احمد پژمان ساعاتی از این کلاس ها را -۱۵الی ۱۷- به تدریس آهنگسازی و- ۱۷ الی ۱۹-  به تدریس اصول ارکستراسیون بپردازند و طبق برنامه ریزی های انجام شده مدت زمان برگزاری این دوره ها، ۶ الی ۱۲ جلسه خواهد بود.»

    وی افزود: «علاقمندان و داوطلبان شرکت در این کلاس ها طبق اشاراتی از استاد پژمان باید واجد شرایط حضور بوده و بر اصولی اولیه از آهنگسازی اشراف داشته باشند، بنابراین افراد مبتدی در زمرهء این گروه نخواهند بود چرا که این دوره ها و با این مدت زمان محدود، برای آن ها کفایت نخواهد کرد و ممکن است کارآیی لازم را نداشته باشد. همچنین بهتر است هنرجویان قطعه ای نوشته شده -اختیاری- به همراه داشته باشند. قطعات ارائه شده، توسط استاد بررسی شده و در صورت وجود اشکالاتی در آنها با توضیحات لازم رفع اشکال خواهد شد. در غیر اینصورت هنرجویانی که در طول دوره ها اقدام به نوشتن قطعه نمایند استاد پژمان راهکارهایی برای این موضوع در اختیار آن ها قرار خواهد داد.»

    شایان ذکر است که علاقه مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های ۳۸_۸۸۹۸۹۹۳۵ -مؤسسهء فرهنگی-هنری نگاه سبز هنرآوران- تماس حاصل نمایند.

    احمد پژمان در سال ۱۳۱۴ در شهر لار استان فارس متولد شد. اشتیاق وافر به موسیقی وی را با اساتیدی چون حشمت سنجری و حسین ناصحی پیوند داد. ویولون را نزد حشمت سنجری و تئوری موسیقی را نزد حسین ناصحی آموخت. پژمان قبل از پایان تحصیلات متوسطه نواختن ویولون را به خوبی فرا گرفته بود و زمانی که حشمت سنجری و هایمو تویبر رهبری ارکستر سمفونیک تهران را عهده دار بودند، به عضویت این ارکستر درآمد. پژمان پیش از تحصیل موسیقی، رشتهء زبان و ادبیات انگلیسی را در دانش سرای عالی گذراند. وی در سال ۱۳۴۳ (۱۹۶۴) پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی در ایران با اخذ بورسیه راهی اتریش و آکادمی‌ موسیقی وین گردید تا در آنجا در رشتهء آهنگسازی به تحصیل بپردازد.  اساتید او در این دوران، توماس کریستین داوید، آلفرد اوهل و هانس یلینک بودند. برخی از آثار پژمان در این دوره آن چنان مورد توجه قرار گرفت که توسط ارکستر سمفونیک رادیو و تلویزیون دولتی وین اجرا گردید.

    استاد پژمان سال گذشته جایزه ای با عنوان «دو سالانهء آهنگسازی احمد پژمان» را به همت برخی هنرمندان سرشناس موسیقی کشور برگزار کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=78799
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *