×
×

طی دو روز از اوایل تیرماه سال جاری

  • کد نوشته: 78790
  • حمیده موسوی
  • جمعه, ۲۲ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۷ دیدگاه
  • کارگاه تخصصی « تحلیل ساختار ردیف موسیقی ایرانی» با حضور دکتر «هومان اسعدی» پژوهشگر و مدرس موسیقی، طی دو روز از اوایل تیر ماه سال جاری به همت «آموزشگاه موسیقی ایران»، در شیراز برگزار می گردد.
    +پوستر و جزئیات کامل برنامه

    طی دو روز از اوایل تیرماه سال جاری
  • ورک شاپ دکتر هومان اسعدی

    ورک شاپ دکتر هومان اسعدی

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: کارگاه تخصصی « تحلیل ساختار ردیف موسیقی ایرانی» با حضور دکتر «هومان اسعدی» پژوهشگر و مدرس موسیقی، طی دو روز از اوایل تیر ماه سال جاری به همت «آموزشگاه موسیقی ایران»، در شیراز برگزار می گردد.

    کاوه پیمان، نوازندهء تار و مدیر آموزشگاه موسیقی ایران، با اعلام این خبر و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» گفت: «این کارگاه طی روزهای پنج شنبه و جمعه -۴و۵ تیر ماه سال جاری- با حضور دکتر «هومان اسعدی» در «تالار مهر» مجموعهء فرهنگی-هنری «حافظ» برگزار می گردد.»

    وی افزود: «مهمترین اتفاق در این کارگاه حضور دکتر اسعدی به عنوان یکی از نظریه پردازان موسیقی ایرانیِ هم عصرِ ما آن هم برای اولین بار در شیراز است چرا که پیش از آن، برای رویدادهای دیگری من جمله داوری جشنواره یا برخی سخنرانی ها در شیراز حضور داشته اند اما برای ورک شاپ خیر. ایشان جزء اولین و مهمترین پژوهشگرانی هستند که در حوزهء موسیقی فعالیت کرده اند و بهره بردن از حضورشان در چنین دوره هایی اتفاق مهم و شایسته ای خواهد بود.»

    پیمان در خصوص مباحث این دوره خاطر نشان کرد: «موضوعاتی چون «مُد»، «دستگاه»، «گوشه» و … از «مفاهیم کلی موسیقی دستگاهی»  و همچنین «تحلیل ردیف موسیقی دستگاهی» توسط دکتر اسعدی در این کارگاه تحلیلی، تعریف و بررسی خواهند شد.»

    شایان ذکر است که کارگاه «تحلیل ساختار ردیف موسیقی ایرانی» در ساعت های ۱۶ الی ۲۰:۳۰ از تاریخ های ۴ و ۵ تیر ماه سال جاری بر گزار می گردد.

    مرکز موسیقی ایران پیش از این نیز کارگاه هایی تحلیلی را با حضور داریوش پیرنیاکان، علی قمصری، کیوان ساکت و … برگزار کرده است که مستر کلاس کیوان ساکت آخرینِ این دوره ها در سال گذشته می باشد.

    دکتر هومان اسعدی، متولد ۱۳۴۹ در تهران می باشد. وی فارغ‌التحصیل دورهء‌ کارشناسی رشته‌ء موسیقی و کارشناسی‌ارشد پژوهش هنر، با گرایش پژوهشی موسیقی، از دانشکده‌ء هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دورهء‌ دکترای تخصصی پژوهش هنر، با گرایش پژوهشی موسیقی، از دانشکده‌ی هنر دانشگاه تربیت مدرس است. عناوین پایان‌نامه‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و رساله‌ دکترای وی به ترتیب عبارتند از: «شش‌مقام در ماوراء‌النهر- نگاهی به پیشینه‌ تاریخی و ساختار کنونی»؛ «حیات موسیقایی و علم موسیقی در دوران تیموریان- از سمرقند تا هرات»؛ «مفهوم و ساختار دستگاه در موسیقی کلاسیک ایران-بررسی تطبیقی ردیف». دکتر اسعدی آموختن ساز سه‌تار و ردیف موسیقی کلاسیک ایرانی را نزد داریوش پیرنیاکان آغاز کرد.همزمان نزد داریوش طلایی و مجید کیانی به فراگیری ردیف و مبانی نظری و عملی در سنت موسیقی کلاسیک ایرانی و نزد مرحوم دکتر محمدتقی مسعودیه به فراگیری مبانی موسیقی‌شناسی و اتنوموزیکولوژی پرداخت. او همچنین در زمینه‌ء شناخت ردیف و موسیقی کلاسیک ایرانی از محضر دکتر داریوش صفوت و حسین علیزاده نیز بهره برده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=78790
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *