×
×

در سایت «بییپ تونز»

  • کد نوشته: 78483
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۳ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • حدودا دو هفته پیش تیزر آلبوم «مثل مجسمه» با صدای «مهدی یراحی» منتشر شد، سپس پیش فروش این آلبوم از طریق سایت «بیپ تونز» آغاز شد و یراحی هم قطعه «آشوب» از مجموعه جدیدش را منتشر کرد. قطعه ای که بسیار شنیده شد. این اتفاقات در بین مخاطبان و طرفداران این خواننده و رسانه های […]

  • مهدی یراحی

    مهدی یراحی

    حدودا دو هفته پیش تیزر آلبوم «مثل مجسمه» با صدای «مهدی یراحی» منتشر شد، سپس پیش فروش این آلبوم از طریق سایت «بیپ تونز» آغاز شد و یراحی هم قطعه «آشوب» از مجموعه جدیدش را منتشر کرد. قطعه ای که بسیار شنیده شد. این اتفاقات در بین مخاطبان و طرفداران این خواننده و رسانه های کشور بازخوردهای گوناگونی داشت. از جمله روزنامه «صبا» که در یک گزارش، پرفروش ترین آلبوم های سایت بیپ تونز را بررسی کرده بود. محور اصلی گزارش روزنامه صبا هم روی این موضوع بود که آلبوم مثل مجسمه با وجود اینکه هنوز منتشر نشده و در مرحله پیش فروش است، اما در بین آثار پرفروش قرار دارد.

    در گزارش روزنامه صبا که دوشنبه یازدهم خردادماه منتشر شد می خوانیم: «آلبوم «شهر من بخند» اثری از گروه پالت، آلبوم قطره های باران با خوانندگی علیرضا قربانی، آلبوم مخاطب خاص اثر علی عبدالمالکی، آلبوم مثل مجسمه اثر مهدی یراحی و آلبوم نگاه من با صدای محسن یگانه به ترتیب در فهرست پرفروشها قرار گرفتند.

    به گزارش صبا «مثل مجسمه«، آلبوم جدید مهدی یراحی پیش از انتشار خود موفق شد به عنوان چهارمین آلبوم پرفروش سایت بیپ تونز دست یابد. پرفروشترین آلبومهای موسیقی در سایت بیپ تونز به شرح زیر است: ۱- آلبوم شــهر من بخند، اثری از گــروه پالت۲- آلبوم قطرههــای باران بــا خوانندگــی علیرضــا قربانی۳- آلبــوم مخاطــب خــاص اثــر علــی عبدالمالکــی ۴- آلبوم مثل مجسمه اثر مهدی یراحی ۵- آلبوم نگاه من با صدای محسن یگانه آلبوم شهر من بخند که از ابتدای انتشار در صدر آلبوم های پرفروش ســایت بیپ تونز قرار دارد، دومین آلبوم گروه موسیقی »پالت« اســت. این آلبوم، فضاهای جدیدی را در سبک پاپ به وجود آورده و تاکنون توانسته موفقیت آلبوم »آقای بنفش« این گروه را تکرار کند. آلبوم »شهر من بخند«، با اشعاری سروده کاوه صالحی و امید نعمتی ساخته شده است و سردار سرمست نوازنده آکاردئون، ابراهیم علوی نوازنده عود و بهنام ابوالقاسم نوازنده پیانو، گروه موسیقی این آلبوم را تشــکیل میدهند. آلبوم قطرههای باران به آهنگسازی کیخســرو، تهمورس و سهراب پورناظری با صدای علیرضا قربانی بهمن سال گذشته رونمایی شد. این آلبوم که در فضای موسیقی ســنتی ایران است، بر اساس کنسرت مشــترک گروه شمس و علیرضا قربانی در سال ۱۳۸۹تنظیم شده است. در آهنگسازی قطعات آلبوم «قطره های باران» از ترکیب بندی سازهای کالسیک غربی و انواع پرکاشنها در کنار سازهای ایرانی استفاده و سعی شده هر تصنیف در فضایی عاشقانه، فرم مستقل و مخصوص به خود را داشته باشد. اشعار قطعات این آلبوم از شــعرایی مانند مولوی، پرتو کرمانشاهی و محمدعلی بهمنی است و در آن نوازندگانی چون تهمورس پورناظری، ســهراب پورناظری، مهیار طریحی، حسین رضایینیا و همایون نصیری هنرنمایی کردهاند. آلبوم مخاطب خاص، اولین آلبوم رسمی علی عبدالمالکی که روز چهارم خرداد به بازار موسیقی ایران ارائه شده است، در نخستین هفته انتشار خود موفق شــد به عنوان سومین آلبوم پرفروش سایت بیپتونز شناخته شود. در یکی از قطعات این آلبوم، علی عبدالمالکی با زندهیاد مرتضی پاشایی همکاری داشته است.

    علی عبدالمالکی علاوه بر خوانندگی، آهنگسازی تمام قطعات این آلبوم را نیز انجام داده است و در این میان مرتضی پاشایی و امیر فتحی، هر کدام در یک قطعه برای این خواننده ملودی ســاخته اند. مهرزاد امیرخانی، علیرضــا مرتضی قلی، زهرا عاملی، امیر پیرنهان، نرگس جعفری و خود علی عبدالمالکی، ترانه های این آلبوم را ســروده اند و نوازندههایی چون فیروز ویسانلو، بهنام حکیم، پیام طونی، احسان نیزن، عماد نکویی، پدرام فریوسفی، کسری خدیور، مهرداد عالمی، کریم قربانی، فرشید ادهمی و… نوازندگان آلبوم »مخاطب خاص» هستند. آلبوم مثل مجسمه، سومین آلبوم مهدی یراحی پیش از انتشار در مقام چهارمین آلبوم پرفروش بیپتونز قرار گرفت. این آلبوم تا پایان خرداد به بازار موسیقی ایران ارائه میشود و در حال حاضر از طریق سایت بیپ تونز پیش فروش آن، آغاز شده است. این آلبوم از ۱۲ قطعه تشکیل شده که هیچ یک از این قطعات تاکنون منتشر نشدهاند اما تیزر مثل مجسمه، اواخر اردیبهشت در فضای مجازی منتشر شد که ناصر طهماسب گوینده این تیزر است و در آن از دو قطعه آلبوم استفاده شده است؛ شعر نخست که توسط ناصر طهماسب خوانده میشود، برگرفته از شعر »مرد مجسمه» احمد شاملو است و سایر نریشنها هم توسط مهدی یراحی نگاشته شده است.

    فرید ناصری، کارگردانی تیزر »مثل مجسمه» را بر عهده گرفته است. آلبوم «نگاه من«آخرین اثر محسن یگانه در لیســت آلبومهای پرفروش بیپتونز، جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده اســت. روز ۲۰ اردیبهشت، مراسم رونمایی از این آلبوم به همراه برگزاری کنسرت در سالن میالد نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شد. آلبوم »نگاه من« شامل ۱۳ قطعه است و محسن یگانه به عنوان ترانه سرا، خواننده، آهنگساز و تنظیم کننده پنج قطعه از این آلبوم، فعالیت کرده است و احسان حبیبی، علی ثابت، گروه پازل و اشکان آبرون تنظیم کنندگان هشت قطعه باقیمانده آلبوم نگاه من هستند .»

    https://musiceiranian.ir/?p=78483
       
    برچسب ها مهدی یراحی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *