×
×

علی رهبری عنوان کرد:

  • کد نوشته: 78119
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۲ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۳ دیدگاه
  • علی رهبری در اظهارنظری اعلام کرد این روزها به دلیل وجود رییس‌جمهور و آمدن وی به ایران کشورهای مختلف علاقمند شده‌اند به ارکستر سمفونیک تهران گوش کنند. علی رهبری مدیر  هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران گفت: این روزها به دلایل مختلف که مهم‌ترینش وجود رئیس جمهور و آمدن من به ایران است همه چیز […]

    علی رهبری عنوان کرد:
  • علی رهبری

    علی رهبری

    علی رهبری در اظهارنظری اعلام کرد این روزها به دلیل وجود رییس‌جمهور و آمدن وی به ایران کشورهای مختلف علاقمند شده‌اند به ارکستر سمفونیک تهران گوش کنند.

    علی رهبری مدیر  هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران گفت: این روزها به دلایل مختلف که مهم‌ترینش وجود رئیس جمهور و آمدن من به ایران است همه چیز دست به دست هم داده تا کشورهای مختلف علاقه مند شوند ارکستر سمفونیک ما را گوش کنند که مهمترین آن موسسه ناکسوس آلمان است که من در آن موسسه بیش از ۲۵۰ آلبوم رهبری کردم، به همین خاطر علاقه مند شده اند که با من و ارکستر سمفونیک تهران همکاری نزدیک داشته باشند.

    به گفته وی، ارکستر سمفونیک تهران در تالار رودکی شروع به ضبط سمفونی ۹ دوژاک کرده تا برای ارائه به محافل مختلف بین المللی آماده باشد.

    رهبری تصریح کرد: متاسفانه ارکستر سمفونیک تهران حتی یک ضبط استودیویی حرفه ای برای عرضه نداشت به همین دلیل دو روز پیش در تالار رودکی شروع به ضبط سمفونی ۹ دوژاک کردیم تا آن را برای ارائه به محافل مختلف بین المللی آماده کنیم.

    وی افزود: این ضبط فردا به اتمام خواهد رسید ولی این کار تاریخی به اینجا تمام نخواهد شد و از ماه مهر تصمیم به شروع ضبط آثار آهنگسازان ایرانی داریم.

    وی عنوان کرد: آرزوی من شخصا از ۴۰ سال پیش این بوده که قطعات با ارزش آهنگسازان ایرانی را به بازار بین المللی عرضه کنم. ۳۵ سال پیش در شهر نورنبرگ آلمان با ۶ آهنگساز ایرانی آن را شروع کردم و تا کنون تنها آثاری هستند که در سراسر جهان پخش شدند ولی حالا تصمیم دارم این کار را به طور مرتب بار ارکستر خودمان انجام بدهم.

    رهبری در انتها خاطرنشان کرد: به زودی شورایی حتی المقدور بی طرف تشکیل خواهیم داد تا قطعات تمام آهنگسازان ایرانی چه جوان، چه پیشکسوت و چه گمنام را به صورت قرعه کشی بدون توجه به سن، نام و رزومه انتخاب و شماره گذاری کنیم و این شماره ها را نه تنها در کنسرت ها اجرا کرده بلکه به صورت حرفه ای استودیویی ضبط کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=78119
       
    برچسب ها علی رهبری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *