×
×

محمد میرزمانی خبر داد:

  • کد نوشته: 78073
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۲ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • پوئم سمفونی حضرت فاطمه زهرا (س) تازه ترین پروژه موسیقایی سید محمد میرزمانی مدرس و آهنگساز موسیقی کشورمان است که تاکنون نیمی از مراحل تولید آن پشت سر گذاشته شده است. سید محمد میرزمانی درباره جزئیات این اثر موسیقایی گفت: مدتی است مشغول تولید و ساخت پوئم سمفونی حضرت فاطمه زهرا (س) با نام «آیینه […]

    محمد میرزمانی خبر داد:
  • ۱۷۲۶۰۳۱پوئم سمفونی حضرت فاطمه زهرا (س) تازه ترین پروژه موسیقایی سید محمد میرزمانی مدرس و آهنگساز موسیقی کشورمان است که تاکنون نیمی از مراحل تولید آن پشت سر گذاشته شده است.

    سید محمد میرزمانی درباره جزئیات این اثر موسیقایی گفت: مدتی است مشغول تولید و ساخت پوئم سمفونی حضرت فاطمه زهرا (س) با نام «آیینه ها» هستم که برای ساخت ملودی آن تاکنون ۶۰ درصد از آهنگ ها را نوشتم و برای نوشتن باقیمانده آهنگ ها نیز به دنبال اشعار شاعرانی هستم که بتوانم برای آنها آهنگسازی کنم.

    وی ادامه داد: رویکردی که برای این پوئم سمفونی مدنظرم قرار داده ام تلاش برای ارائه مجموعه ای یک دست و روان است و دوست دارم علاوه بر نحوه آهنگسازی، در اشعار نیز قطعاتی یک دست و یکرنگ داشته باشیم. به هر ترتیب امیدوارم این پوئم سفمونی که تلاش زیادی برای آن انجام گرفته بتواند اثر شاخص و با کیفیتی درباره شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س) باشد.

    این آهنگساز و رهبر ارکستر درباره ساختار موسیقایی اثر نیز توضیح داد: ملودی قطعات برای ارکستر سمفونیک نوشته شده و امیدوارم با مذاکرات و برنامه ریزی هایی که با آقای محمد حسین تفرشی برای اجرای زنده این اثر انجام گرفته بتوانیم در وقتی معین هم اجرای زنده ای از اثر داشته باشیم و هم آلبوم کار را با کیفیتی خوب تقدیم مخاطبان کنیم.

    میرزمانی گفت: پوئم سمفونی «آیینه‌ها» اثری با کلام است که برای خوانندگی آن با دو هنرمند مذاکره کرده ایم که هنوز حضورشان قطعی نشده است اما به هر ترتیب با توجه به حساسیتی که برای کار وجود دارد تمایل دارم از خوانندگانی استفاده کنم که قابلیت اجرای این اثر بزرگ را داشته باشند.

    مدیر اسبق دفتر موسیقی وزارت ارشاد در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی وی از شرایط این روزهای موسیقی تاکید کرد: به هر حال با توجه به مشکلات متعددی که وجود دارد نمی توان گفت که شرایط موسیقی در این ماه‌ها شرایط ایده آلی است اما از این هم نباید گذشت که کارهای خوبی نیز در زمینه موسیقی انجام گرفته که می تواند در نوع خود قابل توجه باشد. ما هم امیدواریم که شرایط موسیقی روزی به شرایط ایده آل نزدیک شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=78073
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *