×
×

انتشار کلیپ دو نوازی عود و قانون از طریق سایت «موسیقی ایرانیان»

  • کد نوشته: 77619
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۸ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۳ دیدگاه
  • hot-topic-logoگروه «درنگ» قطعۀ تصویری دو نوازی عود و قانون را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» منتشر و در دسترس مخاطبین قرار داد. در ادامه می توانید این کلیپ را آنلاین ببینید و در صورت تمایل دانلود نمایید.
    +گروه «درنگ» به زودی تصنیف «ای عشق» را منتشر می کند

    انتشار کلیپ دو نوازی عود و قانون از طریق سایت «موسیقی ایرانیان»
  • گروه درنگ

    گروه درنگ (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: گروه «درنگ» قطعۀ تصویری دو نوازی عود و قانون را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» منتشر و در دسترس مخاطبین قرار داد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، با دقت به این اثر میتوان دریافت که فرم و لهجه نواختن این سازها برای «درنگ» کاملا ایرانی و بر اساس ساختار موسیقی سنتی ایران است. هرچند قابلیت تکنیکی و انعطاف نوازندگیِ اعضای گروه نقش مثبتی در بالا بردن کیفیت کار داشته است.

    مژگان محمدحسینی و ابراهیم باقری نوازندگان این گروه، دربارۀ انگیزۀ درنگ میگویند: «تا کنون در ایران، بین این دو ساز آرمانی دونوازی مستقلی انجام نگرفته و ما تصمیم گرفتیم تناسب صدایی سازهای عود و قانون را به نمایش بگذاریم. خصوصیات و شخصیت این سازها -نه به لحاظ خواستگاه و ریشه ی تاریخی بلکه به لحاظ کاربرد، در دیدگاه و حافظه ی شنیداری عموم- نمود عربی و ترکی پر رنگ تری دارند. و این ادعا با آثار متعدد از هنرمندان برجستۀ عرب و ترک به کرسی عمل نشسته است. درنگ، تأملی برای روایت جدیدی از عود و قانون است. و این روایت را با لحن ایرانی به گوش مخاطبانمان خواهیم رساند.»

    ابراهیم باقری (آهنگساز/عود و همخوان)، مژگان محمد حسینی (آهنگساز/ قانون و همخوان) و سحر زیبایی (آواز) اعضای گروه درنگ را تشکیل می دهند.

    درنگ به زودی تصنیف «ای عشق» به آهنگسازی «ابراهیم باقری» و شعر «هوشنگ ابتهاج» را منتشر خواهد کرد. این قطعه با صدای «سحر زیبایی» و همخوانی نوازندگان اجرا شده است،

    شایان ذکر است، قطعه ی تصویری «درنگ» که رنگ، لعاب و فیلمبرداری زیبایی را دارد به کارگردانی «سید عباس باقری» محیا گشته است. همچنین طراحی و اجرای لباس های «درنگ» کاری از «الهام مینایی» می باشد.

    در ادامه می توانید قطعۀ تصویری دو نوازی عود و قانون را با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» آنلاین ببینید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    + دانلود قطعۀ تصویری دو نوازی عود و قانون

    آنلاین ببینید:

    تصاویری از گروه «درنگ»:

    https://musiceiranian.ir/?p=77619
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *