×
×

به خوانندگی «محمد معتمدی»

  • کد نوشته: 77516
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۶ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۵ دیدگاه
  • رونمایی از آلبوم «دورها آوایی ست» اثر مهدی تیموری و خوانندگی محمد معتمدی، اوایل خرداد ماه سال جاری در حوزه هنری تهران برگزار شد.

    +در ادامه عکس هایی از این مراسم را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» ببینید

    به خوانندگی «محمد معتمدی»
  • دورها آوایی ست

    دورها آوایی ست

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: رونمایی از آلبوم «دورها آوایی ست» اثر مهدی تیموری و خوانندگی محمد معتمدی، اوایل خرداد ماه سال جاری در حوزه هنری تهران برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این مراسم با حضور «فاضل نظری» رییس مرکز موسیقی حوزه هنری، آقای «کرم اللهی» رییس حوزه هنری قزوین و نوازندگان آلبوم موسیقی «دورها آوایی ست» روز شنبه دوم خرداد ماه سال جاری در تماشاخانه «مهر» حوزه هنری برگزار گردید.

    در این مراسم حسین مهرانی استاد دانشگاه هنر تهران و نوازنده برجسته تار و سه تار به صورت تحلیلی به بررسی و آنالیز قطعات و ساز و آوازها و تصانیف این آلبوم پرداخت.

    در پایان مهدی تیموری با تشکر از نوازندگان و عوامل این آلبوم ضمن اشاره به این موضوع که ضبط مجموعه «دورها آوایی ست» به صورت آنسامبل انجام شده است، خاطر نشان کرد نوازندگان به دلیل این فرم از ضبط و اجرا متحمل تمرینات سخت و مستمری شده اند.

    شایان ذکر است که آلبوم «دورها آوایی ست» اولین اثر رسمی «مهدی تیموری» به خوانندگی «محمد معتمدی» است که با بیشترین تاکید بر ارائه کاربردی و کلیدی قطعات ساز و آوازی در موسیقی ایرانی، متشکل از سه قطعه باکلام، یک قطعه بی‌کلام، دو بخش ساز و آواز و یک بخش تک‌نوازی نی بوده و این قطعات در فضایی از مرکب نوازی و مُدگردی در دستگاه همایون، دشتی، شور، نوا، چهارگاه، دشتی شوشتری و آواز اصفهان و بر سروده هایی از فریدون مشیری، هوشنگ ابتهاج و حسین منزوی به مرحله ضبط و اجرا در آمده است. میر سعید حسینی پناه (سنتور)، مهدی محمودآبادی و مهران فلاحی (تار)، بابک میرزایی (عود)، علیرضا دریایی و مهبد نبوی (کمانچه و کمانچه آلتو)، سهیل رزاقی و پوریا خورشیدی (تنبک)، سهیل سعادت (دف)، مهدی لطفی (تارباس) و مهدی تیموری (آهنگساز، نی) در اجرای قطعات این مجموعه هنرنمایی کرده اند.

    در ادامه عکس هایی از این مراسم را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» ببینید.

    https://musiceiranian.ir/?p=77516
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *