×
×

کلاسهای تخصصی سازدهنی کودک برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 77475
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۵ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • «خانه ساز دهنی» با مسئولیت «شهرام شادانفر»به عنوان یکى از چندین دپارتمان تخصصى مرکز آموزش موسیقى «نواى شهر آشوب»، با حفظ فعالیت های هنری معتبر و شناخته شده خود همچون آموزش آکادمیک ساز دهنی، برگزاری جشنواره ها، اجراهای مختلف در قالب ارکستر، گروه نوازی و تکنوازی، سعی در افزودن برنامه هایی نوین با رویکردی ویژه و مختص به کودکان داشته و جزئیات این دوره ها را جهت آشنایی و کسب اطلاعات علاقمندان با تشریح مفصل در اختیار سایت «موسیقی ایرانیان» قرار داده است.
    +موسیقی، باعث افزایش تمرکز، درک بهتر مفاهیم ریاضی و ایجاد حس رضایت از خود در کودک می گردد

    کلاسهای تخصصی سازدهنی کودک برگزار می‌شود
  • IMG-20150518-WA0023رویا رضایی: «خانه ساز دهنی» با مسئولیت «شهرام شادانفر»به عنوان یکى از چندین دپارتمان تخصصى مرکز آموزش موسیقى «نواى شهر آشوب»، با حفظ فعالیت های هنری معتبر و شناخته شده خود همچون آموزش آکادمیک ساز دهنی، برگزاری جشنواره ها، اجراهای مختلف در قالب ارکستر، گروه نوازی و تکنوازی، سعی در افزودن برنامه هایی نوین با رویکردی ویژه و مختص به کودکان داشته و جزئیات این دوره ها را جهت آشنایی و کسب اطلاعات علاقمندان با تشریح مفصل در اختیار سایت «موسیقی ایرانیان» قرار داده است.

    انسان ها دارای نیازهای بسیاری بوده و فلسفه ی زندگی برمبنای برطرف ساختن این نیاز ها وخواسته ها شکل گرفته است. گویی تا انسان نیازی نداشته باشد زندگی اش تغییری نمی کند و یا آنرا تغییر نمی دهد. بی پروا باید گفت «موسیقی» به عنوان تغلیظ کننده عواطف و احساسات در کائنات، به عنوان یکی از اساسی ترین نیازهای بشری شناخته می شود تا جایی که بشر امروزی برای ارتباط گرفتن با گیاهان نیز از موسیقی بهره برده و گویی به آن همچون هوا نیازمند می باشد.

    با علم به شناخت این نیاز روز افزون در سال ۱۳۷۸ شمسی مرکزی کوچک، با ایده هایی بزرگ بنام «خانه سازدهنی» بنا نهاده شد. شهرام شادانفر که خود از تحصیلکردگان عالی حوزه موسیقی می باشد، با هدف تغییر نگرش به سازدهنی از اسباب بازی به یک ساز، خانه سازدهنی را پی ریزی نموده و امروز پس از سالها تلاش در عرصه تربیت و آموزش با همکاری مرکز موسیقی «نوای شهرآشوب» به مدیریت «علی قزانی»، مفتخر به داشتن اولین مرکز آموزش آکادمیک سازدهنی می باشد.

    شادانفر در خصوص اهداف این مؤسسه و تشریح فعالیت های جدید خود در قالب دوره های آموزش سازدهنی ویژه کودکان به خبرنگار «موسیقی ایرانیان» گفت: «خانه سازدهنی در کنار رسالت اصلی خود یعنی آموزش و تربیت هنرجویانی ممتاز نسبت به برگزاری رویداد های جنبی همچون «جشنواره خانه سازدهنی»، «اجراهای ارکسترال سازدهنی» و… جهت رشد اهداف سازمانی و اعتلای سطح هنرجویان مشتاق اقدام میکند. در همین راستا این مرکز موسیقی، با برگزاری کلاسهای تخصصی سازدهنی کودک، از عموم عزیزان دعوت نموده است تا در یکی از بزرگترین و خاص ترین دوره های آموزش موسیقی شرکت نمایند.»

    وی افزود: «هنر و ورزش دو بالی خواهند بود که کودک شما را برای پرواز در بیکران زندگی یاری دهند. سلامت جسم و خلاقیت و نشاط روح باعث پدید آمدن انسانهای خود ساخته می شود. موسیقی برای کودکان علاوه بر جنبه تفریح و بازی که یکی از قسمت های مهم این کلاسها نیز می باشد، باعث افزایش تمرکز، درک بهتر مفاهیم ریاضی و ایجاد حس رضایت از خود در کودک می گردد و در نهایت به دلیل ارایه هنر خود در جمع و پذیرش و مورد تشویق قرار گرفتن توسط دیگران، دلیلی برای ابراز وجود و خودنمایی به واسطه شکل و ظاهر و … نمی باشد. نواختن هارمونیکا (سازدهنی)برای کودکان به عنوان کوچکترین و تاثیر گذار ترین سازدنیا، علاوه بر فراگیری نواختن ساز و تجربه نوازندگی در گروه و ارکستر (که شامل همه هنرجویانی که در دوره شرکت می کنند می شود)به دلیل تمرینات تنفسی که به شکل نا محسوس در طول دوره در نظر گرفته شده، باعث افزایش ظرفیت شش ها می شود و این امر خصوصا در سنین بالا (از آنجا که این ظرفیت در شش ها به شکل چشم گیری کاهش می یابد) باعث تقویت ماهیچه های تنفسی و افزایش سطح اکسیژن گیری ریه ها خواهد شد. این تکنیک در ایران توسط خانه سازدهنی برای بیمارانی که مشکل تنفسی دارند در حال اجرا می باشد.»

    شهرام شادانفر در پاین خاطر نشان کرد: «آموزش در مرحله مقدماتی با هدف آشنایی کودکان با ساز در سه ترم برگزار می شود، خانه با طراحی بازی های مخصوص، کلیه مراحل آموزش را به همراه حرکت صرفا به شکل غیر مستقیم به همراه بازی آموزی ارایه می دهد. همچنین مراحل «آشنایی با ساختمان ساز از نزدیک و به صورت عملی»، «آشنایی با نحوه تولید صدا در ساز»، «آشنایی به مدل های سازدهنی»،«تسلط نسبی روی تنفس»، «نواختن ملودی های کودکانه و فولکلور»، «آشنایی با ریتم و زمان»، «آشنایی با تبلچر سازدهنی»، «یادگرفتن نواختن هماهنگ با آکومپانیمان توسط پیانو یا گیتار»، «نواختن گروهی و تشکیل ارکستر سازدهنی کودک»، «کنسرت پایان دوره هنرجویان در پایان تابستان» محتوا و ترکیب دیگر بندهای این دوره های آموزشی را در بر می گیرد.»

    شایان ذکر است که در پایان هر دوره، جشنواره ای از اجرای گروهی، تکنوازی و ارکستر کودکان جهت ارائه به اولیا و علاقه مندان برگزار خواهد شد.

    علاقمندان می توانند تصاویر و فیلم های مربوط به جشنواره های پیشین را در سایت «خانه سازدهنى» و مرکز موسیقی «نوای شهرآشوب» به آدرس های www.harmonicahome.com و www.shahrashoobmusic.ir مشاهده نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=77475
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *