×
×

هوشنگ جاوید:

  • کد نوشته: 77427
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۴ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • مولف و پژوهشگر موسیقی نواحی کشورمان از رعایت نشدن حقوق ایده‌پردازان و مولفان طرح‌های هنری و دزدیدن ایده‌هایشان گله کرد. هوشنگ جاوید در تشریح تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود گفت: مدتی است که چند طرح پژوهشی پیرامون موسیقی نواحی را برای چاپ به انتشارات سوره مهر واگذار کرده‌ام. امید داشتم که در نمایشگاه کتاب […]

    هوشنگ جاوید:
  • ۷۲۶۶۰۷مولف و پژوهشگر موسیقی نواحی کشورمان از رعایت نشدن حقوق ایده‌پردازان و مولفان طرح‌های هنری و دزدیدن ایده‌هایشان گله کرد.

    هوشنگ جاوید در تشریح تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود گفت: مدتی است که چند طرح پژوهشی پیرامون موسیقی نواحی را برای چاپ به انتشارات سوره مهر واگذار کرده‌ام. امید داشتم که در نمایشگاه کتاب امسال این آثار نیز رونمایی شود که متاسفانه این امر محقق نشد.

    وی با اشاره به کارهای دیگر خود در حوزه موسیقی توضیح داد: فعلا ترجیح می دهد سکوت کنم و به نظر من بهترین کار هم همین است چراکه من هرگاه در گفتگو با رسانه ها صحبت از طرح جدیدی در عرصه موسیقی کرده ام مدتی بعد این طرح در جای دیگر بدون اینکه حتی با من صحبت کنند، کار شده و ضررهای جبران ناپذیری به من وارد کرده است و واقعا از این شرایط دل آزرده‌ام.

    این پژوهشگر موسیقی نواحی بیان کرد: متاسفانه دزدیدن آثار و طرح های موسیقایی به قدری در کشورمان ساده و راحت شده که من سال‌هاست با این پدیده مواجه هستم؛ پدیده ای که در هیچ جای دنیا به این شکل وحشتناک وجود ندارد و موجب شده بسیاری از هنرمندان و پژوهشگران با لطمات جبران‌ناپذیری مواجه شوند.

    وی اضافه کرد: من واقعا متعجبم از اینکه بدون اینکه از من حتی اجازه بگیرند طرحم را استفاده می کنند. حالا حق و حقوق دریافت طرح هم بماند که خود داستان طولانی دارد. من نمی دانم چرا این موضوع را جدی نمی گیریم.

    جاوید در بخش پایانی صحبت های خود گفت: تا زمانی که این رویه در زمینه مالکیت معنوی و مادی آثار موسیقایی وجود دارد ترجیح می دهم سکوت کنم و دیگر به هیچ رسانه ای توضیح ندهم که قرار است چه کاری را در آینده انجام دهم.

    https://musiceiranian.ir/?p=77427
       
    برچسب ها هوشنگ جاوید

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *