×
×

پس از خروج از کما، نگرانی اصلی استاد فرهنگ شریف و اطرافیان‌اش چیست؟

  • کد نوشته: 77302
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۳ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • در حالی که استاد «فرهنگ شریف» آهنگساز و نوازنده‌ی پیشکسوت تار بعد از سپری کردن چند روزی در کما، هم‌اینک در وضعیت رضایت‌بخشی به سر می‌برد، همچنان برای مراقبت‌های بیشتر در بخش ICU بیمارستان عرفان بستری است و این در حالی است که همچون بسیاری دیگر از چهره‌های برجسته‌ی موسیقی، فاقد بیمه‌ی درمانی بوده و […]

    پس از خروج از کما، نگرانی اصلی استاد فرهنگ شریف و اطرافیان‌اش چیست؟
  • استاد فرهنگ شریف

    استاد فرهنگ شریف

    در حالی که استاد «فرهنگ شریف» آهنگساز و نوازنده‌ی پیشکسوت تار بعد از سپری کردن چند روزی در کما، هم‌اینک در وضعیت رضایت‌بخشی به سر می‌برد، همچنان برای مراقبت‌های بیشتر در بخش ICU بیمارستان عرفان بستری است و این در حالی است که همچون بسیاری دیگر از چهره‌های برجسته‌ی موسیقی، فاقد بیمه‌ی درمانی بوده و همین مسأله می‌تواند در چنین شرایطی برای این استاد قدیمی و اطرافیان‌اش نگرانی‌هایی را ایجاد کند.

    البته روز گذشته، مسئولان هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدن ایشان رفته و قول‌های مساعد برای تأمین هزینه‌های بیمارستان را داده است. با این وجود همچنان این نوازنده‌ی پیشکسوت که موفق به دریافت نشان درجه یک هنری نیز شده، از حقوق اولیه‌‌ای چون بیمه‌ی درمانی محروم است.

    استاد فرهنگ شریف البته در تمام‌ سال‌های فعالیت موسیقایی‌شان، بی‌هیچ چشم‌داشت مالی و بدون درخواست کمک از دستگاه‌های دولتی فعالیت کرده‌اند. اما وجود موهبتی چون بیمه، می‌تواند آسودگی خیال هنرمندان را فراهم کند. چنانچه ایشان پیش از این در یکی از گفت‌وگوهایشان پس از آنکه چند روزی به علت آلودگی هوا در بیمارستان بستری شدند، ‌به این مسأله اشاره کردند که «در پرداخت هزینه‌ها با مشکل روبه‌رو بودم؛ چون آن زمان بازخرید شدم و اکنون نه بیمه دارم و نه حقوق می‌گیرم. البته آقای مرادخانی درباره بیمه با من صحبت کرده و از طرف صندوق حمایت از هنرمندان برای بیمه ما اقداماتی صورت گرفته است. اما تا به حال جوابی دریافت نکرده‌ام. چند ماه گذشته نیز که من توسط پروفسور سمیعی در آلمان بستری شدم، با هزینه‌های شخصی خودم بود. تا زمانی که در این مملکت به موسیقی نگاه حرفه‌ای نشود، اوضاع به این گونه است و این هنر اصیل یک شغل محسوب نمی‌شود. باید در سن ما بازنشسته ارگانی باشید تا بتوانید زندگی کنید. برخی از مسئولان به هنر نگاه معیشتی ندارند و انتظار دارند که ما مجانی برای صداوسیما فعالیت کنیم. از سوی دیگر مراکز آموزشی در موسیقی ما هنوز جایگاه خود را به دست نیاورده و سیستم آموزش ابتدایی ما ناقص است. معلمان مانند قدیم دلسوز نیستند. به طور کلی یک موج رخوت در جامعه موسیقیدانان مشاهده می‌شود.»

    https://musiceiranian.ir/?p=77302
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *