×
×

در نشست خبری مطرح شد:

  • کد نوشته: 77137
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۱۱ دیدگاه
  • هلموت اوسترایش نوازنده و آهنگساز آلمانی که قرارست با گروه «کیوان ساکت» در تالار وحدت روی صحنه برود یکی از دلایل حضورش در کشورمان را اصرار داماد ایرانی‌‌اش اعلام کرد. نشست خبری کنسرت «دیدار شرق و غرب در آیینه تار و گیتار» شنبه هشتم خرداد در تالار وحدت برگزار شد. هلموت اوسترایش نوازنده و آهنگساز […]

    در نشست خبری مطرح شد:
  • کیوان ساکت

    کیوان ساکت

    هلموت اوسترایش نوازنده و آهنگساز آلمانی که قرارست با گروه «کیوان ساکت» در تالار وحدت روی صحنه برود یکی از دلایل حضورش در کشورمان را اصرار داماد ایرانی‌‌اش اعلام کرد.

    نشست خبری کنسرت «دیدار شرق و غرب در آیینه تار و گیتار» شنبه هشتم خرداد در تالار وحدت برگزار شد.

    هلموت اوسترایش نوازنده و آهنگساز آلمانی که در کنسرت بزرگ کیوان ساکت برنامه ای اجرا خواهد کرد با ابراز خرسندی از حضورش در ایران گفت: خیلی خوشحالم که توانسته ایم با گروه خود در تالار زیبای وحدت برنامه ای را اجرا کنیم و من به نوبه خودم از کیوان ساکت که چنین برنامه ای را ممکن کرد، تشکر می‌کنم.

    وی افزود: من هنرمندی هستم که در عرصه گیتارنوازی کلاسیک فعالیت دارم و نزدیک به ۳۰ سال است که آنسامبل گیتاری را در کشور آلمان رهبری می کنم و خوشبختانه این سعادت را داشتم که طی سال های اخیر انستیتو گوته آلمان در راستای فعالیت هایی که در کشور آلمان و سایر کشورها انجام می دهیم، با ما همکاری تنگاتنگی داشته باشد.

    این نوازنده آلمانی درباره انگیزه حضور خود در کشور ایران برای برپایی کنسرت توضیح داد: من دامادم ایرانی است که در شهر اصفهان زندگی می کند. چندی پیش گفت چرا من در همه جای دنیا کنسرت می دهم، اما در ایران که یک داماد ایرانی دارم برنامه ای را اجرا نمی کنم. حال خیلی  خوشحالم که این فرصت به وجود آمد تا من به حرف دامادم گوش کنم و در کشور ایران که انسان هایی مهربان و مشتاق به موسیقی دارد، کنسرتی اجرا کنم.

    اوسترایش ادامه داد: زبان هنر به قدری گویا و قدرتمند است که می تواند جدای از سیاست، ارتباط مستقیمی را با مخاطب برقرار کند و ما می توانیم از همین طریق ارتباط مستمری با هم داشته باشیم.

    نوازنده و آهنگساز آلمانی در معرفی قطعات اجرا این کنسرت اضافه کرد: برنامه ما از سه بخش تشکیل شده که در بخش اول قطعات موسیقایی مربوط به دوران باروک و دوره رنسانس اجرا خواهد شد. در بخش دوم قطعات آهنگسازی کیوان ساکت به همراهی یک ارکستر بزرگ و گروه ۳۰ نفره گیتاریست ها اجرا می شود. در بخش سوم آثاری به صورت مشترک توسط گروه من و ارکستر بزرگ کیوان ساکت برای علاقه مندان اجرا خواهد شد. نکته جالب توجه اینکه قطعه «مرغ سحر» با تنظیم سینا صادق‌پور برای ارکستر گیتار تقدیم علاقه مندان خواهد شد.

    کیوان ساکت، نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی نیز در این نشست خبری گفت: تا جایی که به خاطر دارم در تاریخ موسیقی ایران این تعداد نوازنده گیتار با یک گروه موسیقی ایرانی همکاری نکرده اند. گرچه این برنامه برای ما دشواری های زیادی داشت، اما خوشحالیم از اینکه با حمایت انستیتو گوته، انجمن موسیقی ایران، بنیاد فرهنگی- هنری رودکی و خانه موسیقی این اقدام انجام گرفت و گروه آقای اوسترایش توانستند به ایران بیایند که بتوانیم با یک روند موسیقایی برگرفته از موسیقی شرقی دیداری با موسیقی غرب داشته باشیم. این در حالی است که دعوت گروه آلمانی از من به خاطر فعالیت‌های گذشته من در عرصه ترکیب موسیقی غربی و شرقی بوده که همواره به آن توجه داشتم.

    وی ادامه داد: استعلام اسامی گروه هنرمندان آلمانی آقای اوسترایش توسط حراست یکی از طولانی ترین پروسه های هماهنگی ما برای این کنسرت بود. ما در آستانه جواب منفی قرار گرفتیم، اما خانه موسیقی به کمک آمد و با تعاملی که با حراست انجام داد، مشکل استعلام نیز حل شد که خوشبختانه بعد از طی این مراحل بود که بنیاد فرهنگی- هنری رودکی با رویی باز برگزاری چنین برنامه ای را پذیرفت و حمایت خود را از این برنامه اعلام کرد.

    نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی توضیح داد: انستیتو گوته نیز در این اجرا تمامی هزینه های ارکستر همچون اسکان گروه، بلیت و ویزا را انجام داده که این اقدام جای تشکر فراوان دارد.

    ساکت افزود: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته ارکستر بزرگی به نام بنده در سال ۹۴ تاسیس شد که کنسرت روز هشتم خرداد ماه به نوعی رونمایی از ارکستر بزرگ کیوان ساکت خواهد بود. البته ما بنا داشتیم که این کنسرت را در دو روز متوالی برگزار کنیم، اما چون من سولیست ارکستر ملی هستم و قرار نیست که اواخر این هفته نیز از ارکستر ملی رونمایی شود، بنابراین تداخل فعالیت های من و همچنین پر بودن تالار وحدت موجب شد که ما این کنسرت را در یک روز برگزار کنیم.

    وی در معرفی نوازندگان ارکستر نیز بیان کرد: هنرمندانی چون سیاوش ظهرالدینی، ناصر رحیمی، همایون رحیمیان، کریم قربانی، فرشید حفظی فرد و بسیاری چهره های سرشناس به عنوان نوازنده در این ارکستر حضور خواهند داشت. البته ما مشکلاتی نیز در انتخاب برخی از نوازنده ها داشتیم؛ چراکه آقای علی رهبری اجازه ندادند که برخی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران در ارکسترهای دیگر حضور داشته باشند.

    کنسرت ارکستر بزرگ کیوان ساکت با عنوان «دیدار شرق و غرب در آیینه تار و گیتار» روز هشتم خرداد ماه، ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=77137
       
    برچسب ها کیوان ساکت

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *