×
×

خبر همکاری موسیقایی که جنجالی شد!

  • کد نوشته: 77057
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • هفته نامه چلچراغ به قلم سعید طاهری نوشت: ۱-    ماجرا از این جا شروع شد که فن پیج کاوه آفاق (پایه گذار گروه «the ways» و از موزیسین هایی که به تازگی اخباری مبنی بر صدور مجوز اولین آلبوم رسمی اش شنیده می شود) در فیس بوک، یک کلیپ صوتی با عنوان همکاری کاوه آفاق […]

    خبر همکاری موسیقایی که جنجالی شد!
  • هفته نامه چلچراغ به قلم سعید طاهری نوشت:

    ۱-    ماجرا از این جا شروع شد که فن پیج کاوه آفاق (پایه گذار گروه «the ways» و از موزیسین هایی که به تازگی اخباری مبنی بر صدور مجوز اولین آلبوم رسمی اش شنیده می شود) در فیس بوک، یک کلیپ صوتی با عنوان همکاری کاوه آفاق و گروه آناتما منتشر کرد. این خبر به سرعت بین کاربران اینترنتی پخش شد و واکنش های زیادی را به همراه داشت.

    ۲-    صفحه رسمی گروه آناتما به این پست فیس بوکی واکنش نشان می دهد و طی کامنتی در فیس بوک کاوه آفاق، این همکاری را تکذیب کرد و نوشت که ما این مرد را نمی شناسیم.

    آناتما زیر پست کاوه آفاق چه کامنتی گذاشت؟!

    ۳-    چند دقیقه بعد، این کامنت به طرز مشکوکی برداشته شد تا سیل عظیم واکنش های کاربران فیس بوک روانه صفحه کاوه آفاق شود. عده ای این کار را زشت و غیراخلاقی خواندند و ادعا کردند که مطلب توسط ادمین صفحه آفاق پاک شده است. تعداد بی شمار دیگری از کاربران اما نظر تندتری داشتند. آن ها معتقدند که چرا باید به شعور مردم توهین کرد و دروغ به این بزرگی را منتشر کرد.

    نمونه کامنت های کاربران:

    خسته نباشی دلاور.

    من طرفدارت بودم. متاسفم…

    کاوه دیروز ازی ازبورن زنگ زده بود و شماره ات رو از من می خواست

    آناتما فارسی بلده گویا. آناتما چاکریم.

    آخرین سنگر اسکرین شاته.

    این که آناتما فهمیده و عکس العمل نشان داده خیلی عجیب است؛ آن هم به زبان فارسی.

    آقاجان هی کامنت پاک کن، ما اسکرین شات گرفتیم.

    آناتما زیر پست کاوه آفاق چه کامنتی گذاشت؟!

    کاوه آفاق که به گفته خودش در رسانه های مجازی مثل فیس بوک و اینستاگرام حضور مستقیم ندارد و پیج شخصی اش توسط یکی از دوستانش اداره می شود، در این مورد گفت:

    «آن کامنت توسط خود ادمین صفحه آناتما برداشته شده است. این موضع گیری پیج آناتما نشان می دهد که آن ها من را می شناسند. متاسفم برای کسانی که حرف های ادمین پیج غریبه را موثق تر از حرف های هنرمند کشورشان می دانند.»

    او هم چنین از برنامه ویژه ای که قرار است به طور رسمی منتشر شود، خبر داد و گفت: «در موقعیتی مناسب به این اتفاق خواهیم پرداخت. در حال حاضر هرگونه عکس العملی از طرف من با واکنش منفی مواجه خواهدشد. می توانم بعد از شنیدن واکنش های مردم و توهین های کاربران مجازی مدارکم را منتشر کنم یا در نهایت دوباره به ترکیه بروم و با برادران کاوانا (از اعضای گروه آناتما) همکاری کنم.

    آفاق، آناتما را بک بند درجه دو اروپایی می داند و معتقد است کسی که می خواهد دروغ بگوید خودش را به یک گروه درجه یک می چسباند: «می توانستم بگویم با پینک فلوید همکاری کرده ام. درضمن در ایران موزیسین های قوی تری از آناتما هم وجود دارند و تنها دلیل همکاری من با دو تن از اعضای این گروه، ارتباطی بود که با آنان داشتم.

    قبل از همکاری با وینسنت کاوانا و برادرش دنیل کاوانا دو عضو گروه آناتما، آن ها این نکته را گوشزد کردند که این همکاری به نام گروه آناتما نیست و صرفا همکاری با دو موزیسین است، زیرا اعضای گروه آناتما شدیدا تعصب گروهی دارند و با هیچ بند دیگری همکاری نمی کنند و موزیک مشترک نمی سازند.

    با این قضیه مشکلی نداشتم، اما این جا کسی برادران کاوانا را نمی شناسد. به همین دلیل از آن ها درخواست کردم تا بتوانم از اسم گروه برای همکاری مشترکمان استفاده کنم و آن ها نیز قبول کردند. مدیر صفحه شخصی من خبری مبنی بر همکاری با آناتما منتشر می کند و باعث می شود این سوءتفاهم به وجود بیاید. جالب است بدانید بندی که وینسنت کاوانا به گیتارش متصل کرده و از آن استفاده می کند- بند نقره ای با طرح سنتی بسیار زیبا- هدیه ای از طرف من بود و این باعث خوشحالی من است.»

    آناتما زیر پست کاوه آفاق چه کامنتی گذاشت؟!

    البته کاوه آفاق در مورد موضع گیری این گروه مدعی شده که به تازگی مدیر فن پیج گروه آناتما تغییر کرده است: «از آن جایی که گروه های درجه یک، در سال در نهایت ۱۰ کنسرت برگزار می کنند، ولی گروهی مثل آناتما در سال کنسرت های زیادی برگزار می کند و اجراهای کافه ای زیادی نیز دارند، اعضای گروه فرصت زیادی برای چک کردن صفحه شان ندارند و در نهایت صفحه شخصی خود را می بینند. ادمین این پیج بعد از دو سال، واکنش نشان داده و این در حالی است که این همکاری اصلا به گروه آناتما ارتباطی نداشته و همکاری بین من و برادران کاوانا بوده است.»

    آفاق که خبر موافقت با انتشار رسمی اولین آلبومش به تازگی منتشر شده، درباره نحوه همکاری اش با اعضای آناتما می گوید: «این همکاری حدود ۲۵ میلیون تومان برای ما هزینه داشته است. البته موسسه آوای دوران و آواری سوته دلان به عنوان اسپانسر تمام هزینه ها را برعهده گرفتند. هم چنین امین خرازی رابط بین من و وینسنت کاوانا بود. او که با موزیسین های زیادی مثل اعضای گروه لینکین پارک و آناتما در ارتباط بود، زمینه دوستی و همکاری ما را فراهم کرد.

    ترانه سرایی این کار هم توسط دکتر رضا کیاسالار انجام شد. متاسفانه تمام این تلاش و هزینه در عرض چند ثانیه با کامنت ادمین جدید گروه آناتما بر باد رفت. نکته جالب توجه این اتفاق، سرعت عجیب و غریب پخش این خبر و تکذیب شدن آن است. هزاران نفر در سرتاسر دنیا درباره گروه های مختلف و هنرمندان صحبت می کنند. این کاربران حتی می توانند ادعاهای عجیب تری هم بکنند، اما این که ادمین یک صفحه رسمی از این ماجرا باخبر می شود و ری اکشن نشان می دهد، خودش جای تعجب دارد.»

    آفاق مدعی شده است اگر خبر فوت خودم را در فضای مجازی منتشر می کردم، ساعت ها طول می کشید تا به گوش کاربران برسد و اعتقاد دارد این اتفاق به نوعی مدیریت شده و شیطنت برخی از دوستان بوده است که از بردن نامشان خودداری می کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=77057
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *