×
×

آرمین قیطاسی:

  • کد نوشته: 76855
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۹ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۰
  • نوازنده‌ی فلوت اول ارکستر سمفونیک تهران گفت: ارکستر روبه پیشرفت است و خوشبختانه دیگر دوران چسبیدن به صندلی‌ها به‌سر آمده است. آرمین قیطاسی،‌ اظهار کرد: من پس از اجرای افتتاحیه‌ی اسفندماه ،به ارکستر سمفونیک تهران پیوستم، زیرا به‌خاطر شرایطی که قبل از سال ۹۴ در ارکستر وجود داشت، صلاح نمی‌دانستم آنجا ساز بزنم. این آهنگساز […]

    آرمین قیطاسی:
  • آرمین قیطاسی

    آرمین قیطاسی

    نوازنده‌ی فلوت اول ارکستر سمفونیک تهران گفت: ارکستر روبه پیشرفت است و خوشبختانه دیگر دوران چسبیدن به صندلی‌ها به‌سر آمده است.

    آرمین قیطاسی،‌ اظهار کرد: من پس از اجرای افتتاحیه‌ی اسفندماه ،به ارکستر سمفونیک تهران پیوستم، زیرا به‌خاطر شرایطی که قبل از سال ۹۴ در ارکستر وجود داشت، صلاح نمی‌دانستم آنجا ساز بزنم.

    این آهنگساز درباره‌ی شرایط روانی حاکم بر ارکستر سمفونیک گفت: کسانی که از شرایط ارکستر ابراز نارضایتی می‌کردند، اکنون ارکستر را ترک کرده‌اند. همچنین پیشنهاد من به کسانی که به‌دلیل سخت‌گیری‌های رهبر ارکستر اعتراض می‌کنند، این است که اصلا نیایند، زیرا آقای رهبری نظم خودش را در کار دارد.

    این هنرمند ادامه داد: ارکستر سمفونیک خانه‌ای است که خودمان باید آن را بسازیم. هیچ‌کسی هم به زور به ارکستر دعوت نشده است. آقای رهبری هنرمندی سختگیر است و در حرفه‌ی خودش حرف برای گفتن دارد. ارکستر هم دارد بزرگ می‌شود و روبه پیشرفت است.

    قیطاسی معتقد است: بخش دولتی باید حامی ارکستر باشد تا شرایط فعلی که مثبت هم ارزیابی می‌شود، هم‌چنان حفظ شود. همه‌چیز در این روزها منظم است و امیدوارم این جریان ادامه داشته باشد. در واقع، تنها رهبرانی که به ارکستر سمفونیک آمدند و نمی‌خواستند از طریق ارکستر کار خودشان را پیش ببرند، آقای رهبری و آقای صهبایی بودند. البته نباید زحمات آقای نادر مرتضی‌پور را پیش از تعطیلی ارکستر سمفونیک نادیده گرفت. او با رنج بسیار بر ارکستر نظارت داشت و تلاش می‌کرد، نوازندگان را دور هم جمع کند تا ارکستر پابرجا بماند.

    این نوازنده‌ی فلوت در بخش دیگری از سخنانش گفت: اکنون نسل جوان و در عین حال با تجربه به ارکستر اضافه شده‌اند و دوران چسبیدن به صندلی‌ها در ارکستر به‌سر آمده است. آقای صهبایی هم خیلی تلاش کرد تا این موضوع ریشه‌کن شود و آقای رهبری هم این جو را برداشت.

    قیطاسی درباره‌ی انتشار برنامه‌ی شش‌ماهه‌ی ارکستر اظهار کرد: انتشار برنامه‌ی شش‌ماهه برای ارکستر خیلی اتفاق خوبی است در همه جای دنیا برای ارکستر‌ها بروشور و کتابچه‌ای یک ساله منتشر می‌شود تا نوازنده بتواند از چند جهت برای خودش برنامه‌ریزی داشته باشد و از طرفی رپرتوآری هم که آقای رهبری انتخاب کرده‌اند، رپرتوآر خوبی است.

    او درباره‌ی اجراهای پیوسته‌ی ارکستر نیز گفت: در همه‌ی دنیا، ارکسترها هفته‌ای یک اجرا دارند و این فرهنگ باید در کشور ما هم جا بیفتد. دیگر وقت راه افتادن چنین جریانی رسیده بود.

    سرپرست ارکستر آرس‌نوا اضافه کرد: درباره‌ی قرارداد نوازندگان ارکستر حاشیه‌هایی ایجاد شده بود که بر مبنای آن من، بردیا کیارس و میلاد عمرانلو به نمایندگی از سایر نوازندگان جلسه‌ای با مسوولان داشته‌ایم و قول مساعدی هم درباره‌ی قراردادها به ما داده‌اند. به احتمال زیاد، این تغییرات از ماه خرداد اعمال شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=76855
       
    برچسب ها آرمین قیطاسی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *