×
×

با حضور دکتر «پیروز ارجمند»، استادان «نصرالله ناصح پور» و «داریوش طلایی»

  • کد نوشته: 76110
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۲۱ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • مراسم بزرگداشت استاد فقید «عبدالله خان دوامی»، در دومین ماه بهاریِ سال جاری و در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش با حضور دکتر «پیروز ارجمند»، استادان «نصرالله ناصح پور» و «داریوش طلایی»، دکتر «محمد میرشکرایی» و جمعی دیگر از ادیبان، جامعه شناسان و علاقمندان به موسیقی برگزار شد.

    +در ادامه می توانید عکس هایی از این مراسم را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» ببینید

    با حضور دکتر «پیروز ارجمند»، استادان «نصرالله ناصح پور» و «داریوش طلایی»
  • بزرگداشت استاد فقید «عبدالله خان دوامی»،

    بزرگداشت استاد فقید «عبدالله خان دوامی»

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: مراسم بزرگداشت استاد فقید «عبدالله خان دوامی»، در دومین ماه بهاریِ سال جاری و در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش با حضور دکتر «پیروز ارجمند»، استادان «نصرالله ناصح پور» و «داریوش طلایی»، دکتر «محمد میرشکرایی» و جمعی دیگر از ادیبان، جامعه شناسان و علاقمندان به موسیقی برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، حضور تعداد بیشمار علاقمندان و هنردوستان موسیقی اصیل ایران در مراسم بزرگداشت استاد «عبدالله دوامی» و همچنین پیشینهء بسیار غنی منطقه، اساتید و مسؤولان نکته دان را بر آن داشت تا با پیشنهاد احداث مکتب خانه و دانشگاه علمی کاربردی با گرایش موسیقی از وجود استعدادهای موجود در منطقه استفاده بهینه گردد.

    در این مراسم که در ۱۷ اردیبهشت در تفرش -زادگاه استاد دوامی- برگزار شد ، استاد محمد میرشکرایی -ایران شناس- در مورد موقعیت اجتماعی و فرهنگی تفرش سخنرانی نموده و  اساتید برجسته ی ردیف چون نصرالله ناصح پور و داریوش طلایی با بیان خاطرات شیرینی از استادشان عبدالله دوامی به ابعاد مختلف شخصیت هنری و اجتماعی ایشان  پرداختند.

    با اجرای آواز استادان ناصح پور و حاتم عسگری به همراه سه تار استاد طلایی، شور و حال وصف ناپذیری در سالن بوجود آمد و روزی خاطره انگیز برای حضار رقم زده شد.

    پیشنهاد دکتر پیروز ارجمند مدیر کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در تصویب طرح نامگذاری منطقه با نام «پایتخت ردیف موسیقی دستگاهی» و احداث مکتب خانه و دانشگاه علمی کاربردی هنر با گرایش موسیقی و اعلام  آمادگی اساتید برای تدریس در این مراکز ، از دستاوردهای مهم این مراسم بود که بزودی محقق خواهد گردید…

    شایان ذکر است که تقدیر از اساتید ناصح پور و طلایی و رونمایی از تندیس زنده یاد استاد دوامی در روستای «طا» از دیگر برنامه‌های این همایش یک‌ روزه بود.

    این مراسم به همت ادارهء فرهنگ و ارشاد اسلامی تفرش، انجمن موسیقی کشور و استان، در مجتمع فرهنگی پروفسور حسابی تفرش برگزار ‌شد.

    در ادامه می توانید عکس هایی از این مراسم را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» ببینید.

    https://musiceiranian.ir/?p=76110
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *