×
×

به آهنگسازی «سیامک جهانگیری» و خوانندگی «امیر مردانه»

  • کد نوشته: 76053
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۰ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • آلبوم «ترنمی برای صبح» به آهنگسازی «سیامک جهانگیری» آهنگساز و نوازنده نی و خوانندگی «امیر مردانه»، مشتمل بر فضایی برای سازهای ایرانی و آواز در دستگاه همایون است که قطعات سازی، ساز و آواز و تصانیف، این مجموعه را کامل می کند.

    به آهنگسازی «سیامک جهانگیری» و خوانندگی «امیر مردانه»
  • آلبوم «ترنمی برای صبح»

    آلبوم «ترنمی برای صبح»

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: آلبوم موسیقی سنتی «ترنمی برای صبح» از سوی مؤسسه فرهنگی، هنری «ساز آواز» روانه بازار موسیقی شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، آلبوم «ترنمی برای صبح» به آهنگسازی «سیامک جهانگیری» آهنگساز و نوازنده نی و خوانندگی «امیر مردانه»، مشتمل بر فضایی برای سازهای ایرانی و آواز در دستگاه همایون است که قطعات سازی، ساز و آواز و تصانیف، این مجموعه را کامل می کند.

    قطعات ساخته شده این اثر بر اشعاری از حافظ، نیما یوشیج، سهراب سپهری و شفیعی کدکنی به اجرا در آمده و در آهنگسازی تصنیف های آن سعی شده است تا موسیقی در فضای تصویر گونه اشعار تنیده شود.

    این مجموعه شامل ۱۱ قطعه صوتی به آهنگسازی جهانگیری است که هنرمندان علی اصغر عربشاهی (تار)، مهدی رستمی (سه تار)، حمید خوانساری (عود)، وحید فتایی (تنبک و ضرب زورخانه)، المیرا مردانه (کمانچه و کمانچه آلتو) و زکریا یوسفی (بندیر و دف) در اجرا و نوازندگی قطعات به هنر نمایی پرداخته اند.

    شایان ذکر است که مراسم رونمایی این آلبوم در مجموعه ای با عنوان گذار۱ و در تاریخ جمعه، ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری با حضور هنرمندانی چون علیرضا قربانی، حمیدرضا نوربخش، حسین علیشاپور، پوریا اخواص، امین حیدری، سحر محمدی و عوامل تولید آن برگزار شده است.

    علاقمندان به موسیقی اصیل ایرانی برای تهیه این اثر به صورت نسخه اصلی می توانند به مراکز معتبر فرهنگی هنری مراجعه نمایند.

    کاورهای آلبوم:

    https://musiceiranian.ir/?p=76053
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *