×
×

۱۸ اریبهشت ماهِ سالِ جاری و در دانشگاه «کاپولینو»

  • کد نوشته: 75863
  • حمیده موسوی
  • پنجشنبه, ۱۷ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۰
  • ارکستر ملل ونکوور «VICO» به همراه گروه کُرِ «لاوداته» (Laudate Singers Choir) در تاریخ ۸ مِیِ ۲۰۱۵ (۱۸ اریبهشت ماهِ سالِ جاری) دو اثر بزرگ از «فرشید سمندری» و «موشه دنبورگ» را به خوانندگی «جمال کردستانی» در سالن «بلو شورِ» دانشگاه «کاپیلانوِ» ونکوورکانادا به روی صحنه خواهد برد.
    +جمال کردستانی در این کنسرت، به همراه نوازندگان سنتی، دو قطعه از آثار موسیقی کُردی را نیز اجرا خواهد کرد

    ۱۸ اریبهشت ماهِ سالِ جاری و در دانشگاه «کاپولینو»
  • جمال کردستانی (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    جمال کردستانی (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: ارکستر ملل ونکوور «VICO» به همراه گروه کُرِ «لاوداته» (Laudate Singers Choir) در تاریخ ۸ مِیِ ۲۰۱۵ (۱۸ اریبهشت ماهِ سالِ جاری) دو اثر بزرگ از «فرشید سمندری» و «موشه دنبورگ» را به خوانندگی «جمال کردستانی» در سالن «بلو شورِ» دانشگاه «کاپیلانوِ» ونکوورکانادا به روی صحنه خواهد برد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، درنقطهء اوج این مجموعه که «عاشقانه» نام دارد، فرشید سمندری -آهنگساز رزیدنت ارکستر ملل- بر اساس اشعاری از باباطاهر، اثری سمفونیک آفریده و «جمال کردستانی» این اشعار را درگوشه هایی چند از آواز دشتی، اصفهان و دستگاه ماهور ارائه می کند.

    در این اثر گوشه هایی از ردیف موسیقی سنتی و عواملی از موسیقی «عاشیقها» با قالب های ریتمیک موسیقی هند (تالا) و بافت موسیقی گملان اندونزی در آمیخته و در ساختار و بنیاد موسیقی سمفونیک غربی قرار گرفته است.

    موسیقی دکتر سمندری ثمرهء تحقیقات او بر خلق وحدت در کثرت است. به نظر وی، موسیقی چون دیگر جلوه های فرهنگ معاصر، متأثر از نظام پسامدرن و انقلاب ارتباطات، جامعِ زبانها و سبک های مختلف موسیقایی ست. در این اثر موسیقی سنتی ایرانی، هم در ساختار و هم در محتوا با انواع موسیقی در هم می آمیزد و جلوه ای نوین می یابد.

    ارکستر ملل ونکوور که در ۲۰۰۱ تأسیس و آغاز به کار کرده است، ترکیبی از ارکستر سمفونیک مجلسی وسازهای بومی از اقصی نقاط عالم است. در این برنامه تار و سنتور ایران در کنار عود عربی ، تبلای هندی، ارهو و دیتسی چینی و دنباو ویتنامی به رهبری «لارس کایرو» آثاری برای کُر و ارکستر را به اجرا در می آورند.

    شایان ذکر است که جمال کردستانی در این کنسرت، به همراه  نوازندگان سنتی، دو  قطعه از آثار موسیقی کُردی را نیز اجرا خواهد کرد و برنامه با اثری از «دنبورگ» و چند قطعه برای کُر به انجام می رسد.

    ارکستر ملل ونکوور

    ارکستر ملل ونکوور

    https://musiceiranian.ir/?p=75863
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *