×
×

آلبوم «اشک سیاه» رونمایی شد

  • کد نوشته: 75572
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۳ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۰
  • آلبوم موسیقی گروه «خورشید سیاه» با عنوان «اشک سیاه» در حالی رونمایی شد که حاضران در این مراسم بر اهمیت تولید یک اثر فرهنگی در حوزه‌ی محیط زیست تأکید کردند. سرپرست گروه «خورشید سیاه» در این مراسم اظهار کرد: چند سال پیش که یک موسسه‌ی موسیقی را تأسیس کردیم، کارهایی را در حوزه‌ی جاز و […]

    آلبوم «اشک سیاه» رونمایی شد
  • رخشان بنی‌اعتماد

    رخشان بنی‌اعتماد

    آلبوم موسیقی گروه «خورشید سیاه» با عنوان «اشک سیاه» در حالی رونمایی شد که حاضران در این مراسم بر اهمیت تولید یک اثر فرهنگی در حوزه‌ی محیط زیست تأکید کردند.

    سرپرست گروه «خورشید سیاه» در این مراسم اظهار کرد: چند سال پیش که یک موسسه‌ی موسیقی را تأسیس کردیم، کارهایی را در حوزه‌ی جاز و راک روانه‌ی بازار کردیم که با استقبال خوبی هم از سوی مخاطبان همراه شد. در حال حاضر هم تلاش ما این است که این راه را ادامه دهیم تا سطح فرهنگی مخاطب موسیقی با تولید آثار مناسب بالا رود.

    طاهرعلی رمضانی درباره‌ی فعالیت‌های گروه «خورشید سیاه» توضیح داد: گروه ما از سال ۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت تقریبا هر سال دو کنسرت توسط گروه برگزار شده است. آلبوم «خرس سیاه بلوچی» نیز اثری بود که سال گذشته منتشر شد. امسال هم موفق شدیم، پس از دشواری‌های فراوان، آلبوم دوم خود عرضه کنیم.

    او ادامه داد: امیدوارم با حمایت رسانه‌ها، مردم و فعالان محیط زیست، آلبوم سوم گروه نیز به انتشار برسد تا ما نیز برای اعتلا و ارتقای فرهنگ توجه به محیط زیست کاری کرده باشیم.

    مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست نیز که در این مراسم حضور داشت، گفت: آرزوی من همیشه این بوده تا در جامعه‌ای زندگی کنم که محصولات محیط زیستی آن خواهان زیادی داشته باشد. دیگر زمان آن رسیده است که آحاد جامعه در حوزه‌های محیط زیستی سرمایه‌گذاری کنند و فعالیت یک گروه موسیقی در این زمینه جای خوشحالی دارد.

    محمد درویش ادامه داد: گروه «خورشید سیاه» دشواری‌های زیادی را در راه انتشار این اثر تحمل کرد. این گروه با قدم گذاشتن در این راه سخت، کار بسیار بزرگی را انجام داده است. آن هم در این وانفسایی که آثار موسیقایی در سخت‌ترین شرایط ممکن تولید می‌شوند، انتشار این اثر اقدام مهمی است.

    او با اظهار امیدواری نسبت به این‌که سرمایه‌گذاران سراغ این آلبوم بیایند، افزود: مطمئن باشید که سازمان حفاظت از محیط زیست تمام تلاش خود را می‌کند تا این اثر دیده شود. «خورشید سیاه» در شرایط بسیار دشوار نشر و تولید آثار موسیقایی دست به کار بزرگی زده و امیدوارم همان‌طور که امروز جمعیت زیادی به مراسم رونمایی از آلبوم آمدند، از کنسرت این گروه نیز استقبال شود.

    در این مراسم که شنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه در فروشگاه «فرهنگ» برگزار شده بود، رخشان بنی‌اعتماد – کارگردان سینما – نیز گفت: همین که یک گروه موسیقی بدون توجه به مقوله‌ی شهرت‌، از همان ابتدای کار به تولید آثار هنری مرتبط با محیط زیست می‌پردازد، موضوع بسیار ارزشمندی است و مسوولان ما باید بیشتر به چنین گروه‌هایی اهمیت دهند.

    او ادامه داد: من از آشنایی با این گروه موسیقی بسیار خوشحال شدم، زیرا یک عده هنرمند جوان و بی‌ادعا می‌آیند و از همان ابتدا فعالیت‌های خود را با محیط زیست پیوند می‌دهند. اتفاقا من هم فیلمی با محوریت این موضوع و خانم ملاح (قدیمی‌ترین و مسن‌ترین فعال محیط زیست در ایران ساخته‌ام) و وقتی متوجه شدیم گروه «خورشید سیاه» فعالیت‌هایی در حوزه‌ی محیط زیست دارد، با میل و اشتیاق فراوان از موسیقی این مجموعه در فیلمم استفاده کردم.

    این کارگردان سینما اظهار کرد که این اقدامش نوعی ادای احترام به گروهی بوده که با هدفی جدی و تحسین‌برانگیز هنر را با دغدغه‌های اجتماعی پیوند داده است.

    بنی‌اعتماد همچنین بیان کرد: باید باور کنیم که اهمیت مقوله‌ی محیط زیست کمتر از موضوعات جدی و شناخته‌شده‌ی ما نیست. ما این سال‌ها با فاجعه‌های محیط‌ زیستی روبه‌رو بوده‌ایم که راه را برای زیستن ما به‌قدری خطرناک کرده که من تصور می‌کنم، به یک بحران جدی و خطرناک وارد شده‌ایم. وضعیت ما بدتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم.

    او همچنین اضافه کرد: پس از این‌که در آمریکا بحران کم‌آبی به مرحله‌ی تازه‌ای وارد شد، همه به فکر این افتادند که راهکارهای جدیدی را برای رفع این بحران ارائه دهند و از آن زمان تا کنون به‌شدت پیگیر رفع موضوعی هستند که شکل بحرانی به خود گرفته است. در کشور ما نیز وضعیت بدتر از آن است که فکر می‌کنیم. من تصور می‌کنم ما باید سال‌ها پیش، آن راهی را که در کشور آمریکا انجام دادند، در پیش می‌گرفتیم.

    نیما جوان نیز که پخش و توزیع این اثر را برعهده دارد، در سخنانی بر لزوم خریدن آلبوم اورجینال توسط مردم تأکید کرد تا انگیزه‌ی تولیدکنندگان برای انتشار چنین آثاری بیشتر شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=75572
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *