×
×

با حضور «چاووش بهبهان» در جشنوارهء بین المللیِ شصتمین سالگرد کنفرانس سران آسیا-آفریقا

  • کد نوشته: 75168
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۹ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • hot-topic-logoگروه موسیقی «چاووش بهبهان» به سرپرستی «سعید غلامحسین پور» که از اوایل اردیبهشتِ سال جاری به دعوت رایزن فرهنگی ایران در اندونزی و شهرداری باندونگ، در جشنوارهء بین المللی فرهنگی شصتمین سالگرد کنفرانس سران آسیا-آفریقای اندونزی حضور داشته، مجموعه اجراهای موفقی را از تاریخ دوم الی هفتم اردیبهشت ماه، تقدیم مخاطبان کرد.
    +در ادامه می توانید عکس هایی از این سفر را در سایت «موسیقی ایرانیان» ببینید

    با حضور «چاووش بهبهان» در جشنوارهء بین المللیِ شصتمین سالگرد کنفرانس سران آسیا-آفریقا
  • کنسرت گروه «چاووش بهبهان»

    کنسرت گروه «چاووش بهبهان»

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: گروه موسیقی «چاووش بهبهان» به سرپرستی «سعید غلامحسین پور» که از اوایل اردیبهشتِ سال جاری به دعوت رایزن فرهنگی ایران در اندونزی و شهرداری باندونگ، در جشنوارهء بین المللی فرهنگی شصتمین سالگرد کنفرانس سران آسیا-آفریقای اندونزی حضور داشته، مجموعه اجراهای موفقی را از تاریخ دوم الی هفتم اردیبهشت ماه، تقدیم مخاطبان کرد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، عصر دیروز هفتم اردیبهشتِ سال جاری، گروه «چاووش بهبهان» که با مجموعه قطعاتی از موسیقی اصیل ایرانی و ملودی های فولکلور کُردی و جنوبی میهمان اندونزیا بود، آخرین هدیهء موسیقایی خود را در قالب یک اجرای بهاری به روی صحنه برد. این در حالی ست که ریاست جمهوری کشورمان دکتر حسن روحانی نیز با دعوت به این اجلاس، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبهء گذشته در این کنفرانس شرکت کرده و به سخنرانی پرداخت.

    اجراهای این گروه در «دانشگاه پاسوندان» شهر «باندونگ» و در محل اصلی جشنوارهء بین المللی آسیا-آفریقا، «کارناوال فرهنگی» شهر «باندونگ» و «موزهء ملی» شهر «جاکارتا» پایتخت اندونزی –با حضور اعضای سفارت ایران در اندونزی- با استقبال و تشویق گرم و پرشور اقشار مختلف فرهنگی و هنری حاضر در این جشنواره، خاصّه جوانان روبرو گردید و گفته می شود حدود دو هزار نفر در اجرای کنسرت مقارن با اجلاس سران کشورهای اسلامی حضور داشته اند.

    از نکات جالب توجه در برنامه های این گروه می توان به معرفی سازهای موسیقی ایرانیِ عود، دف، نی، سنتور و تار به مخاطبین اشاره نمود.

    شایان ذکر است که سعید غلامحسین پور (تار)، نبیل یوسُف شریداوی (دف، آواز)، مهران وحیدیان (سنتور)، مرتضی پروانه پور (عود)، و مهدی ولیزاده (نی) هنرمندان گروه موسیقی «چاووش بهبهان» در این سفر فرهنگی-هنری بوده اند.

    در ادامه می توانید عکس هایی از این سفر را در سایت «موسیقی ایرانیان» ببینید.

    https://musiceiranian.ir/?p=75168
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *