×
×

در اثر کهولت سن

  • کد نوشته: 74076
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۶ام فروردین ۱۳۹۴
  • ۴ دیدگاه
  • hot-topic-logo«نیره اسکویی (رضایی)» استاد پیانو و از پیشکسوتان و هنرمندان موسیقی ایران در ۱۳ فروردین ماه ۱۳۹۴ در اثر کهولت سن در تهران، چشم از این جهان فرو بست.

    +«موسیقی ایرانیان» درگذشت این بانوی هنرمند را به جامعه هنری، خانواده و دوستداران ایشان تسلیت می گوید

    در اثر کهولت سن
  • پیانو نیره اسکویی

    پیانو نیره اسکویی

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: «نیره اسکویی (رضایی)» استاد پیانو و از پیشکسوتان و هنرمندان موسیقی ایران درگذشت.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، نیره اسکویی متولد ۵ فرودین ۱۳۰۴ بود و تحصیلات خود را در رشته نوازندگی پیانو در مدرسه عالی هامبورگ به پایان رسانده و پس از بازگشت به ایران از محضر استاد امانوئل ملیک اصلانیان نیز بهره برده بود، وی رسیتالهایی در تالار فرهنگ و تالار انجمن فرهنگی و آمریکا داشته است که میشود به اجرای کنسرتو پیانوی شماره ۲۰ موتزارت (ر مینور / Re minor K 466) به همراهی پیانوی «سیروس شهردار» اشاره کرد. جدیت در آموزش موسیقی و روش تدریس وی در پیانو بسیار شاخص بود و بسیاری از شاگردان وی به مدارج بالا در نوازندگی پیانو و موسیقی رسیده اند. متاسفانه وی در ۱۳ فروردین ماه ۱۳۹۴ در اثر کهولت سن در تهران، چشم از این جهان فرو بست.

    همسر ایشان، مرحوم دکتر خسرو رضایی از مدیران سازمان برنامه و بوجه کشور و استاد دانشگاه بود که پس از انقلاب بیشتر در امر ترجمه کتاب و نویسندگی فعالیت میکرد و دارای تالیفاتی در حوزه ادبیات، موسیقی و اقتصاد می باشد. از کتاب‌های منتشر شده با ترجمه دکتر خسرو رضایی، می‌توان به «رنج ایوب» نوشته «ژان استینمن»، «نبرد با اهریمن: تراژدی فردریش نیچه» نوشته «اشتفان تسوایگ» ، «دمیان» نوشته «هرمان هسه» ، «بتهوون» نوشته «امیل لودویک» ، «جنگ و تمدن» نوشته‌ی «آرنولد جوزف توینبی با موضوع میلیتاریسم» و چند اثر دیگر در حوزه اقتصادی اشاره کرد.

    شایان ذکر است که «نیره اسکویی (رضایی)» اولین معلم پیانو و موسیقی «هومن خلعتبری» رهبر ارکستر سرشناس ایرانی است.

    «موسیقی ایرانیان» درگذشت این بانوی هنرمند را به جامعه هنری، خانواده و دوستداران ایشان تسلیت می گوید.

    https://musiceiranian.ir/?p=74076
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *