×
×

ملودی زیبای پرندگان که با خلاقیت جرباس، جان گرفته بود، از بین ۲۳ هزار اثر، برنده فستیوال گوگنهایم یوتیوب شد

  • کد نوشته: 72984
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲ام فروردین ۱۳۹۴
  • ۰
  • یک روز صبح وقتی «جرباس آنجلی» روزنامه می‌خواند، عکسی از پرنده‌ها را دید که روی سیم‌های برق نشسته بودند. چیزی در آن بود که توجهش را جلب کرده بود. دقایقی به عکس خیره ماند. آن را از صفحه روزنامه جدا کرد تا بتواند دقیق‌تر نگاهش کند. چیزی به او الهام شده بود. پرنده‌هایی که روی […]

  • یک روز صبح وقتی «جرباس آنجلی» روزنامه می‌خواند، عکسی از پرنده‌ها را دید که روی سیم‌های برق نشسته بودند. چیزی در آن بود که توجهش را جلب کرده بود. دقایقی به عکس خیره ماند. آن را از صفحه روزنامه جدا کرد تا بتواند دقیق‌تر نگاهش کند.

    چیزی به او الهام شده بود. پرنده‌هایی که روی سیم‌ها نشسته بودند، در نظرش نت‌های موسیقی را تصویر می‌کردند. جرباس تصمیم گرفت با استفاده از موقعیت دقیق این پرنده‌ها روی سیم‌ها، آهنگی بسازد.

    نت‌هایش را یکی‌یکی نوشت؛ خیلی کنجکاو بود تا این ملودی را که پرندگان خلق کردند، بشنود. این هنرمند برزیلی حالا یک ملودی بسیار زیبا، آرام و دلنشین پیش روی خود داشت.

    عکس و موسیقی را برای یک عکاس فرستاد، «پائولو پینتو»، پینتو این موضوع را به سردبیرش گفت و آن روزنامه مصاحبه‌ای با جرباس انجام داد.

    ملودی زیبای پرندگان که با خلاقیت جرباس، جان گرفته بود، از بین ۲۳ هزار اثر، برنده فستیوال گوگنهایم یوتیوب شد. خلاقیت و نگاه متفاوتش به موضوعی که از نظر خیلی‌ها جاذبه چندانی ندارد، ملودی زیبایی به جای گذاشت.

    می‌توان تصور کرد که این پرنده‌ها برای همه آنها که محیطشان را زیبا می‌بینند، به راستی چنین نغمه‌ای سر می‌دهند؛ به همین اندازه زیبا، دلنشین و فرح‌بخش.

    خالق ملودی «پرنده‌ها روی سیم‌ها» می‌گوید که “گاهی لازم است طرز نگاهمان را به همه‌چیز تغییر دهیم و آنچه را که در اطرافمان می‌گذرد، هنرمندانه و خلاقانه ببینیم. خلاقیت ممکن است همه‌جا اتفاق بیفتد؛ حتی در موقعیت‌های غیرمنتظره”.

    فیلم زیر مربوط به همین ملودی زیباست:

    https://musiceiranian.ir/?p=72984
       
    برچسب ها parandegan

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *